ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Mokka - e

Το Mokka της πόλης         ..:: Σαββάτο, 28 Μαϊου 2022 ::..

Το ηλεκτρικό Mokka προσφέρει ανάλογα θετικά στοιχεία με το συμβατικό σε σχεδιαστική προσωπικότητα, ποιότητα και λειτουργικότητα εσωτερικού, είναι ακόμα πιο ευχάριστο και ξεκούραστο στην οδήγηση χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, την αθόρυβη λειτουργία και την έλλειψη κιβωτίου κι έχει πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, που αντισταθμίζεται βέβαια από το αυξημένο κόστος αγοράς

Ζούμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και είναι πλέον δεδομένο πως κάθε καινούργιο μοντέλο θα έχει πιθανότατα και μία ηλεκτρική έκδοση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Opel παρουσίασε στο νέο Mokka εξαρχής και την ηλεκτρική έκδοση, είναι άλλωστε -για κάθε εταιρεία- ο μόνος τρόπος να περιορίσει το μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων της και τα μεγάλα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση που τις συνοδεύουν. Το αυτοκίνητο είναι βασισμένο στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP του γκρουπ PSA κι έχει αισθητά βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το προηγούμενο Mokka, η αύξηση της οποίας είναι ακόμα μεγαλύτερη στην ηλεκτρική έκδοση και φτάνει το 30% (προφανώς για να αντιμετωπιστεί και το αρκετά μεγαλύτερο βάρος, κατά 300 περίπου κιλά σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης)

Εσωτερικό
Το αυτοκίνητο προσφέρει χώρους μικρομεσαίου οικογενειακού για τους επιβάτες, ο χώρος αποσκευών όμως περιορίζεται στα επίπεδα της μικρότερης κατηγορίας με χωρητικότητα 310 λίτρων αντί για τα 350 των υπόλοιπων -συμβατικών- εκδόσεων του Mokka. Συνολικά το εσωτερικό είναι αρκετά προσεγμένο ποιοτικά και προσφέρει μια καλή θέση οδήγησης, με επαρκείς ρυθμίσεις για να βολευτεί κάθε οδηγός, ενώ επαρκείς είναι και οι χώροι που προσφέρει για μικροπράγματα. Η τιμή της ηλεκτρικής έκδοσης ξεκινάει από 35.250 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με ανίχνευση πεζών, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, αυτόματους προβολείς, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB και οθόνη αφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε όμως την έλλειψη ρεζέρβας.
Όπως και στα υπόλοιπα Mokka, το εσωτερικό είναι προσεγμένο και σύγχρονο σχεδιαστικά, προσφέροντας επαρκείς χώρους για 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το ηλεκτρικό Mokka κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, που τροφοδοτείται από μπαταρία 50 kWh και είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για να προσφέρει -χάρη και στην πολύ καλή ροπή των ηλεκτροκινητήρων από μηδενικές στροφές- μια ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση στις αστικές συνθήκες για τις οποίες αναπόφευκτα προορίζεται σχεδόν κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι απολύτως ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 9''), ξεπερνούν κατά πολύ τις ανάγκες του αστικού χαρακτήρα του και εξασφαλίζουν ασφαλέστατα προσπεράσματα σε περίπτωση που οδηγηθεί στο αυτοκίνητο λίγο έξω από την πόλη. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία η επίσημη τιμή είναι έως 324 χιλιόμετρα στο νέο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών WLTP. Θα επισημάνουμε εδώ -για αυτό και αναφερθήκαμε στο γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προορίζονται κατά βάση για χρήση στην πόλη- ότι η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σχεδόν εκθετικά στις υψηλές ταχύτητες των αυτοκινητοδρόμων, μειώνοντας ανάλογα την αυτονομία. Αλλά και σε πολύ απαιτητικές συνθήκες στην πόλη αρκετά πράγματα αλλάζουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία μέρα μεγάλης καταιγίδας στην Αττική χρησιμοποιήσαμε το αυτοκίνητο σε μία διαδρομή 40 περίπου χιλιομέτρων στην Αθήνα και την παραλιακή με όλα τα ηλεκτρικά συστήματα σε λειτουργία (θέρμανση, καθαριστήρες, φώτα, ξεθάμπωμα πίσω παράθυρου, ηχοσύστημα κλπ.) και η κατανάλωση (με πιο αργό ρυθμό μάλιστα, λόγω καιρού) ήταν περίπου 20% μεγαλύτερη από αυτή που είχαμε την προηγούμενη μέρα για την ίδια ακριβώς διαδρομή. Στην πράξη η αυτονομία του Mokka υπό φυσιολογικές συνθήκες σε χρήση στην πόλη και στα πέριξ της Αττικής μπορεί να φτάσει τα 260-280 χιλιόμετρα με φυσιολογική οδήγηση (όχι δηλαδή υπερβολικά αργή), με την επιλογή Normal στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (υπάρχουν και οι επιλογές Eco και Sport) και με το σύστημα θέρμανσης-κλιματισμού και το ηχοσύστημα να λειτουργούν. Είναι απολύτως ικανοποιητική δηλαδή για αστική χρήση.

Οδηγώντας
Αν και αρκετά βαρύτερο το ηλεκτρικό Mokka δεν διαφέρει και πολύ σε συμπεριφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους άλλωστε των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βελτιώνει την σταθερότητά τους, αντισταθμίζοντας εν μέρει την τάση ανάπτυξης της υποστροφής πιο γρήγορα από τα συμβατικά αυτοκίνητα (στην οποίο συμβάλλει και η μεγάλη ροπή των ηλεκτροκινητήρων). Ούτως ή άλλως δεν παίρνει κάνεις ένα μικρό ηλεκτρικό SUV για... μαγκιές στα στροφιλίκια, αλλά για ήρεμες, ευχάριστες, ασφαλείς και οικονομικές μετακινήσεις μέσα και γύρω από την πόλη. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, έχει αρκετά καλό κράτημα, εμφανίζει κάποιες κλίσεις στις στροφές λόγω του υπερυψωμένου αμαξώματος, αλλά όχι υπερβολικές, έχει ικανοποιητική αίσθηση στο τιμόνι και συνολικά είναι ευκολοδήγητο και προβλέψιμο. Τα φρένα του είναι επαρκή, μπορούν άλλωστε να χρησιμοποιούνται απλώς επικουρικά αν επιλέξει κανείς το υψηλό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις, οπότε υπάρχει έντονο «φρενάρισμα με τον κινητήρα» όταν αφήσει ο οδηγός το γκάζι. Θα επισημάνουμε μόνο ότι η αίσθηση του πεντάλ των φρένων είναι «σπογγώδης», φαινόμενο συνηθισμένο σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ ικανοποιητική και η άνεση είναι αποδεκτή χωρίς να ξεχωρίζει, λόγω της κάπως σφιχτής ρύθμισης των αναρτήσεων.
YΠEP
- Ευκολία οδήγησης
- Προσεγμένη ποιότητα
- Χώροι για μικροπράγματα
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- Μηδενικός φόρος χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου
KATA
- Μικρότερος χώρος αποσκευών από τις συμβατικές εκδόσεις
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Τιμή
Ευκολοδήγητο και προβλέψιμο, το Mokka e προσφέρει πολύ οικονομικές μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον
Συμπέρασμα
Όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα, το ηλεκτρικό Mokka απευθύνεται σ' ένα ειδικό και συνειδητοποιημένο κοινό, με εισόδημα άνω του μέσου όρου, που θα το χρησιμοποιήσει ως δεύτερο αυτοκίνητο για μετακινήσεις κυρίως στο αστικό περιβάλλον, ίσως και γύρω από την πόλη, αλλά όχι για ταξίδια. Γι' αυτού του είδους τη χρήση είναι ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, με ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτήρα και προσεγμένη ποιότητα, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και εύκολο στην οδήγηση όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φυσικά προσφέρει πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, ιδιαίτερα για όποιον μπορεί να το φορτίζει με δικά του μέσα και με νυχτερινό ρεύμα. Ακόμα πιο ενδιαφέρον βέβαια είναι για εταιρικές πωλήσεις, έχοντας το πλεονέκτημα του μηδενικού φόρου για τους χρήστες εταιρικού αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP