ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Toyota Corolla - 1.8 Hybrid

25 χρόνια εξέλιξης         ..:: Σαββάτο, 14 Μαϊου 2022 ::..

Η υβριδική έκδοση της Corolla, πολύ ποιοτική και καλά εξοπλισμένη, προσφέρει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, αναδεικνύοντας την εντυπωσιακή εξέλιξη του παραδοσιακού «αυτοφορτιζόμενου» υβριδικού συστήματος που πρώτη πρόσφερε στην αγορά η ιαπωνική εταιρεία πριν από 25 χρόνια

Το όνομα Corolla είναι συνυφασμένο εδώ και δεκαετίες με αυτό της Toyota και ακόμα και την εποχή που η ιαπωνική εταιρεία χρησιμοποιούσε για το μικρομεσαίο της μοντέλο το όνομα Auris, εξακολουθούσε στις υπόλοιπες αγορές του κόσμου να προσφέρει μία Corolla. Δεν αποτέλεσε έκπληξη, λοιπόν, η επιστροφή της Corolla στην Ευρώπη μετά το σύντομο διάλειμμα με το Auris. Η σημερινή γενιά του αυτοκινήτου έχει μήκος 4,370 μ. και μεταξόνιο 2.640 χιλιοστών και βασικό ρόλο στην γκάμα παίζει φυσικά η υβριδική έκδοση, στην εφαρμογή της οποίας η Toyota ήταν πρωτοπόρος.

Εσωτερικό
Σε σχέση με τα παλιότερα μικρομεσαία Toyota, η σημερινή Corolla προσφέρει λίγο μεγαλύτερους χώρους και πάλι όμως οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι κάπως οριακοί για τα σημερινά δεδομένα και σίγουρα κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Και ο χώρος αποσκευών άλλωστε με τα 361 λίτρα του βρίσκεται μεν μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, αλλά κάτω από το μέσο όρο. Απλώς επαρκείς είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ιδιαίτερα δε οι ανοιχτοί είναι μάλλον μέτριοι. Εκεί που έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός είναι στον τομέα της ποιότητας, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα υλικά. Γιατί πάντα τα μικρομεσαία Toyota είχαν γεροδεμένη κατασκευή και ποιοτική συναρμολόγηση και είναι χαρακτηριστικό ότι το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε πάνω από 35.000 -δημοσιογραφικά (ο... θεός να σε φυλάει!)- χιλιόμετρα, αλλά... τρίξιμο μηδέν! Τώρα όμως το αυτοκίνητο απέκτησε και υψηλού επιπέδου «απτή» ποιότητα χάρη στα πολύ καλύτερα υλικά, με τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό να το αναβαθμίζουν σε άλλη κλάση. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική, όπως και η γενική εργονομία, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Όπως συνήθως συμβαίνει με τα υβριδικά μοντέλα (λόγω των επιπλέον εξαρτημάτων της ηλεκτρικής συνιστώσας του υβριδικού συστήματος), η τιμή του αυτοκινήτου είναι αυξημένη σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, ξεκινώντας από 23.670 ευρώ. Αυτή η τιμή πάντως συνδυάζεται με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα ειδοποίησης αποκλίσεις από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα (τεχνολογίας LED) και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά στα ατού του αυτοκινήτου είναι η 6ετής εγγύηση (ή 180.000 χλμ.) για όλα τα μηχανικά μέρη και η εγγύηση 11 ετών για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, όπως επίσης και η δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια.
Πολύ ποιοτική είναι η εικόνα του εσωτερικού, αλλά οι χώροι είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα της τελευταίας γενιάς της Toyota που χρησιμοποιείται στην Corolla συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.8 με ισχύ 98 ίππων κι έναν ηλεκτροκινητήρα 53 kW (72 ίππων), με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 122 ίππων. Όπως συμβαίνει με όλα τα υβριδικά συστήματα του είδους, δεν υπάρχει αυτό το αυξημένο «νεύρο» των βενζινοκινητήρων με τούρμπο. Παρ' όλα αυτά η μεγάλη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, που είναι άμεσα διαθέσιμη για ενίσχυση του βενζινοκινητήρα, είναι αρκετή για να προσφέρει απολύτως επαρκείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9''), που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, αλλά και ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση χάρη στην ελαστικότητα του συστήματος και στο συνδυασμό του με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Το μεγαλύτερο ατού βεβαίως, με δεδομένη και την πολυετή εμπειρία της Toyota με την υβριδική τεχνολογία, είναι η εντυπωσιακή οικονομία που, ιδιαίτερα στην πόλη όπου η κατανάλωση πέφτει εύκολα κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ., ξεπερνάει και αυτήν των καλύτερων ντίζελ. Ακόμα πιο χαμηλή όμως είναι στην ήρεμη οδήγηση σ' ένα δρόμο έξω από την πόλη και είναι χαρακτηριστικό ότι σε μία διαδρομή που κάναμε από τη Νέα Σμύρνη στην Aνάβυσσο με οικονομική μεν, αλλά όχι αργή οδήγηση, πετύχαμε μέση τιμή μόλις 4,6 λίτρα/100 χλμ.! Γι' αυτό άλλωστε και οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου είναι κάτω από 120 g/km, εξασφαλίζοντας την καθημερινή είσοδό του στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Η Corolla ποτέ δεν διεκδίκησε μια εικόνα αυτοκινήτου με σπορτίφ χαρακτήρα που απευθύνεται στον απαιτητικό οδηγό. Ένα οικογενειακό, λειτουργικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο ήταν πάντα και αυτόν τον χαρακτήρα τον διεκδικεί και στη σημερινή του γενιά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έγιναν και προσπάθειες για βελτίωση των οδικών χαρακτηριστικών. Έτσι, οι μηχανικοί της εταιρείας επέλεξαν για την πίσω ανάρτηση ένα σύστημα με διπλά ψαλίδια, που σίγουρα αναβαθμίζει το αυτοκίνητο, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης και την άνεση (η οποία είναι σαφώς ικανοποιητική, χωρίς πάντως και να φτάνει σε «γαλλικά» επίπεδα, κάτι που γίνεται ευαίσθητο στις πιο απότομες ανωμαλίες). Αλλά και η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής και δεν απευθύνεται μεν σε οδηγούς με σπορ ανησυχίες (άλλωστε και το τιμόνι δεν έχει σπουδαία αίσθηση), αλλά είναι πολύ προβλέψιμη, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και χωρίς απότομες αντιδράσεις. Τέλος τα φρένα είναι αποτελεσματικά, με κάπως «σπογγώδη» αίσθηση, όπως συμβαίνει σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
YΠEP
- Εντυπωσιακή οικονομία
- Ποιότητα κατασκευής και υλικών
- Ηχομόνωση
- Εξοπλισμός
- Εγγύηση 6 ετών
KATA
- Μέτριοι χώροι
- λιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ευκολοδήγητη και ασφαλής, χωρίς σπορτίφ ανησυχίες, η υβριδική Corolla εντυπωσιάζει με την οικονομία της
Συμπέρασμα
Η Toyota επένδυσε εντατικά στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας πριν από τους ανταγωνιστές της και σίγουρα την έχει φτάσει σε εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα, όπως αποδεικνύεται και στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Η σημερινή Corolla διατηρεί την παραδοσιακή ποιοτική εικόνα των προκατόχων της, αναβαθμισμένη μάλιστα με πολύ καλύτερα υλικά και είναι ευκολοδήγητη, εκεί όμως που εντυπωσιάζει είναι στον τομέα της οικονομίας, με ένα υβριδικό σύστημα που διαχειρίζεται πολύ καλά τα επιμέρους εξαρτήματά του, εξασφαλίζοντας κατανάλωση που μπορεί να είναι χαμηλότερη κι από αυτή των πιο οικονομικών ντίζελ. Εκεί που υστερεί απέναντι στον ανταγωνισμό είναι στους χώρους (στοιχείο βέβαια που αποτελεί προσωπική επιλογή του καθενός), ενώ και η τιμή της αναπόφευκτα -λόγω υβριδικού συστήματος- είναι κάπως αυξημένη (αν και όχι υπερβολικά σε σχέση με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ). Το παραδοσιακό κοινό της φαίνεται να το αποδέχεται...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.toyota.gr


  UP