ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 308 - 1.2 Pure Tech 130

Του βγάζεις το καπέλο!         ..:: Σαββάτο, 07 Μαϊου 2022 ::..

Η τελευταία γενιά του μικρομεσαίου χάτσμπακ της Peugeot δείχνει γιατί η συγκεκριμένη κατηγορία έχει ακόμα οπαδούς παρά την επέλαση των SUV, προσφέροντας όχι μόνο ποιότητα, καλό εξοπλισμό και επαρκείς χώρους, αλλά κι ένα κορυφαίο συνδυασμό εξαιρετική οδικής συμπεριφοράς, ποιότητας κύλισης υψηλού επιπέδου και πολύ καλής άνεσης, που κανένα SUV δεν μπορεί να προσφέρει

Τα μικρομεσαία χάτσμπακ έχουν χάσει αρκετό έδαφος τα τελευταία χρόνια με την επέλαση των μικρών και μικρομεσαίων SUV, εξακολουθούν όμως να καλύπτουν ένα αξιοπρεπές ποσοστό της αγοράς (στη χώρα μας της τάξης του 10%). Είναι, λοιπόν, φυσιολογικό το γεγονός ότι εξακολουθούν να υπάρχουν αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία από τους περισσότερους κατασκευαστές. Η Peugeot μάλιστα προχώρησε πρόσφατα στην αντικατάσταση του 308 με μία εντελώς νέα γενιά, γεγονός που τονίζει τη σημασία του συγκεκριμένου μοντέλου για την γαλλική εταιρεία και για την κατηγορία γενικότερα. Όπως συνηθίζεται πλέον σε κάθε αντικατάσταση μοντέλου, το νέο μικρομεσαίο Peugeot έχει μήκος μεγαλύτερο κατά 11 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (4,367 μ.) και μεταξόνιο αυξημένο κατά 55 χιλιοστά, ενώ ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cx, στοιχείο στο οποίο υπερτερούν τα χάτσμπακ απέναντι στα SUV, είναι 0,28.

Εσωτερικό
Η Peugeot εδώ και αρκετά χρόνια δεν φαίνεται να έχει ως βασική προτεραιότητα το να προσφέρουν τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα της τους κορυφαίους χώρους για επιβάτες στην κατηγορία τους, θεωρώντας προφανώς -και μάλλον όχι άδικα- ότι τα αυτοκίνητα έχουν μεγαλώσει τόσο πολύ, που όλα πλέον προσφέρουν παραπάνω από επαρκείς χώρους για την κάλυψη των αναγκών μιας οικογένειας. Και πράγματι, με δεδομένη και την αύξηση των διαστάσεων, το νέο 308 δεν είναι μεν το κορυφαίο της κατηγορίας σε χώρους, φιλοξενεί όμως άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες, με τους πίσω να έχουν επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Αντίστοιχα, επαρκής για τις οικογενειακές ανάγκες είναι και ο ο χώρος αποσκευών, με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 412 λίτρα. Εκεί που το αυτοκίνητο παίρνει πολύ καλό βαθμό είναι στους χώρους για μικροπράγματα, που είναι αρκετοί, ανοιχτοί και κλειστοί, καλύπτοντας πολύ καλά τις ανάγκες οδηγού και επιβατών. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κάθε οδηγός. Χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, όπως όλων των νέων Peugeot, είναι το μικρό τιμόνι, που επιτρέπει την ορατότητα προς τα όργανα πάνω από τη στεφάνη. Αν θέλαμε να σταθούμε σε λεπτομέρειες, θα λέγαμε ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη προβολής πληροφοριών και ελέγχου διαφόρων λειτουργιών στο κέντρο του ταμπλό θέλουν κάποια εξοικείωση για να μάθει κανείς τη διαμόρφωσή τους.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου, παρά το γεγονός ότι σε ορισμένα σημεία του ταμπλό υπάρχουν ακόμα κάποια σκληρά πλαστικά. Η συνολική εικόνα όμως είναι πολύ καλή και η κατασκευή ιδιαίτερα γεροδεμένη. Κάτι που είναι εμφανές και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου στους κακούς δρόμους της Αθήνας, όπου περνάει σαν «ένα κομμάτι» με πλήρη απουσία τριγμών και άλλων θορύβων. Την ιδιαίτερα ποιοτική εικόνα ενισχύει και η καλή ηχομόνωση. Η τιμή του αυτοκινήτου στη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων ξεκινάει από 26.500 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού στον οποίο περιλαμβάνεται ESP με hill holder, σύστημα αυτομάτου φρεναρίσματος με αναγνώριση ποδηλάτων και πεζών, σύστημα εντοπισμού απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, σύστημα πολυμέσων με 2 θύρες USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ψηφιακό ραδιόφωνο και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Υψηλού επιπέδου ποιότητα, το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι της Peugeot και επαρκείς χώροι για μια οικογένεια
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2, που στη συγκεκριμένη περίπτωση της δοκιμής μας ήταν στην ισχυρότερη έκδοση των 130 ίππων. Ένα κινητήρα απολύτως ικανοποιητικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και βάρους, όχι μόνο γιατί προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6'') που εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και γιατί είναι αρκετά ελαστικός, με τη μέγιστη ροπή των 23,4 kgm να αποδίδεται ήδη από τις 1.750 στροφές, κάνοντας έτσι κι αρκετά ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση και περιορίζοντας και τις αναγκαίες αλλαγές ταχυτήτων. Όχι πως αυτές βεβαίως θα ήταν ιδιαίτερο πρόβλημα, δεδομένου ότι το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια, ενώ και η κλιμάκωση των σχέσεων είναι σωστή για την αποτελεσματική αξιοποίηση του κινητήρα. Έτσι στην πόλη η κατανάλωση δεν ανεβαίνει σε υπερβολικά επίπεδα και μπορεί να συγκρατηθεί στα 8 λίτρα/100 χλμ., πέφτοντας αρκετά κάτω από τα 7 στον ανοιχτό δρόμο.

Οδηγώντας
Με δυο λόγια, πρόκειται για ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία αυτοκίνητα σε ό,τι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά του, καταφέρνοντας να συνδυάσει (παρά τη σχετικά απλή λύση του ημιάκαμπτου άξονα για την πίσω ανάρτηση, κάτι που αποδεικνύει την εξαιρετική τεχνογνωσία των μηχανικών της Peugeot) ποιότητα κύλισης πολύ υψηλού επιπέδου, άνεση από τις κορυφαίες της κατηγορίας και ταυτόχρονα οδική συμπεριφορά που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Με εξαιρετικό κράτημα, πολύ καλή κατευθυντικότητα και πλήρη απουσία απότομων αντιδράσεων, επιτρέπει στον οδηγό να έχει τον πλήρη έλεγχο ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς με τη βοήθεια και του ακριβούς και αρκετά «πληροφοριακού» τιμονιού. Τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν την πολύ καλή εικόνα, ενώ ταυτόχρονα απολύτως ικανοποιημένοι θα μείνουν και οι επιβάτες, με το αυτοκίνητο να τους απομονώνει αρκετά αποτελεσματικά από το «ανάγλυφο» του δρόμου.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Άνεση
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Χώροι για μικροπράγματα
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
Κορυφαίος συνδυασμός πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς και υψηλού επιπέδου ποιότητας κύλισης και άνεσης
Συμπέρασμα
Επιβεβαιώνοντας τη θέση της Peugeot ως του πιο ποιοτικού κατασκευαστή του ομίλου Stellantis, το νέο 308 διατηρεί παρ' όλα αυτά τις παραδοσιακές αρετές που χαρακτηρίζουν εδώ και πολλά χρόνια τα αυτοκίνητα της μάρκας, δηλαδή το συνδυασμό μιας οδικής συμπεριφοράς πολύ πάνω από «μέσους όρους», με αντίστοιχα υψηλού επιπέδου άνεση, έτσι ώστε να μπορεί τελικά να ικανοποιεί ταυτόχρονα τον απαιτητικό οδηγό και τον απαιτητικό επιβάτη. Σ' αυτήν την έκδοση των 130 ίππων έχει επιπλέον και τη δύναμη για να ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο στις απαιτήσεις των οικογενειακών μετακινήσεων, αλλά και μιας γρήγορης βόλτας που μπορεί να επιδιώξει ο οδηγός. Πραγματικά μας ενθουσίασε...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP