ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Skoda Fabia

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 29 Απριλίου 2022 ::..
Η τέταρτη γενιά του Fabia, του δεύτερου πιο πετυχημένου εμπορικά μοντέλου της Skoda μετά το Octavia, είναι πλέον διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά. Η αντιπροσωπεία της Skoda οργάνωσε με την ευκαιρία μια εκδήλωση για την παρουσίαση του νέου μοντέλου στους έλληνες δημοσιογράφους, δίνοντάς τους και την δυνατότητα για μια πρώτη οδηγική εμπειρία στους δρόμους της Αττικής. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 14.990 ευρώ για το μπλε χιλιάρι των 80 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα, προβολείς τεχνολογίας LED, περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα με Bluetooth, 2 θύρες USB και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η τιμή για το υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρι TSI των 110 ίππων ξεκινάει από 17.500 ευρώ, με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει επιπλέον σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, cruise control και αναβαθμισμένο ηχοσύστημα.


Καλή η ηλεκτροκίνηση, αλλά υπάρχουν και οι πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων που πρέπει να καλυφθούν και δεν εξυπηρετούνται από τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Παρά τις υπεραισιόδοξες προβλέψεις, λοιπόν, για άμεση γενίκευση της ηλεκτροκίνησης, η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να παρουσιάζει νέα μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες, βασισμένα σε σύγχρονες πλατφόρμες. Μια από αυτές είναι η νέα αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του γκρουπ VW στην οποία βασίζεται και η νέα γενιά του Skoda Fabia που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Η οποία, μάλιστα, δεν είναι μια απλή διεκπεραίωση της εξέλιξης ενός υπάρχοντος μοντέλου για να πάρει παράταση ζωής, αλλά ένα εντελώς νέο και σημαντικά αναβαθμισμένο αυτοκίνητο που στοχεύει και στη διεύρυνση της πελατείας του προηγούμενου. Το νέο Fabia έχει μήκος 4,108 μ. (11,1 εκατοστά μεγαλύτερο από αυτό του προκατόχου του) και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 94 χιλιοστά (συνολικά 2.564), κάτι που εξασφαλίζει μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών για τα δεδομένα της κατηγορίας, με χωρητικότητα 380 λίτρων (50 περισσότερων από πριν), που είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Η σημασία που έχει δοθεί στη σχεδίαση του αμαξώματος, το οποίο είναι πολύ πιο μοντέρνο από το προηγούμενο, αποδεικνύεται και από τη σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμική του, με τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx να έχει μειωθεί σημαντικά, στο 0,28 αντί για το 0,32 της προηγούμενης γενιάς, με μια σειρά μικρών ή μεγαλύτερων επεμβάσεων σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Προσαρμοσμένο στην σύγχρονη πραγματικότητα είναι και το εσωτερικό, με το κέντρο της κονσόλας να φιλοξενεί μια οθόνη που, ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 9,2''. Όπως συνηθίζει η Skoda στα αυτοκίνητά της, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός χώρων αποθήκευσης και έξυπνων λύσεων (στάνταρ ή έξτρα ανάλογα με την έκδοση) που αναβαθμίζουν την πρακτικότητα του εσωτερικού, ενώ μεγάλη προσοχή δόθηκε και στην αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής και υλικών. Και φυσικά σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η συνδεσιμότητα που προσφέρεται (υπάρχει ακόμα και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης κινητού, όπως και -προαιρετικά- ασύρματης φόρτισης) και πλούσια η λίστα των κάθε είδους ηλεκτρονικών συστημάτων, είτε πρόκειται για την ασφάλεια, είτε για την πληροφόρηση για την ψυχαγωγία. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με βενζινοκινητήρες του ενός λίτρου, έναν ατμοσφαιρικό με 80 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων κι έναν υπερτροφοδοτούμενο (TSI) με 110 ίππους, που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 7 ταχυτήτων. Ενδιαφέρουσα είναι η δυνατότητα παραγγελίας του αυτοκινήτου με μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (50 λίτρων αντί για το στάνταρ των 40), που μεγαλώνει ακόμα περισσότερο την αυτονομία (ίσως και για να τονιστεί η ασύγκριτη υπεροχή των συμβατικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα ηλεκτρικά σ' αυτόν τον τομέα). Επίσης υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας του αυτοκινήτου με ένα σπορ σασί με πιο σκληρές αναρτήσεις και απόσταση από το έδαφος μειωμένη κατά 15 χιλιοστά, όπως επίσης και με το πακέτο Rough-Road για κίνηση σε πιο κακούς δρόμους, με διαφορετικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, επιπλέον προστατευτικά στο δάπεδο του αμαξώματος και αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οδηγήσαμε το χιλιάρι TSI των 110 ίππων. Η πρώτη -άμεση- εντύπωση, είναι η σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που ανταποκρίνεται απόλυτα και στις αυξημένες τιμές που αντιμετωπίζουμε τον τελευταίο καιρό για όλα τα αυτοκίνητα. Η οποία μάλιστα τονίζεται περισσότερο και από την πολύ καλύτερη ηχομόνωση, που γίνεται αισθητή στην κίνηση του αυτοκινήτου είτε με τον κινητήρα υπό πίεση, είτε σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου (που ευνοούν την αύξηση του αεροδυναμικού θορύβου). Η συνολική θετική αίσθηση της αναβάθμισης της ποιότητας του αυτοκινήτου συμπληρώνεται με μία πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ η πολύ καλή άνεση που προσφέρει με τα δεδομένα της κατηγορίας δεν είναι κάτι καινούργιο, αφού πάντα αποτελούσε χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων της Skoda. Η δύναμη του κινητήρα είναι απολύτως επαρκής για να το κινήσει με ασφάλεια σε οποιοδήποτε δρόμο, ακόμα και σε ορεινές διαδρομές, όπως στην Πάρνηθα που περιλάμβανε η δική μας διαδρομή και μια ελαφρά έλλειψη ροπής πολύ χαμηλά (σε συνδυασμό και με τις κάπως μακριές σχέσεις για μείωση της κατανάλωσης) εξαφανίζεται μόλις ανέβουν οι στροφές κοντά στις 2.000. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι απολύτως προβλέψιμη, με καλό κράτημα, χωρίς τονισμένες ή απρόβλεπτες αντιδράσεις, προσφέροντας μία ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Όσο, για την κατανάλωση, η μέση τιμή στη διαδρομή μας, περιλαμβάνοντας και την είσοδο και έξοδο στην πόλη και την ανάβαση μέχρι την Ιπποκράτειο Πολιτεία, ήταν 6,4 λίτρα/100 χλμ. με τον κλιματισμό σε λειτουργία λόγω της καλοκαιρίας, τιμή πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μικρό οικογενειακό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP