ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Ibiza - 1.0 EcoTSI 110 PS

Εναρμόνιση         ..:: Σαββάτο, 16 Απριλίου 2022 ::..

Το ανανεωμένο Ibiza εμφανίζεται αναβαθμισμένο, προσφέροντας καλύτερη ποιότητα και σημαντικές τεχνολογίες, πλήρως εναρμονισμένο στις απαιτήσεις της εποχής

Οι πωλήσεις του Ibiza ξεπέρασαν αισίως τις 6 εκατομμύρια μονάδες και το ισπανικό σούπερ μίνι συνεχίζει την πετυχημένη πορεία του ανανεωμένο. Σχεδιαστικά δεν χρειάστηκε να διαφοροποιηθεί η εξωτερική εικόνα κι έτσι διατηρήθηκε ανέπαφη η ταυτότητά του. Οι λιτές γραμμές με την κομψή σιλουέτα δίνουν εκ νέου το παρών. Η εταιρεία τοποθέτησε φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED από τον βασικό εξοπλισμό (Eco LED με δυνατότητα αναβάθμισης σε Full LED για ακόμη καλύτερη ορατότητα με ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας). Το χρωμιωμένο λογότυπο "Ibiza" με καλλιγραφικούς χαρακτήρες, προδίδει πως πρόκειται για το ανανεωμένο μοντέλο. Η φίρμα ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με τα υπόλοιπα μοντέλα, όπως έχουμε δει δηλαδή στα Leon και Arona. Χρωματικά, προστέθηκαν δύο νέες αποχρώσεις, οι Sapphire Blue και Asphalt Blue.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό δεν διαθέτει σχεδιαστικές εκπλήξεις, αλλά αποδεικνύεται πλήρως λειτουργικό το φρεσκαρισμένο εσωτερικό. Μια αύρα αναβάθμισης σε επίπεδο ποιότητας και τεχνολογίας είναι γεγονός. Ο οδηγός κάθεται πίσω από το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ μπροστά από αυτό βρίσκεται ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων του Ibiza (προαιρετικά προσφέρεται ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25''). Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η νέα αιωρούμενη κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment (στο βασικό εξοπλισμό η οθόνη αφής είναι 8,25'')'. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Seat χρησιμοποιεί νέο λογισμικό για τα συστήματα πολυμέσων της και η ταχύτητα επεξεργασίας και χρήσης της οθόνης είναι πραγματικά ταχύτατη. Το ανανεωμένο Ibiza είναι πλήρως συνδεδεμένο αφού περιλαμβάνει Wireless Full Link που φέρνει το Android Auto και Apple CarPlay στην καμπίνα. Η συνδεσιμότητα εκτός αυτοκινήτου ενισχύεται με το SEAT CONNECT.

Στο εσωτερικό, λοιπόν, 4 ενήλικα άτομα μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, ακόμη και σε μακρινό ταξίδι. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, με συνολική χωρητικότητα 355 λίτρων. Αρκετούς χώρους για μικροπράγματα συναντάς στην καμπίνα, συμπληρώνοντας την εικόνα ενός λειτουργικού αυτοκινήτου, έτοιμου να αντιμετωπίσει την καθημερινότητα. Η ιδανική θέση οδήγησης και η σωστή εργονομία αποτελούν ακόμη δυο συμμάχους που θα σου λύσουν μεμιάς τα χέρια. Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από γεροδεμένη κατασκευή και σωστή συναρμολόγηση, η οποία δεν επιτρέπει την εμφάνιση τριγμών ή άλλων δυσάρεστων ακουσμάτων, ενώ, το επάνω τμήμα του ταμπλό χρησιμοποιεί πλέον και μαλακά υλικά, σε αντίθεση με το παρελθόν. Η τιμή για το 1.0 EcoTSI των 110 ίππων ξεκινάει από 17.990 ευρώ (Style), με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει: ESP, 6 αερόσακους, σύστημα Front Assist με προστασία πεζών, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, σύστημα συγκράτησης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, προβολείς LED εμπρός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αισθητήρες φωτός και βροχής, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 8,25", Full Link, θύρες USB type C, σύστημα E-call και Connect, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου. Θα επισημάνουμε την έλλειψη ρεζέρβας.
Μια από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις είναι η προσθήκη μαλακού πλαστικού στο επάνω τμήμα του ταμπλό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο του ενός λίτρου μπορεί να έχασε 5 ονομαστικούς ίππους (110 PS) λόγω των νέων αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές CO2 συγκριτικά με πριν, εξακολουθεί όμως να είναι ιδιαίτερα σπιρτόζικος και ευχάριστος (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3''), διατηρώντας τον θόρυβό του σε χαμηλά επίπεδα όταν οι στροφές βρίσκονται μεταξύ 2.000 και 3.000. Στο ωφέλιμο εύρος δηλαδή του συνόλου (η ροπή ανέρχεται στα 200 Nm ή 20,4 kgm). Ως αποτέλεσμα, ο κινητήρας τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, δεν λαχανιάζει ψηλότερα, διαθέτει αποθέματα δύναμης και δεν ξεπερνά εύκολα σε κατανάλωση τα 8 λίτρα/100 χλμ. Συμπαραστάτης του κινητήρα ένα πολύ εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που σε προκαλεί να ανεβοκατεβάζεις σχέσεις για να... ευχαριστηθείς. Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου αξίζει να αναφερθεί πως είναι από τους καλύτερους που έχουμε συναντήσει. Η μέγιστη ταχύτητα που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 195 χλμ./ώρα και οι εκπομπές CO2 122 g/km. Επομένως, το ανανεωμένο Ibiza απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το νέο Ibiza απέδειξε πως τιμά το σπορτίφ παρελθόν του και βαδίζει επάνω στην ίδια εξίσωση, αναβαθμίζοντας φυσικά την ποιότητα των υπηρεσιών του. Με άλλα λόγια, δεν έχει αποχωριστεί το ελαφρύ πάτημα και τις άμεσες αντιδράσεις που χαρακτήριζαν παραδοσιακά τα αυτοκίνητα της Seat, ενώ, το ικανό πλαίσιο το βοηθά να συμπεριφέρεται αποτελεσματικά στην απαιτητική διαδρομή, αλλάζοντας άμεσα κατεύθυνση όταν του ζητηθεί. Εντελώς απαλλαγμένο από εξωγενείς παράγοντες, το νιώθεις «ένα κομμάτι». Συνδυάζει ενδοτικότητα και άνεση με σχετικά ήσυχη κύλιση και ακριβείς αντιδράσεις. Τέλος, αξίζει να αναφερθούν και τα δυνατά φρένα, κάτι που οφείλεται στους πίσω δίσκους, (η Seat προσφέρει δίσκους για τις εκδόσεις άνω των 100 ίππων).
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
- Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Αυξημένο ύψος στο κατώφλι φόρτωσης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Σταθερό, ευθύβολο και διακριτικά σπορ, το Ibiza συνεχίζει το έργο στα χνάρια του προκατόχου του
Συμπέρασμα
Το Ibiza παραδοσιακά αποτελεί μια σταθερή αξία ανάμεσα στα σούπερ μίνι και δη τα ευρωπαϊκά. Η ανανέωσή του το καθιστά εκ νέου επίκαιρο. Με ποιοτικά στοιχεία στην καμπίνα, μεγαλύτερη συνδεσιμότητα, αλλά ευτυχώς και τα ίδια αποθέματα ροπής με πριν, παρά τη μικρή μείωση της ισχύος, συνεχίζει να διαλαλεί τις διαχρονικές αρετές του, που εκτιμά ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.seat.gr


  UP