ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Octavia - iV 1.4 Plug-in Hybrid 204 PS

Πολύ καλό αλλά όχι φτηνό         ..:: Σαββάτο, 09 Απριλίου 2022 ::..

Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση του Octavia είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο, ευρύχωρο, προσεγμένο ποιοτικά, καλά εξοπλισμένο, ευκολοδήγητο και ασφαλές, με πολύ καλές επιδόσεις και πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά αρκετά αυξημένη τιμή αγοράς

Με δεδομένο ότι η Skoda αποτελεί μέλος του γκρουπ VW, που έχει ένα ευρύτατο πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης για όλες τις μάρκες του, ήταν αναμενόμενη η παρουσίαση και από την Skoda υβριδικών εκδόσεων κάποιων μοντέλων της, εκτός από το αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq, που ήδη έχουμε παρουσιάσει. Η αναπόφευκτη επιλογή ήταν το μπεστ σέλερ της, το Octavia, που λόγω του χαρακτήρα του ως οικογενειακού αυτοκινήτου για κάθε χρήση, άρα και για ταξίδια όπου είναι απαραίτητη μία... αξιοπρεπής αυτονομία, προσφερόταν ιδιαίτερα για μια φορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Αυτή η έκδοση, το Octavia iV 1.4 Plug-in Hybrid, αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής στην «απλή» έκδοσή της, γιατί υπάρχει και έκδοση RS με ακόμα μεγαλύτερη ισχύ.

Εσωτερικό
Το Octavia αποτελεί τον ορισμό του οικογενειακού αυτοκινήτου, με πολύ άνετους χώρους στο εσωτερικό για 4 άτομα (το μεγάλο τούνελ δεν επιτρέπει την ίδια άνεση για ένα 5ο επιβάτη στη μέση πίσω) κι ένα μεγάλο χώρο αποσκευών. Ενδεικτικό του πόσο μεγάλος είναι, αποτελεί το γεγονός ότι ακόμα και μετά τη μείωση της χωρητικότητάς του στην υβριδική έκδοση (για την εξοικονόμηση χώρου για τα στοιχεία της ηλεκτρικής συνιστώσας του συστήματος), αυτή φτάνει τα 450 λίτρα, εξακολουθεί δηλαδή να είναι μεγάλη για οικογενειακό αυτοκίνητο (κάτι που δεν ισχύει για το χώρο αποσκευών όλων των υβριδικών αυτοκινήτων). Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και συνολικά η πρακτικότητα του εσωτερικού ικανοποιεί, με τους χώρους για μικροπράγματα να επαρκείς σε αριθμούς και χωρητικότητα. Η μόνη μας ένσταση είναι ότι, όπως συμβαίνει σε αρκετά αυτοκίνητα τελευταία, οι θήκες στις πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, με το πίσω μέρος τους να καλύπτεται και χρειάζεται να «χώσει» κανείς το χέρι το προς τα πίσω για να πιάσει κάτι που βρίσκεται εκεί. Επίσης είναι πλέον πιο πολύπλοκος ο χειρισμός του υπολογιστή ταξιδιού που, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα του γκρουπ VW της προηγούμενης γενιάς, ήταν από τους καλύτερους της αγοράς.

Το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά, με μαλακά υλικά στο ταμπλό, το οποίο μπορεί να δείχνει κάπως πιο «λιτό» από σε σύγκριση με τα VW (πάγια τακτική αυτή στο γερμανικό γκρουπ!), αλλά στην πραγματικότητα δεν υστερεί καθόλου σε λειτουργικότητα και δεν δείχνει καθόλου φτηνό. Η τιμή του φορτιζόμενου υβριδικού Octavia ξεκινάει από 39.900 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Και φυσικά το αυτοκίνητο έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι προσεγμένο ποιοτικά και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το σύστημα παροχής ισχύος που κινεί το αυτοκίνητο αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.4 TSI 150 ίππων κι έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW (115 ίππων), με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 204 ίππων. Είναι προφανές ότι, σε συνδυασμό και με την υψηλή ροπή που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας από μηδενικές στροφές, το σύστημα είναι πολύ παραπάνω από επαρκές για τις ανάγκες ακόμα και ενός... ευμεγέθους οικογενειακού αυτοκινήτου σαν το Octavia, στο οποίο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7'') εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα. Το Octavia iV είναι γρήγορο, έχει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα και συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 6 ταχυτήτων, χωρίς να γίνεται αισθητή -ακριβώς χάρη στην ροπή του ηλεκτροκινητήρα- η έλλειψη μίας σχέσης σε σύγκριση με το 7άρι DSG των συμβατικών εκδόσεων. Το αυτοκίνητο ξεκινάει από στάση ως ηλεκτρικό και από κάποια ταχύτητα (και πάτημα γκαζιού) παραπάνω μπαίνει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας, που αν δεν πατήσεις πολύ γκάζι λειτουργεί γύρω στις 2000 στροφές (η μέγιστη ροπή του αποδίδεται ήδη από τις 1.550 στροφές).

Προφανώς υπάρχει δυνατότητα και αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας, με την αυτονομία να μπορεί να φτάσει στην πράξη σε αστικές συνθήκες 45-50 χλμ. Δοκιμάζοντας με διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας το αυτοκίνητο κάναμε συνολικά 46 χιλιόμετρα με ηλεκτροκίνηση, με την μπαταρία στο 96%. Αντίστοιχα με γεμάτη τη μπαταρία και αυτόματη υβριδική λειτουργία κάναμε μία διαδρομή 90 χιλιομέτρων στην πόλη και τον παραλιακό δρόμο της Αθηνών-Σουνίου με μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χλμ. και 7,5 kWh/100 χλμ. Λειτουργία ιδιαίτερα οικονομική ακόμα και σε σύγκριση με ένα κινητήρα ντίζελ, που δείχνει και το πλεονέκτημα των υβριδικών αυτοκινήτων αυτού του τύπου στις αστικές συνθήκες, ακόμα και όταν η -ούτως ή άλλως επαρκής για πόλη- ηλεκτρική αυτονομία δεν επαρκεί. Ακόμα όμως και με την μπαταρία ελάχιστα φορτισμένη, η λειτουργία του αυτοκινήτου μπορεί να είναι πολύ οικονομική (γιατί πάντα υπάρχει βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα έστω και για λίγο, με φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει). Είναι χαρακτηριστικό ότι σε άλλη διαδρομή 70 χιλιομέτρων με την μπαταρία μόλις στο 18%, είχαμε μέση κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χλμ. και 2,7 kWh/100 χλμ. Με αυτό δεδομένο, η ελαφρά μικρότερη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου (39,5 λίτρα αντί για 45) δεν προβληματίζει.

Οδηγώντας
Η συμπεριφορά του υβριδικού Octavia στο δρόμο είναι αντίστοιχη με αυτή των συμβατικών εκδόσεων, ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία που χαρακτηρίζει όλα τα Skoda και δίνει προτεραιότητα στην άνεση. Ιδανικό για μακρινά ταξίδια, προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης (ίσως με λίγο πιο αισθητές αντιδράσεις στις έντονες ανωμαλίες λόγω των ελαστικών σχετικά χαμηλού προφίλ -45- σε ζάντες 18'') και αρκετά ικανοποιητική άνεση, ενώ ταυτόχρονα η συμπεριφορά του είναι απολύτως ασφαλής και προβλέψιμη. Με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απρόβλεπτων αντιδράσεων αν αφήσεις απότομα το πόδι από το γκάζι, δεν προβληματίζει ποτέ τον οδηγό. Οι κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις πιο γρήγορες στροφές δεν επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου. Ικανοποιητικό για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το τιμόνι και αποτελεσματικά τα φρένα (ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την επιλογή ισχυρής ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, οπότε λειτουργούν περισσότερο επικουρικά). Συνολικά πρόκειται, λοιπόν, για ένα αυτοκίνητο εύκολο και ξεκούραστο στην οδήγηση, που δεν προκαλεί για το «κάτι παραπάνω» τον ενθουσιώδη οδηγό. Ο ορισμός του οικογενειακού αυτοκινήτου με δυο λόγια.
YΠEP
- Χώροι
- Δύναμη-επιδόσεις
- Πολύ χαμηλό κόστος χρήσης
- Ποιοτική εικόνα εσωτερικού
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Θήκες στις πόρτες με κάπως άβολο σχήμα
- Αυξημένη τιιμή αγοράς
- Έλλειψη ρεζέρβας
Δύναμη και επιδόσεις στο ανοιχτό δρόμο, πολύ χαμηλό κόστος χρήσης στην πόλη, είναι σίγουρα ένας ενδιαφέρων συνδυασμός
Συμπέρασμα
Το μοναδικό στοιχείο που θα δημιουργούσε προβληματισμό για την αγορά του φορτιζόμενου υβριδικού Octavia είναι η σημαντικά αυξημένη τιμή του σε σύγκριση π.χ. με την συμβατική βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI των 150 ίππων (από την οποία βεβαίως είναι πολύ πιο δυνατό και γρήγορο και πολύ πιο οικονομικό). Γιατί κατά τα άλλα είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρους, ποιοτική εικόνα, μεγάλη δύναμη και πολύ καλές επιδόσεις, πλήρη εξοπλισμό, εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση και πολύ χαμηλό κόστος χρήσης (αρκετά κάτω από 5 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας) αν κανείς το χρησιμοποιεί συχνά ως ηλεκτροκίνητο στην πόλη. Η αγορά του ως εταιρικού αυτοκινήτου είναι μια λύση, γιατί τα οικονομικά κίνητρα είναι αρκετά σημαντικά. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Skoda έκανε και μία έξυπνη κίνηση, χρησιμοποιώντας το φορτιζόμενο υβριδικό σύστημα -με μεγαλύτερη ισχύ μάλιστα (245 ίπποι)- στην έκδοση RS, που είναι λίγο ακριβότερη από το «απλό» iV αλλά όχι δραματικά (περίπου 6,5%), έχοντας όμως το δικό της κοινό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.skoda.gr


  UP