ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Η θολή εικόνα της αυτοκίνησης

        ..:: Τετάρτη, 06 Απριλίου 2022 ::..
Θα έχετε ίσως παρατηρήσει τελευταία ότι η ειδησεογραφία για το αυτοκίνητο έχει περιοριστεί αρκετά σε σχέση με το πρόσφατο -προ πανδημίας- παρελθόν. Βεβαίως, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν sites που ανεβάζουν αρκετές «ειδήσεις», γιατί το επιβάλλει ο ανταγωνισμός για μια καλή θέση στις αναζητήσεις στο Google. Αν παρατηρήσετε όμως προσεκτικά, θα διαπιστώσετε ότι πολύ μεγάλο μέρος αυτών των ειδήσεων έχει ελάχιστο ως μηδενικό ενδιαφέρον για τον καταναλωτή και για τον αναγνώστη που επιζητεί την ενημέρωση για τις εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου. Σε αντίθεση με όχι και πολύ μακρινές εποχές, όπου υπήρχαν πολύ περισσότερες «πραγματικές» ειδήσεις, για νέα ή ανανεωμένα μοντέλα, νέες τεχνολογίες, νέα στοιχεία εξοπλισμού κλπ. Οι παρουσιάσεις και δοκιμές ήταν περισσότερες και οι δημοσιογράφοι είχαν στη διάθεσή τους πολύ περισσότερο υλικό για αξιοποίηση.

Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει, με βάση το πρόβλημα διαθεσιμότητας αυτοκινήτων που υπάρχει αυτήν την εποχή, ότι η περιορισμένη ειδησεογραφία οφείλεται ενδεχομένως και σ' αυτό. Η πραγματικότητα είναι πολύ πιο δυσάρεστη και μας την θύμισε ένα σημερινό δημοσίευμα του "Automotive News", που αναφέρεται σε δήλωση του επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών του γκρουπ VW στους Financial Times. Σύμφωνα με αυτή το γερμανικό γκρουπ, από τα μεγαλύτερα της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα καταργήσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας το 60% των μοντέλων του με κινητήρες εσωτερικής καύσης (πάνω από 100 σήμερα στις διάφορες μάρκες του γκρουπ). Και, αντί να στοχεύει στην πώληση του μέγιστου δυνατού αριθμού αυτοκινήτων, θα επικεντρωθεί στην παραγωγή λιγότερων αλλά περισσότερο κερδοφόρων "premium" αυτοκινήτων.

Πρόκειται για ένα μεγάλη αλλαγή στην αυτοκινητοβιομηχανία που -αν σκεφθούμε λίγο πρακτικά- οφείλεται στο γεγονός ότι η εκβιαστική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αφενός επιβάλλει στις εταιρείες τεράστιες δαπάνες για την εξέλιξης ηλεκτρικών μοντέλων, ώστε να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα, αφετέρου μειώνει τα περιθώρια πώλησης πολλών αυτοκινήτων, γιατί τα ηλεκτρικά δεν καλύπτουν τις ανάγκες της πλειοψηφίας των καταναλωτών. Και η κοινή λογική λέει, ότι είναι αδύνατον (και σίγουρα όχι στα επόμενα 8 χρόνια) να τις καλύψουν όσο σύντομα επιθυμούν οι... Ταλιμπάν της οικολογίας και οι πολιτικοί που υποκύπτουν στις πιέσεις τους, πιστεύοντας ότι η τεχνολογία και υποδομές αναπτύσσονται με... νόμους και όχι με πολυετή έρευνα, πολυδάπανα και χρονοβόρα έργα υποδομής, άρα και μεγάλες επενδύσεις που απαιτούν και αντίστοιχους πόρους.

Το κακό για την πλειοψηφία των καταναλωτών, είναι ότι αυτές οι εξελίξεις σημαίνουν πως στα επόμενα χρόνια θα έχουμε πολύ λιγότερες επιλογές για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου και θα αγοράζουμε τα αυτοκίνητα ακριβότερα. Οι λίγοι και εύποροι φυσικά δεν θα έχουν (όπως και ποτέ δεν είχαν) πρόβλημα να καλύψουν τις μεταφορικές τους ανάγκες και οι πολλοί και μη προνομιούχοι που είχαν κατακτήσει το δικαίωμα της ελευθερίας στη μετακίνηση, θα το δουν να συρρικνώνεται, με ένα συνδυασμό περιορισμού των επιλογών και αύξησης τους κόστους (μια καλή δοκιμή γίνεται τώρα με την ενεργειακή κρίση). Ούτως ή άλλως ως μάζα θέλουν να μας χειρίζονται, κρατώντας μας περισσότερο μέσα στα σπίτια μας και στην αποβλάκωση των social media και στρέφοντάς μας προς «μαζικές» -άρα και ευκολότερα χειραγωγούμενες- εκδηλώσεις και δραστηριότητες. Όσο για το περιβάλλον, η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα λόγω της (κάθε άλλο παρά αναπόφευκτης) ενεργειακής κρίσης, δείχνει πόσο πολύ πιστεύουν στην προστασία του αυτοί που μας διαβεβαίωναν ότι στρεφόμαστε στην ηλεκτροκίνηση άρον άρον για να καταπολεμήσουμε άμεσα την κλιματική αλλαγή!..._Π.Φ.

  UP