ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Stonic - 1.0 T 100 HP 48 V

Στο στόχο         ..:: Σαββάτο, 02 Απριλίου 2022 ::..

Το ανανεωμένο Stonic βελτιώθηκε περαιτέρω ρίχνοντας πλέον το βάρος στην υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών, ευτυχώς πάντως ο ευχάριστος χαρακτήρας του παραμένει

Έχοντας καταγράψει μια αξιοσημείωτη εμπορική πορεία στη Γηραιά Ήπειρο, το Stonic φρεσκαρίστηκε προκειμένου να παραμείνει επίκαιρο σε μια κατηγορία που διαρκώς παίρνει τα πάνω της. Οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με το μακρύ καπό και τη χαμηλή γραμμή οροφής, δίνουν μια δυναμική υπόσταση στο κορμί του. Η σχεδίαση είναι σαφώς επηρεασμένη από τη φιλοσοφία «η απλότητα της ευθείας γραμμής» που εφάρμοσε για πρώτη φορά ο Διευθυντής σχεδίασης της KIA, Peter Schreyer. Οι εμφανείς αλλαγές στο ανανεωμένο μοντέλο είναι μικρές και περιορίζονται στους πιο «αιχμηρούς» LED κεντρικούς προβολείς με επανασχεδιασμένη οπτική υπογραφή, αλλά και στις νέες ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών (στάνταρ στην έκδοση Optimum). Στο πίσω μέρος, η μοναδική διαφορά έγκειται στο λογότυπο "48 V hybrid" στο δεξί μέρος της πόρτας, η οποία μαρτυρά την υβριδική φύση του μοντέλου. Επιπροσθέτως, προσφέρονται περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης χάρη στη διεύρυνση της χρωματικής παλέτας και τους 20 συνδυασμούς διχρωμίας.

Εσωτερικό
Η τακτοποιημένη εργονομικά καμπίνα δεν χρειάστηκε να αλλάξει πρόσωπο σε σχέση με πριν. Τα πλαστικά εξακολουθούν να είναι σκληρά αλλά έχουν καλή συναρμογή και η συνολική αισθητική κρίνεται σύγχρονη. Έμφαση δόθηκε, κυρίως, στην ψηφιοποίηση μέσω μιας μεγαλύτερης οθόνης αφής 8'' (από τη βάση της γκάμας), τα κουμπιά της οποίας δεν είναι τοποθετημένα κάθετα στις δύο άκρες της, όπως στο παρελθόν, αλλά δεσπόζουν στη βάση της. Η κεντρική οθόνη συνδυάζεται με το νέο σύστημα διασύνδεσης Phase II UVO Connect, το οποίο προσφέρει τις λειτουργίες Android Auto και Apple Car Play (αμφότερες με ασύρματη σύνδεση) και παρέχει ενημέρωση στον οδηγό για την κίνηση στους δρόμους, την πρόγνωση του καιρού, τη διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης, τις τιμές καυσίμου, αλλά και για διάφορα σημεία ενδιαφέροντος. Διαφοροποιημένος είναι και ο πίνακας οργάνων στο κέντρο του οποίου δεσπόζει μια πιο ευκρινής οθόνη διάστασης 4,2''. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, φιλοξενούνται βολικά τέσσερις επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει διατηρηθεί στα 352 λίτρα.

Το Stonic ξεκινά από τα 19.190 ευρώ στην ήπια υβριδική έκδοση των 100 ίππων, περιλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό μεταξύ άλλων ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα με στατικό φωτισμό στροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ράγες οροφής, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple Carplay και Android Auto, θύρα φόρτισης USB πίσω, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Δεν υπάρχει όμως ρεζέρβα. Το Stonic καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών, ενώ στην τιμή περιλαμβάνεται και το σέρβις 5 ετών.
Απέριττη σχεδίαση στο εσωτερικό, με λιτές γραμμές, πλούσιο εξοπλισμό αλλά και προσεγμένη συναρμογή των (σκληρών) πλαστικών
Κινητήρας-κιβώτιο
Η Kia αντικατέστησε τον 1.000αρη τούρμπο της οικογένειας Kappa με τον ίδιου κυβισμού, επίσης υπερτροφοδοτούμενο, βενζινοκινητήρα Smartstream. Η απόδοση εδώ είναι 100 ίπποι, το νέο μοτέρ όμως είναι πιο αποδοτικό σε λειτουργία καθώς και πιο οικονομικό. Η έλευση του Smartstream βενζινοκινητήρα αύξησε κατά 16% τη ροπή στα 17,5 kgm. Ο πρώτος λόγος έγκειται στην τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενης χρονικής διάρκειας των Βαλβίδων (Continuously Variable Valve Duration- CVVD), η οποία επιτυγχάνει βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως 5%. Το τελευταίο ποσοστό αυξάνεται περαιτέρω χάρη στην παρθενική -σε Stonic- εμφάνιση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, η οποία απαρτίζεται από μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου και μια μίζα/γεννήτρια που ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Διαπιστώνεις αμέσως την υπέρμετρη ζωντάνια του συστήματος παροχής ισχύος και προθυμία να σπρώξει σβέλτα το αμάξωμα προς τα εμπρός (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7''). Το εξαιρετικό τράβηγμα που προσφέρει ο εύστροφος κινητήρας δεν συνοδεύεται από ενοχλητικά ντεσιμπέλ στην καμπίνα, κάτι που αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας και η προσεγμένη ηχομόνωση. Στην πράξη, όσο εκμεταλλεύεσαι έξυπνα τη μεγάλη ωφέλιμη περιοχή, τόσο αποζημιώνεσαι. Κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., αλλά και τις εκκινήσεις, το Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) συνδράμει στο έργο του κινητήρα εξαλείφοντας τυχόν ραθυμία. Η κλιμάκωση των σχέσεων είναι αραιή στο εύχρηστο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και η κατανάλωση που καταγράψαμε δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Στο δρόμο οι εκπλήξεις συνεχίζονται, αφού όποιος περίμενε ένα πλαδαρό πράγμα με ψηλό κέντρο βάρους που προκαλεί χασμουρητό στον οδηγό, γελιέται. Η ανάρτηση έχει σωστή ρύθμιση, το τιμόνι είναι γρήγορο παρά την κάπως τεχνητή αίσθηση, ενώ το γεροδεμένο πλαίσιο αντιδρά άμεσα, χωρίς ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Η κύλιση είναι σχετικά ήσυχη, παρότι δεν απουσιάζουν κάποιες μικρές ταλαντώσεις στις συνεχείς κακοτεχνίες των δρόμων. Από την άλλη, στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο αποδείχθηκε εξαιρετικά σταθερό, με πολύ καλή κατευθυντικότητα σε κάθε περίπτωση. Το Stonic μεταφέρει στον οδηγό μια συμπαγή αίσθηση, η οποία οφείλεται, επίσης στη χαμηλή θέση οδήγησης, που παραπέμπει σε χάτσμπακ, αλλά και στη ρύθμιση της ανάρτησης που ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος. Επίσης είναι ευέλικτο κατά την κίνησή του εντός πόλης, χάρη στις μαζεμένες διαστάσεις, το ελαφρύ τιμόνι αλλά και τον σχετικά μικρό κύκλο στροφής. Τέλος, τα φρένα του εντυπωσιάζουν τόσο με την αίσθηση και την αποτελεσματικότητά τους.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εύστροφος κινητήρας
- Εξοπλισμός
- Εγγύηση 7 ετών
KATA
- Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό
- Τεχνητή αίσθηση τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
Θετική η οδηγική εικόνα, αναβαθμίζει ευθέως τα πάσης φύσεως μικρά crossover
Συμπέρασμα
Πρόσημο θετικό λοιπόν, με πολλά πλεονεκτήματα (όπως οι χώροι, η ξεχωριστή σχεδίαση, ο ικανός κινητήρας και η ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά) να συνθέτουν - παρέα με τον πλούσιο εξοπλισμό και την εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών ή 150.000 χιλιομέτρων - ένα πικάντικο παζλ. Δεν αφήνει τίποτα στην τύχη και δεν κρύβει αδυναμίες, γι' αυτό άλλωστε κι έχει μια τόσο καλή πορεία στην αγορά.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP