ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Nissan Micra - 1.0 T 92 PS

Προσθήκη στη βάση         ..:: Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2022 ::..

Το Micra «μακιγιάρεται» και ταυτόχρονα υιοθετεί έναν πιο «ήπιο» σε απόδοση κινητήρα που διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα, κατανάλωση, εκπομπές αλλά και τιμή

Το ανανεωμένο Micra χρησιμοποιεί κάτω από το καπό του τον "entry level" 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη κινητήρα, ο οποίος πληροί πλέον τις νέες προδιαγραφές Euro 6d. Στα υπόλοιπα, το μικρό φρεσκαρισμένο Nissan προσφέρει επίσης μια ευρεία δυνατότητα επιλογών εξατομίκευσης, όπως προστάζει δηλαδή η εποχή. Εξωτερικά, συναντάμε μια πιο έντονη μάσκα σε σχήμα V στο εμπρός μέρος, ωστόσο οι υπόλοιπες αισθητικές διαφοροποιήσεις θα δυσκολέψουν ομολογουμένως ακόμη και τον μυημένο προκειμένου να τις εντοπίσει. Η γοητευτική σιλουέτα του Micra, πάντως, παρέμεινε ανεπηρέαστη. Η γκάμα όμως διευρύνθηκε με επιπλέον εκδόσεις.

Εσωτερικό
Οι χώροι επιβατών παραμένουν ικανοποιητικοί για 4 άτομα, ακόμη και στο ταξίδι. Το ίδιο εξακολουθεί να ισχύει και για τον χώρο αποσκευών των 300 λίτρων. Εάν μάλιστα δεν ήταν σχετικά ψηλό και το κατώφλι φόρτωσης, θα εκθειάζαμε περαιτέρω τις πρακτικές δυνατότητες του ανανεωμένου Micra. Το προσεγμένο εσωτερικό είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά, με δυνατότητα αρκετών χρωματικών συνδυασμών, έχει καλή συναρμολόγηση υλικών και είναι αρκετά λειτουργικό, με σωστή εργονομία, αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα και μεγάλο ντουλάπι στο ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με πολλές επιλογές ρυθμίσεων για μικρό αυτοκίνητο (σημειώστε πως το τιμόνι δεν ρυθμίζεται μονό καθ' ύψος, αλλά και κατά μήκος). Σε ό,τι αφορά τις νέες προσθήκες, το σύστημα πολυμέσων NissanConnect στην οθόνη αφής 7 ιντσών, παρέχει στάνταρ τη δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay για τα smartphones που διαθέτουν iOS. Επίσης, το λογισμικό των χαρτών αναβαθμίζεται πια με τη μέθοδο Over The Air (ΟΤΑ). Η τιμή του Micra των 92 ίππων ξεκινάει από 16.090 ευρώ (έκδοση Energy) με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ενεργού πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, κλιματισμό, περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα start-stop.
Η δεύτερη καλύτερη πλευρά του (μετά το εξωτερικό) ανακηρύσσεται δικαίως το προσεγμένο εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το καπό αναπνέει το γνωστό 3κύλινδρο τούρμπο σύνολο του ενός λίτρου με 92 πλέον ίππους. Είναι ουσιαστικά ο 100άρης κινητήρας του "προ-facelift" μοντέλου, με μια μικρή όμως τροποποίηση στην ηλεκτρονική διαχείριση προκειμένου να πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών CO2. Με αυτόv τον τρόπο η ισχύς «έχασε» 8 ίππους, κάτι που πρακτικά δεν γίνεται πάντως άμεσα αντιληπτό, τουλάχιστον στις περισσότερες των περιπτώσεων. Τα 16,3 kgm ροπής κορυφώνονται στις 2.000 στροφές και ικανοποιούν στις μετακινήσεις εντός πόλης. Μακριά από αυτήν όμως, καταλαβαίνεις πως οι επιδόσεις δεν συγκαταλέγονται στα φόρτε του συγκεκριμένου Micra, ενώ παράλληλα θα επιθυμούσαμε και μία επιπλέον σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, ώστε να «κατεβάσουμε» κι άλλο την κατανάλωση καυσίμου. Κι αυτό παρότι οι τεχνικοί της Nissan «μάκρυναν» την κλιμάκωση της 5ης σχέσης στο γνωστό εύχρηστο κιβώτιο. Η μέση κατανάλωση δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ. τις ημέρες που είχαμε το Micra στα χέρια μας, με μετακινήσεις περισσότερο στο αστικό περιβάλλον.

Οδηγώντας
Η οδική εικόνα του ανανεωμένου Micra με τον κάπως λιγότερο δυνατό βενζινοκινητήρα δεν άλλαξε σε σχέση με τον πρότερο (έντιμο) βίο. Μπορεί το «πάτημά» του να μην είναι τόσο «βαρύ» όσο π.χ. του ομόσταβλου Clio και να εμφανίζει λίγο πιο απότομες αντιδράσεις της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, προσφέρει όμως μια αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, μία επίσης καλή άνεση, αναλογικά με το τι ισχύει στην μικρή κατηγορία και, το κυριότερο, ευπρόσδεκτα αναβαθμισμένη για ιαπωνικό αυτοκίνητο. Στο δρόμο, παρότι δεν πρόκειται για ένα «οδηγοκεντρικό» σούπερ μίνι, το Micra εμφανίζεται απολύτως ασφαλές, με αποδεκτά περιθώρια πρόσφυσης, προοδευτικές αντιδράσεις και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Άλλωστε η δύναμη του κινητήρα δεν είναι τέτοια που να μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση το στιβαρό πλαίσιο. Το σύστημα διεύθυνσης κάνει αποτελεσματικά τη δουλειά του, παρόλο που δεν θα σε κερδίσει με τη ζωντάνια και την αίσθηση του. Τέλος, τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν τη θετική εικόνα του Micra στο πεδίο της ενεργητικής ασφάλειας.
YΠEP
- Εικόνα μέσα-έξω
- Άνεση
- Χώροι για μικροπράγματα
- Χώρος αποσκευών
- Εργονομία-θέση οδήγησης
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
Με μικρότερη πλέον ισχύ, εστιάζει στον αστικό χαρακτήρα και μειώνει τα λειτουργικά έξοδα
Συμπέρασμα
Το Micra δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Διάγει μια από τις καλύτερες φάσεις του βίου του, έχοντας βασικά εφόδια την εμπνευσμένη σχεδίαση εντός και εκτός, την ευταξία και πρακτικότητα του εσωτερικού, σε συνδυασμό με ένα μικρό κινητήρα που εξασφαλίζει χαμηλή φορολογική επιβάρυνση.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.nissan.gr


  UP