ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Taigo - 1.0 TSI 110 PS

Διευρύνοντας την πελατειακή βάση         ..:: Σαββάτο, 26 Μαρτίου 2022 ::..

Το τρίτο μικρό SUV στη γκάμα της VW προσπαθεί να καλύψει διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις με πιο κομψό αμάξωμα τύπου κουπέ, εξακολουθώντας όμως να προσφέρει καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, χωρίς μάλιστα να «ξεφεύγει» σε τιμή

Η VW έχει βαλθεί να καλύψει κάθε κενό στη γκάμα των μικρών SUV/crossover που διαθέτει, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία είναι από τις μεγαλύτερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι, έχοντας ήδη δύο αυτοκίνητα στην κατηγορία, το T-Cross και το λίγο μεγαλύτερο T-Roc, που κινείται κάπου ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία, προσέθεσε κι ένα τρίτο, με «κουπέ» αμάξωμα αυτήν τη φορά, το Taigo. Βασισμένο κι αυτό στην πλατφόρμα MQB A0, που χρησιμοποιείται σε όλα τα καινούργια μικρά αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ, έχει μήκος 4,266 μ., είναι δηλαδή λίγο μεγαλύτερο από το T-Cross (4,11 μ) αλλά και το T-Roc (4,234 μ.), πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο στο κάτω μέρος της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Εσωτερικό
Οι αυξημένες διαστάσεις του Taigo σε σχέση με τα T-Cross και T-Roc, εξασφαλίζουν και αντίστοιχους χώρους, που φιλοξενούν άνετα 4 επιβάτες ικανοποιώντας τις ανάγκες της οικογενειακής χρήσης που συνήθως καλείται να καλύψει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας (ακόμα και με κουπέ αμάξωμα, που είναι όμως 5θυρο). Πολύ περισσότερο αφού συνδυάζονται και με ένα αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών, στην χωρητικότητα που φτάνει τα 440 λίτρα. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι το κατώφλι φόρτωσης είναι κάπως ψηλό, δυσκολεύοντας τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους. Απλώς επαρκείς θα χαρακτηρίσουμε τους χώρους που υπάρχουν στο εσωτερικό για μικροπράγματα. Η θέση οδήγησης είναι σωστή με ρυθμίσεις που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βολευτεί. Το μεγάλο προσκέφαλο του συνοδηγού, όμως, και το σχήμα του αμαξώματος πίσω, που καταλήγει σε κάπως μεγάλη «κολόνα», περιορίζουν λίγο την ορατότητα πίσω δεξιά.

Το εσωτερικό είναι αρκετά προσεγμένο από ποιοτικής πλευράς, παρουσιάζοντας πάντως δύο διαφορετικές εικόνες από πλευράς υλικών. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό προσφέρουν μία εικόνα πολύ καλής ποιότητας, ενώ τα σκληρά πλαστικά στις εσωτερικές επιφάνειες των θυρών δείχνουν σαφώς πιο φτηνά. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 23.800 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους (ο 7ος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, περιοριστή ταχύτητας, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 4 θύρες USB (οι 2 πίσω για φόρτιση) και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε επίσης (για να δώσουμε και τα σχετικά εύσημα στην αντιπροσωπεία) ότι υπάρχει και ρεζέρβα (ανάγκης), κάτι όλο και πιο σπάνιο πλέον στην αγορά αυτοκινήτου, που θεωρούμε όμως ότι είναι πολύ σημαντικό στην ελληνική πραγματικότητα.
Το ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό φιλοξενεί άνετα 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός χιλιάρης κινητήρας TSI με τους 110 ίππους υπάρχει και σ' αυτό το μοντέλο, στις ανάγκες του οποίου ανταποκρίνεται με απόλυτη επάρκεια. Μια ελαφρά έλλειψη ικανοποίησης πολύ χαμηλά εξαφανίζεται μόλις οι στροφές αρχίζουν να πλησιάζουν τις 2.000, όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 20,4 kgm (σταθερά από 2.000 ως 3.000 στροφές), οπότε ο κινητήρας ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στις εντολές του οδηγού κι επιταχύνει χωρίς δυσκολία το αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις που προσφέρει (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9'') είναι απολύτως ικανοποιητικές για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας ασφαλή προσπεράσματα στο δρόμο. Η αποτελεσματική αξιοποίηση του κινητήρα εξασφαλίζεται και από την σωστή συνεργασία του με το καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 ταχυτήτων. Η κατανάλωση στην πόλη κυμαίνεται γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., πέφτοντας σε επαρχιακό δρόμο στα 7 (ίσως και λίγο παρακάτω αν οδηγεί κανείς πολύ οικονομικά). Στον αυτοκινητόδρομο όλα εξαρτώνται από τον τρόπο οδήγησης, γιατί θα υπενθυμίσουμε για μια ακόμα φορά ότι τα SUV (γενικώς) υστερούν σε αεροδυναμική από τα συμβατικά αμαξώματα, οπότε η κατανάλωση αυξάνεται περισσότερο στις υψηλές ταχύτητες.

Οδηγώντας
Τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, που είναι ένα ευρύχωρο μικρό οικογενειακό SUV, προδιαθέτουν και για τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Προφανώς δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα και δεν προκαλεί για γρήγορη οδήγηση, δεν προβληματίζει όμως καθόλου στο δρόμο, όπου αποδεικνύεται ασφαλές και ευκολοδήγητο. Έχει αρκετά καλό κράτημα, είναι κάπως υποστροφικό στην πίεση, αλλά αρκετά προοδευτικά, δεν αιφνιδιάζει και δεν έχει απρόβλεπτες αντιδράσεις, ενώ κάποιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το τιμόνι του έχει μέτρια αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά βελτιώνεται στην πίεση, ενώ τα φρένα του επίσης δεν προβληματίζουν. Η ποιότητα κύλισης προδίδει την κατηγορία στην οποία ανήκει, αφού δεν έχει το «αρχοντικό» πάτημα ενός Passat και οι κάπως σφιχτές αναρτήσεις του ακολουθούν με λιγότερη ακρίβεια το ανάγλυφο του οδοστρώματος. Η άνεση που προσφέρει πάντως είναι επαρκής για οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς να γίνεται κουραστικό αλλά και χωρίς να ξεχωρίζει.
YΠEP
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Στάνταρ αυτόματο κιβώτιο
- Ευκολία οδήγησης
KATA
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
- Μεγάλο προσκέφαλο συνοδηγού, περιορίζει την ορατότητα πίσω δεξιά
Χωρίς να διεκδικεί σπορ χαρακτήρα, το Taigo είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές
Συμπέρασμα
Είναι προφανές ότι, αν και το Taigo είναι λίγο μεγαλύτερο από τα δύο άλλα μικρά SUV της VW, ο στόχος με τη δημιουργία του ήταν το ίδιο κοινό, αυτό που αγοράζει ως οικογενειακό αυτοκίνητο ένα μικρό SUV με τιμή σχετικά προσιτή, χωρίς συμβιβασμούς σε λειτουργικά χαρακτηριστικά. Προσπαθώντας να ικανοποιήσει κάθε πιθανή απαίτηση που δεν θα κάλυπταν για τους πιθανούς πελάτες τα άλλα δύο μοντέλα της, δημιούργησε ένα ακόμα, λίγο μεγαλύτερο, αλλά και λίγο πιο κομψό, χωρίς να προσφύγει σε υπερβολικά ακριβές λύσεις (και σε επίπεδο υλικών στο εσωτερικό) που θα έκαναν μη ανταγωνιστική την τιμή του. Έχοντας, λοιπόν, τρία διαφορετικά αυτοκίνητα στην ίδια κατηγορία, με αντίστοιχα μηχανικά μέρη και με μικρές διαφορές στις τιμές, μπορεί να πει πλέον στον υποψήφιο πελάτη που μπαίνει στις εκθέσεις της «ό,τι θέλετε, το έχουμε»!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP