ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Mustang Mach-E - 4x4 351 HP

Υπεύθυνη δήλωση!         ..:: Σαββάτο, 19 Μαρτίου 2022 ::..

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford είναι ένα εντυπωσιακό τεχνολογικά και απολαυστικό οδηγικά (αλλά και αναπόφευκτα ακριβό) SUV αποτελώντας μία «δήλωση» της εταιρείας για το υψηλό επίπεδο της τεχνολογίας της και για την ετοιμότητα της να παρακολουθεί τις εξελίξεις στη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Η Ford ακολούθησε ένα διαφορετικό δρόμο από τους περισσότερους κατασκευαστές για το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αντί να δημιουργήσει ένα συμβατικό αυτοκίνητο -SUV βεβαίως στην εποχή μας!- με «οικογενειακό» χαρακτήρα, δεν απέφυγε μεν την επιλογή SUV αμαξώματος, αφού είναι η κυρίαρχη τάση της εποχής, αλλά επέλεξε ένα όνομα που παραπέμπει σ' ένα παγκοσμίως διάσημο σπορ μοντέλο της, το Mustang, δίνοντας και τον ανάλογο χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Το πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων άλλωστε είναι ότι έχουν δύναμη και, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους, πολύ καλό «πάτημα» και σταθερότητα, οπότε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα (και 'hi tech" εικόνα, όπως το Mustang Mach-E) έχει μία λογική. Η έκδοση της δοκιμής μας μάλιστα είναι η πιο σπορτίφ από τις 4 αρχικές (υπάρχει τώρα και η GT), με τον ισχυρότερο κινητήρα και τετρακίνηση. Το Mustang Mach-E βασίζεται βεβαίως σε μια νέα πλατφόρμα, ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Εσωτερικό
Η χρησιμοποίηση μιας πλατφόρμας εξελιγμένης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επέτρεψε την αξιοποίηση ενός άλλου ατού της ηλεκτροκίνησης, της καλύτερης αξιοποίησης των χώρων στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, λόγω του μειωμένου όγκου των μηχανικών μερών. Το μήκους 4,712 μ. Mustang Mach-E προσφέρει χώρους για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών 402 λίτρων, ενώ υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό κι ένας πρόσθετος χώρος αποθήκευσης 81 λίτρων με σύστημα απορροής υδάτων για τη μεταφορά βρεγμένων αντικειμένων. Η πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύεται από το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροπράγματα, ενώ υψηλού επιπέδου είναι και η ποιότητα κατασκευής και ο διάκοσμος. Η καλή θέση οδήγησης, με το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα συμπληρώνει τη συνολικά πολύ θετική εικόνα. Πέρα από το ποιοτικό και λειτουργικό στοιχείο, όμως, το αυτοκίνητο προσφέρει και μία εικόνα υψηλής τεχνολογίας, που το κάνει επίσης να ξεχωρίζει. Το ταμπλό π.χ. χαρακτηρίζεται από τη εντυπωσιακή μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 15,5'' στο κέντρο του (ψηφιακός είναι επίσης και ο πίνακας οργάνων), από την οποία γίνεται ο χειρισμός των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι χρειάζεται κάποια εξοικείωση με τη χρήση της, με δεδομένο ότι από αυτή ελέγχονται οι περισσότερες λειτουργίες και χρειάζεται κάποια εξάσκηση για είναι αυτές εύκολα και γρήγορα προσβάσιμες, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού (π.χ. η επιλογή για τον κλιματισμό βρίσκεται χαμηλά και πρέπει να κοιτάξει κανείς προς τα κάτω μέχρι να «αυτοματοποιήσει» τις κινήσεις του). Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το σύστημα εισόδου στο αυτοκίνητο και εκκίνησης μέσω κινητού τηλεφώνου (PaaK), που περιλαμβάνει πληκτρολόγιο αφής στην κολόνα B για την πληκτρολόγηση του 7ψήφιου κωδικού πρόσβασης. Το πιο εντυπωσιακό (καθότι εντελώς ασυνήθιστο) τεχνολογικό στοιχείο είναι η (προαιρετική) μεγάλη γυάλινη διαφανής ηλιοροφή, που με κάποιο... μαγικό τρόπο, ακόμα και στην Αθήνα του Ιουλίου (όταν είχε γίνει η πρώτη μας γνωριμία με το αυτοκίνητο), αποτρέπει την υπερβολική άνοδο της θερμοκρασίας στο εσωτερικό, ακόμα κι όταν το χτυπάει κατακόρυφα ο μεσημεριανός ήλιος, ο οποίος δεν ενοχλεί καθόλου τους επιβάτες όταν βρίσκονται μέσα! Είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουμε αυτοκίνητο με γυάλινη ηλιοροφή, στο οποίο ο ελληνικός ήλιος δεν μας ενόχλησε καθόλου.

Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινάει από 66.836 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στο κέντρο της λωρίδας, 11 αερόσακους (πλευρικοί και κεφαλής εμπρός-πίσω), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό (με σύστημα εισόδου και εκκίνησης μέσω κινητού τηλεφώνου), ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς τεχνολογίας LED, στατικό φωτισμό στροφής, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματη λειτουργία προβολέων, ασύρματη φόρτιση κινητού, αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός, ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα B&O με χειριστήρια στο τιμόνι, 4 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Εντυπωσιακή η μεγάλη κεντρική οθόνη, σ' ένα ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα για τους εμπρός τροχούς κι ένα για τους πίσω, εξασφαλίζοντας έτσι και την τετρακίνηση), που αποδίδουν συνολική ισχύ 351 ίππων. Σε συνδυασμό και με τη μεγάλη ροπή που χαρακτηρίζει γενικά τους ηλεκτροκινητήρες, το σύστημα προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις στον μεγάλο αυτοκίνητο (0-100 σε 5''), ένα από τα στοιχεία που δικαιώνουν τη χρήση του ονόματος Mustang. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι, πέρα από την απόλαυση που προσφέρει στον οδηγό αυτή η δύναμη κι αυτές οι επιδόσεις, η οδήγηση είναι ευχάριστη αλλά ταυτόχρονα και ιδιαίτερα ξεκούραστη, χάρη στην απόδοση της ροπής από μηδενικές στροφές, στην άμεση απόκριση του συστήματος στις εντολές του οδηγού και στην απουσία κλασικού κιβωτίου ταχυτήτων (υπάρχει μόνο μία σχέση μετάδοσης), όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία που προσφέρει η μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία (98 kWh) που χρησιμοποιείται στη συγκεκριμένη έκδοση, θεωρητικά φτάνει μέχρι τα 540 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Στην πράξη, με οδήγηση σε αστικές συνθήκες, αλλά και γύρω από την πόλη με ταχύτητες επαρχιακού δρόμου, μπορεί εύκολα να φτάσει τα 400 χιλιόμετρα, είναι λοιπόν από τις καλύτερες που υπάρχουν σήμερα σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο (στον αυτοκινητόδρομο βέβαια μειώνεται κι άλλο, όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Κάτι που οφείλεται και στο πολύ καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (όταν έχει επιλέξει κανείς το ισχυρότερο επίπεδο ανάκτησης), το οποίο λειτουργεί βέβαια πολύ συχνά στην πόλη και γύρω από αυτή, αφού σ' αυτές τις συνθήκες αφήνει κανείς πολύ συχνά το πόδι από το γκάζι, αλλά και τα φρεναρίσματα είναι αρκετά.

Οδηγώντας
Το δεύτερο στοιχείο που δικαιώνει τη χρήση του ονόματος Mustang είναι η οδική συμπεριφορά, που είναι πραγματικά πολύ καλή για SUV. Παρά το βάρος του το αυτοκίνητο είναι απολαυστικό στην οδήγηση, έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, πολύ καλό κράτημα, πολύ καλή κατευθυντικότητα χάρη και στην τετρακίνηση, ακριβές και γρήγορο τιμόνι με καλή αίσθηση και αποτελεσματικά φρένα (τα οποία ούτως ή άλλως λειτουργούν επικουρικά όταν είναι ενεργοποιημένο το μέγιστο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση). Παρά τις επιφυλάξεις που μπορεί να δημιουργεί αρχικά η ιδέα ενός ηλεκτρικού SUV, τελικά πρόκειται για άλλο ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο που κατάφερε να δημιουργήσει η Ford (χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι δεν παρέχονται υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και στους επιβάτες). Όπως σε όλα τα SUV και ιδιαίτερα τα ηλεκτρικά, η άνεση δεν είναι μεν ανεπαρκής, αλλά και δεν φτάνει στα επίπεδα των συμβατικών μοντέλων της μάρκας με χαμηλά αμαξώματα, αφού οι πιο σφιχτές αναρτήσεις απορροφούν λιγότερο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου.
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι για επιβάτες
- Αυτονομία πάνω από το μέσο όρο
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κόστος χρήσης
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Λειτουργίες μέσω οθόνης που απαιτούν περίοδο εξοικείωσης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Επιδόσεις υψηλού επιπέδου και πολύ καλή οδική συμπεριφορά δικαιώνουν τη χρήση του ονόματος Mustang
Συμπέρασμα
Προφανώς ένα αυτοκίνητο σε αυτά τα επίπεδα τιμής δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού, αν και με αυξημένη αυτονομία σε σχέση με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί ως το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, λόγω και του ανεπαρκούς δικτύου φόρτισης. Απευθύνεται, λοιπόν, σε μία συνειδητοποιημένη μειοψηφία, αποτελώντας ταυτόχρονα και μία «δήλωση» της Ford για το υψηλό επίπεδο της τεχνολογίας της και για την ετοιμότητα της να παρακολουθεί τις εξελίξεις στη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Και φυσικά αποτελεί ταυτόχρονα ένα χαρακτηριστικό δείγμα της «οικογενειακής ταυτότητας» της μάρκας, με τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του, το ποιοτικό εσωτερικό του και τα υψηλού επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.ford.gr


  UP