ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

DS 7 Crossback - E-Tense 225

Ο στόχος επετεύχθη         ..:: Σαββάτο, 12 Μαρτίου 2022 ::..

Οι Γάλλοι δεν έκαναν αυτήν τη φορά το λάθος να δημιουργήσουν ένα πολυτελές αυτοκίνητο προσπαθώντας να μιμηθούν τους Γερμανούς, αλλά αξιοποίησαν την γαλλική τεχνογνωσία και παράδοση στα πολυτελή προϊόντα, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει σχεδιαστικά και ποιοτικά, διαφοροποιείται πλήρως από τον ανταγωνισμό, προσφέρει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης και, στην υβριδική έκδοση, ανταποκρίνεται στις τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής

Οι προσπάθειες όλων των γαλλικών εταιρειών στο παρελθόν να ανταγωνιστούν τους Γερμανούς στα λεγόμενα "premium" αυτοκίνητα (ή αυτοκίνητα «πολυτελείας» σύμφωνα με έναν άλλο όρο), δεν είχαν ιδιαίτερη επιτυχία. Όχι γιατί τα αυτοκίνητά τους δεν ήταν καλά, αλλά γιατί όταν ένας κατασκευαστής οποιουδήποτε προϊόντος (ιδιαίτερα αν είναι ακριβό) έχει καθιερώσει την παρουσία του σε μια συγκεκριμένη κατηγορία, το κοινό δεν πείθεται εύκολα να δοκιμάσει κάτι άλλο, αν εκείνο δεν του προσφέρει και κάτι διαφορετικό. Οι Γάλλοι δεν προσπάθησαν τότε να χρησιμοποιήσουν ένα ατού που έχουν για να προσεγγίσουν το κοινό υψηλής οικονομικής επιφάνειας, το γεγονός δηλαδή ότι είναι οι πρωτοπόροι σε παγκόσμιο επίπεδο στα κάθε είδους προϊόντα πολυτελείας, όχι μόνο στη μόδα, αλλά και σε φαγητό και ποτά, στα αρώματα κλπ. Αυτήν την προσέγγιση επιχειρεί τώρα η Citroen με την πολυτελή μάρκα της, τη DS, ιδιαίτερα δε με το DS7 Crossback. Ένα μοντέλο που τοποθετείται ανάμεσα στη μικρομεσαία και τη μεσαία κατηγορία των premium SUV, πλησιάζοντας περισσότερο προς τη δεύτερη, με μήκος 4,573 μ., στο οποία εφαρμόστηκε η τεχνογνωσία άλλων γαλλικών εταιρειών που κατασκευάζουν πολυτελή προϊόντα, από την επιλογή και τη ραφή των υφασμάτων και των δερμάτων στις ταπετσαρίες, μέχρι τα διακοσμητικά από χρώμιο, ξύλο και αλλά υλικά.

Εσωτερικό
Η σχεδίαση του αμαξώματος ήδη προδιαθέτει για τη διαφοροποίηση που επεδίωκαν οι Γάλλοι, ακόμα περισσότερο όμως αυτή τονίζεται στο εσωτερικό, με ένα ιδιαίτερο «ντιζάιν» που δημιουργεί ένα διαφορετικό περιβάλλον, σαφώς διακριτό από αυτό των Γερμανών. Κι επειδή, εκτός από τη σχεδίαση, ένα αυτοκίνητο που στοχεύει να καθιερωθεί στην πολυτελή κατηγορία, κρίνεται και στον τομέα της ποιότητας, δόθηκε αντίστοιχη προσοχή και σ' αυτό και η συνολική εικόνα από την ποιότητα κατασκευής και το διάκοσμο του αυτοκινήτου ικανοποιεί απόλυτα και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της "premium" κατηγορίας. Ταυτόχρονα, προσφέρεται και η απαραίτητη εξατομίκευση, όχι μόνο με τα επίπεδα εξοπλισμού, αλλά και με διαφορετικές επιλογές για τον εσωτερικό διάκοσμο. Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά τη λειτουργικότητα, το αυτοκίνητο προσφέρει άνετους χώρους για επιβάτες, ένα μεγάλο χώρο αποσκευών χωρητικότητα 555 λίτρων (και δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο θέσεις) και επαρκείς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Τα πολύ καλά καθίσματα συμπληρώνουν την πολύ θετική εικόνα, ούτως ή άλλως όμως αυτό το περιμένει κανείς από οποιαδήποτε Citroen. Η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας αρκετές ρυθμίσεις, θα παρατηρήσουμε μόνο πως η ορατότητα προς τα πίσω είναι κάπως περιορισμένη λόγω σχήματος.

Η τιμή του αυτοκινήτου στην υβριδική έκδοση ξεκινάει από 48.250 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα ελέγχου νεκρής γωνίας, σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, ζάντες αλουμινίου, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, μπάρες οροφής, σύστημα πλοήγησης, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Ξεχωριστό σχεδιαστικά και πολύ καλό ποιοτικά, το εσωτερικό δεν υστερεί ούτε σε λειτουργικότητα και άνεση
Κινητήρας-κιβώτιο
Η υβριδική έκδοση E-Tense 225 χρησιμοποιεί το γνωστό σύστημα του γαλλικού ομίλου, που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.6 180 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων τοποθετημένο πάνω στο αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 225 ίππους. Συνολικά το σύστημα ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, έχει καλή απόκριση στο γκάζι και εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9'') που ενισχύουν την ενεργητική ασφάλεια. Προσφέροντας ταυτόχρονα άνετη και ξεκούραστη οδήγηση, χάρη και στο πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο με τις αρκετά γρήγορες και πολύ ομαλές αλλαγές, που αξιοποιεί αποτελεσματικά την δύναμη του υβριδικού συστήματος. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία 13,2 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση (υπάρχει σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης) έως 55 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών και στην πράξη 40 χιλιόμετρα περίπου με φυσιολογική οδήγηση κυρίως σε αστικές συνθήκες (όπου υπάρχει και μεγαλύτερή ανάκτηση ενέργειας στις επιβραδύνσεις). Αυτό σημαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις κινείται κανείς μέσα στην πόλη με ηλεκτροκίνηση ή έστω με υβριδική λειτουργία που προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση. Σε περίπτωση, πάντως, που η μπαταρία εκφορτιστεί εντελώς, η κατανάλωση του δυνατού βενζινοκινητήρα (σε υβριδική λειτουργία μεν, αλλά με πολύ μικρότερη συμβολή του ηλεκτροκινητήρα, αφού η μπαταρία έχει ελάχιστη ενέργεια από τη φόρτιση εν κινήσει) μπορεί να φτάσει εύκολα τα 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και τα 7 έξω από αυτή. Στην υβριδική έκδοση είναι επίσης μειωμένη η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης στα 43 λίτρα (αντί για τα 62 των συμβατικών εκδόσεων). Προφανώς η καλύτερη χρήση του αυτοκινήτου σε μία μακρινή διαδρομή, είναι με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και επιλογή υβριδικής λειτουργίας.

Οδηγώντας
Η E-Tense χρησιμοποιεί το νέο σύστημα αναρτήσεων της Citroen, με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) τα οποία υποβοηθούν τα ελατήρια και τα αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών, όταν οι τροχοί περνούν από έντονες ανωμαλίες. Ταυτόχρονα στη συγκεκριμένη έκδοση χρησιμοποιείται και το ηλεκτρονικό σύστημα απόσβεσης DS Active Scan που παρακολουθεί τον δρόμο εμπρός και «προβλέπει» τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουν οι αναρτήσεις. Το αποτέλεσμα είναι μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και άνεση, που πραγματικά ξεχωρίζει στην κατηγορία και είναι αντάξια της παράδοσης της Citroen στο συγκεκριμένο τομέα. Η οδική συμπεριφορά είναι συνολικά ασφαλής, χωρίς κάποιο σπορ χαρακτήρα, αλλά απολύτως προβλέψιμη, με προοδευτική υποστροφή και έλλειψη απότομων αντιδράσεων, ενώ οι κάπως αυξημένες κλίσεις στις γρήγορες στροφές λόγω των μαλακών αναρτήσεων δεν προβληματίζουν. Η καλή ηχομόνωση ενισχύει ακόμα περισσότερο την άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο, το οποίο είναι ιδανικό για ταξίδια σε μακρινές αποστάσεις. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ, αλλά γενικά ικανοποιητικό για οικογενειακό πολυτελές SUV, ενώ τα καλά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας (στην επιλογή αυξημένης ανάκτησης ενέργειας μεγάλο ποσοστό της επιβράδυνσης γίνεται από το συγκεκριμένο σύστημα και τα φρένα λειτουργούν επικουρικά).
YΠEP
- Κορυφαία άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Δύναμη-επιδόσεις
- Κόστος χρήσης σε αστικό περιβάλλον
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
- Ξεχωριστό στιλ μέσα-έξω
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Μικρότερο ρεζερβουάρ από τις συμβατικές εκδόσεις
- Περιορισμός ορατότητας προς τα πίσω λόγω σχήματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
Εξαιρετική ποιότητα κύλισης και άνεση, χαμηλό κόστος χρήσης στις αστικές συνθήκες
Συμπέρασμα
Ο στόχος που είχαν οι Γάλλοι για ένα "premium" SUV που να ξεχωρίζει από τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, αλλά και από τα «καθιερωμένα» πολυτελή SUV, προβάλλοντας τη γαλλική τεχνογνωσία στα πολυτελή προϊόντα και συνεχίζοντας την παράδοση της Citroen στον τομέα της άνεσης, είναι σίγουρο πως επιτεύχθηκε. Η DS 7 Crossback ξεχωρίζει σχεδιαστικά και ποιοτικά, διαφοροποιείται απολύτως και από τα αντίστοιχα μοντέλα της Citroen και της Peugeot, προσφέρει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης, είναι ασφαλής και ευκολοδήγητη, ευρύχωρη και πλούσια εξοπλισμένη, ενώ η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση βρίσκεται μέσα στο πνεύμα της εποχής από τεχνολογικής πλευράς. Το γεγονός ότι το 2021 ήταν με διαφορά το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της DS στην Ευρώπη, αν και δεν είναι το μικρότερο ούτε το λιγότερο ακριβό, δείχνει ότι μάλλον και το κοινό αποδέχεται ότι ο στόχος επετεύχθη!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.dsautomobiles.gr/


  UP