ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Volvo C40 Recharge

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2022 ::..
Μετά από αρκετό καιρό, λόγω των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία, πραγματοποιήθηκε στην Αττική μία «δια ζώσης» δημοσιογραφική παρουσίαση, με οικοδεσπότη τη Volvo, που παρουσίασε το πρώτο μοντέλο της μάρκας που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, το C40 Recharge. Το νέο ηλεκτρικό SUV της Volvo προσφέρεται αρχικά σε μία ειδική έκδοση λανσαρίσματος Launch Edition, στην τιμή των 61.988 ευρώ, η οποία περιλαμβάνει 5 χρόνια εγγύηση και 3 χρόνια σέρβις, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου, προσαρμοζόμενους προβολείς Pixel LED, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, οπτική υποβοήθηση παρκαρίσματος 360°, ηχοσύστημα Harman Kardon και σύστημα infotainment Google Android, συναγερμό, αντλία θερμότητας κλπ. Ταυτόχρονα η εταιρεία παρουσίασε και μια νέα προσθιοκίνητη έκδοση P6 του ηλεκτρικού XC40 Recharge, η οποία ξεκινάει από 46.252 ευρώ. Από τον Ιούλιο θα είναι διαθέσιμη και η αντίστοιχη έκδοση P6 του C40 Recharge σε τιμή που θα ξεκινάει από 51.026 ευρώ.


Η Volvo έχει ήδη ανακοινώσει ότι μέχρι το 2025 σκοπεύει το 50% των πωλήσεών της να αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και από το 2030 θα κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η πορεία αυτή προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση έχει ήδη ξεκινήσει και το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως ηλεκτρικό (πάνω στην ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα του XC40, ενώ βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η δημιουργία μίας νέας πλατφόρμας ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πάνω στην οποία θα βασίζονται τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα) είναι το C40 Recharge. Ένα μικρομεσαίο SUV κουπέ μήκους 4.440 μ., με άνετους χώρους για 4 επιβάτες και χώρο αποσκευών 413 λίτρων, ενώ υπάρχει και ένας πρόσθετος χώρος αποθήκευσης 31 λίτρων εμπρός. Όπως και στο XC40 Recharge, το -ιδιαίτερα ποιοτικό-εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, από την οποία μπορεί κανείς να χειριστεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η συνεργασία με την Google και η χρήση του συστήματος Android και των σχετικών εφαρμογών, προσφέρει φυσικά ένα υψηλό επίπεδο συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών. Χαρακτηριστικό επίσης του αυτοκινήτου είναι η τεράστια γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας που διατίθεται στον στάνταρ και τον έξτρα εξοπλισμό. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το αυτοκίνητο θα λαμβάνει ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού.

Το C40 Recharge διατίθεται στο λανσάρισμα στην τετρακίνητη έκδοση P8, που διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα για κάθε άξονα), με συνολική συνδυασμένη ισχύ 408 ίππων και ροπή 67,3 kgm. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός κιβωτίου με μία μόνο σχέση υποπολλαπλασιασμού και το σύστημα τροφοδοτείται από μια μπαταρία 78 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία έως 444 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Σύμφωνα με την εταιρεία, η επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα γίνεται σε μόλις 4,7''. Από τον Ιούλιο θα αρχίσει να διατίθεται και η προσθιοκίνητη έκδοση P6 με ένα μόνο ηλεκτροκινητήρα 231 ίππων και μπαταρία 69 kWh, η οποία θα προσφέρει αυτονομία έως 434 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Ταυτόχρονα με το C40 Recharge, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε και η νέα προσθιοκίνητη έκδοση P6 του XC40 Recharge με τον ηλεκτροκινητήρα των 231 ίππων, η οποία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εταιρική χρήση, δεδομένου ότι η τιμή της προ φόρων ξεκινάει κάτω από το όριο των 40.000 ευρώ, που εξασφαλίζει αποφυγή πρόσθετης φορολογίας του χρήστη.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα C40 Recharge σε μία διαδρομή από την Κηφισιά προς τον Διόνυσο. Βασικό στοιχείο του αυτοκινήτου, εκτός από την ιδιαίτερα ποιοτική και "hi tech" εικόνα του εσωτερικού, είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που, όπως και στο αντίστοιχο XC40, δίνει την αίσθηση «ακριβού» αυτοκινήτου, επιβεβαιώνοντας και την εικόνα της Volvo ως premium κατασκευαστή. Η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι, λόγω του σχήματος του αμαξώματος που περιορίζει και το μέγεθος του πίσω παραθύρου, η ορατότητα προς τα πίσω περιορίζεται σε σύγκριση με το XC40. Στο δρόμο το αυτοκίνητο έχει πολύ σταθερό «πάτημα», πολύ καλή κατευθυντικότητα και κράτημα, χάρη και στο πλεονέκτημα του χαμηλού κέντρου βάρους που χαρακτηρίζει όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση περιορίζει την ανάγκη χρησιμοποίησης των φρένων, ενώ η κατανάλωση ενέργειας με σβέλτη, αλλά όχι υπερβολικά πιεσμένη οδήγηση, ξεπέρασε τις 25 kWh/100 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι η πραγματική αυτονομία, όπως και στην αντίστοιχη έκδοση του XC40 που έχουμε δοκιμάσει, δύσκολα μπορεί να ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα έξω από την πόλη. Ποιοτικό, ασφαλές κι ευκολοδήγητο, το C40 Recharge αναμένεται να ενισχύσει την ανοδική πορεία της Volvo στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP