ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 208 - e-208

Ηλεκτροκίνηση με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα         ..:: Σαββάτο, 26 Φεβρουαρίου 2022 ::..

Μία ρεαλιστική επιλογή ηλεκτροκίνησης, που στην πράξη αφορά προς το παρόν τις αστικές μετακινήσεις, η ηλεκτρική έκδοση του σούπερ μίνι της Peugeot είναι μία πολύ καλή λύση για αστική και περιαστική χρήση, ευχάριστο και ξεκούραστο στην οδήγηση, προσεγμένο ποιοτικά, με επαρκείς χώρους, αυτονομία που καλύπτει άνετα τις αστικές ανάγκες και πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά και -όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα- υψηλό κόστος αγοράς

Με την αυτοκινητοβιομηχανία να βρίσκεται σ' ένα μεταβατικό στάδιο αλλαγής της τεχνολογίας παροχής ισχύος, με την προοπτική γενίκευσης της ηλεκτροκίνησης, πρέπει να συνηθίσουμε πλέον ότι κάθε νέο μοντέλο θα προσφέρεται και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση του 208, του δημοφιλέστερου μοντέλου της Peugeot, που προσφέρεται εξαρχής και σε μια ηλεκτροκίνητη έκδοση εκτός από τις παραδοσιακές βενζινοκίνητες και ντίζελ. Η νέα γενιά του σούπερ μίνι της Peugeot άλλωστε βασίζεται στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP του γαλλικού γκρουπ, που εξελίχθηκε με την προοπτική να μπορεί να αποτελέσει τη βάση και για ηλεκτροκίνητες εκδόσεις..

Εσωτερικό
Εκτός από λεπτομέρειες το εσωτερικό δεν διαφέρει ουσιαστικά από αυτό των υπολοίπων εκδόσεων και χαρακτηρίζεται από το νέο τρισδιάστατο πίνακα οργάνων ο οποίος συνδυάζεται φυσικά με το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι της Peugeot, που αφήνει τα όργανα να φαίνονται πάνω από αυτό. Η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα έχει ελαφρά κλίση προς τον οδηγό, ενισχύοντας έτσι τη συνολικά «οδηγοκεντρική» εικόνα του εσωτερικού. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία αναβαθμίζεται συνέχεια. Καλή είναι και η θέση οδήγησης και η γενική εργονομία, με μοναδική παρατήρηση το γεγονός ότι το τεράστιο... προσκέφαλο του καθίσματος του συνοδηγού περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω δεξιά! Οι εσωτερικοί χώροι δεν είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, είναι πάντως επαρκείς για τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών δεν υστερεί σε σύγκριση με αυτόν των εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και βρίσκεται στα 311 λίτρα. Τέλος, επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.300 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης επιτροπής από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 4 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Προσεγμένο ποιοτικά, λειτουργικό και οδηγοκεντρικό είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το ηλεκτρικό 208 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 50 kWh. Σαν νούμερο η ισχύς μπορεί να μην εντυπωσιάζει, δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι στους ηλεκτροκινητήρες παίζει ρόλο η μεγάλη ροπή (στη συγκεκριμένη περίπτωση μεγαλύτερη κατά 1 kgm από αυτή του ντίζελ 208), που αποδίδεται σχεδόν από μηδενικές στροφές μάλιστα, επιτρέποντας έτσι εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση, αλλά και πολύ καλές επιδόσεις σε συνδυασμό και με την ευστροφία του κινητήρα. Αυτό συμβαίνει και με το ηλεκτρικό 208 (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3'' στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης), που αποδείχθηκε αρκετά σβέλτο, πιο γρήγορο από το βενζινοκίνητό 1.2 των 100 ίππων που είχαμε δοκιμάσει. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, η επίσημη τιμή αναφέρει ότι φτάνει μέχρι τα 340 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Στην πράξη μπορεί κανείς να φτάσει τα 250-270 χιλιόμετρα με προσεκτική οδήγηση και εκμετάλλευση της επιλογής ισχυρής ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις (μιλώντας πάντα για αστικές μετακινήσεις ή μετακινήσεις με χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες σε επαρχιακό δρόμο, γιατί στον αυτοκινητόδρομο όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρκετά μικρότερη αυτονομία, ακόμα και με τη νόμιμη μέγιστη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα).

Οδηγώντας
Δεν θα αποκλίνουμε από την αξιολόγηση που είχαμε κάνει για τη βενζινοκίνητη έκδοση του 208 που είχαμε δοκιμάσει, καθώς η ηλεκτρική έκδοση είναι μεν βαρύτερη (σχεδόν 350 κιλά) λόγω των μπαταριών, αλλά με χαμηλότερο κέντρο βάρους λόγω της χαμηλής θέσης στην οποία αυτές είναι τοποθετημένες, κάτι που ευνοεί την σταθερότητα του αυτοκινήτου. Το νέο 208, λοιπόν, είναι ένα από τα καλύτερα σούπερ μίνι σε οδική συμπεριφορά και από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση. Με πολύ καλό κράτημα, πολύ καλή κατευθυντικότητα, ένα ακριβέστατο και γρήγορο τιμόνι, προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης (ελαφρά αυξημένη σε σχέση με τη συμβατική έκδοση, αλλά όχι τόσο που να αλλάζει τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου), αλλά και ουδέτερες αντιδράσεις, θα ενθουσιάσει τον απαιτητικό χωρίς να προβληματίσει τον άπειρο. Τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν μια συνολικά θετική εικόνα, άλλωστε αν επιλέξει κανείς τη λειτουργία αυξημένης ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις, ενισχύονται σημαντικά από την επιβράδυνση που προσφέρει το σχετικό σύστημα. Ταυτόχρονα η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για την κατηγορία, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο, και η άνεση που προσφέρεται από τις καλύτερες για μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (προφανώς λόγω του βάρους τους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -αυτά τουλάχιστον που έχουμε οδηγήσει μέχρι στιγμής- έχουν πιο «σφιχτή» ρύθμιση των αναρτήσεων σε σχέση με τα συμβατικά, οπότε οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται λίγο περισσότερο αισθητές σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα).
YΠEP
- Ροπή κινητήρα-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Ποιότητα κύλισης
- Προσεγμένη ποιότητα
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- Σχεδίαση που ξεχωρίζει
KATA
- Χώροι πίσω μέτριοι για την κατηγορία
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μεγάλο προσκέφαλο συνοδηγού, που περιορίζει την ορατότητα πίσω δεξιά
- Τιμή αγοράς
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και πολύ καλές επιδόσεις για το το ηλεκτρικό 208
Συμπέρασμα
Το ηλεκτρικό 208, όπως και όλα τα αντίστοιχα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύει τη ρεαλιστική αντιμετώπιση της ανάγκης ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, που με δεδομένη τη σημερινή τεχνολογία και τις υπάρχουσες υποδομές, αφορά προς το παρόν μόνο τη χρήση στην πόλη. Γι' αυτό και δεν μας απασχολεί η αυτονομία του, που είναι επαρκέστατη για την αστική χρήση χωρίς να βρίσκεται στα εντυπωσιακά επίπεδα που ανακοινώνονται για ορισμένα μεγαλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία όμως αφορούν στην ουσία αστική χρήση, για την οποία είναι καταλληλότερα τα μικρά αυτοκίνητα! Είναι, λοιπόν, εύχρηστο και ευκολοδήγητο, σχεδόν αθόρυβο όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά, έχει χαμηλό κόστος χρήσης αν φορτίζεται με τιμές οικιακού ρεύματος, αλλά βέβαια -επίσης όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα- είναι ακριβό για την κατηγορία των σούπερ μίνι, ακόμα κι αν εφαρμοστούν τα νέα κρατικά οικονομικά κίνητρα που σχεδιάζονται. Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, απευθύνεται σε ένα περιορισμένο συνειδητοποιημένο κοινό, που έχει και την οικονομική άνεση για να το αγοράσει ως δεύτερο αυτοκίνητο για την κίνηση στην πόλη και γύρω απ' αυτή, χρήση για την οποία είναι πραγματικά ιδιαίτερα δελεαστικό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP