ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Arkana - Hybrid E-Tech 145

Εξηλεκτρισμός και ποιότητα         ..:: Σαββάτο, 12 Φεβρουαρίου 2022 ::..

Το νέο μικρομεσαίο SUV κουπέ της Renault, προσφέρει ποιότητα και άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου για ξεκούραστες μετακινήσεις, είναι προσεγμένο ποιοτικά και καλά εξοπλισμένο στην υβριδική έκδοσή του, η οποία εξασφαλίζει και πολύ χαμηλή κατανάλωση για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους

Τα αμαξώματα τύπου «5θυρου SUV κουπέ» έχει αποδειχθεί πλέον ότι έχουν πέραση στην αγορά και όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές προσφέρουν τέτοια μοντέλα, σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες μεγέθους. Η πρόταση της Renault στη μικρομεσαία κατηγορία είναι το Arkana, ένα SUV κουπέ με μήκος 4,568 μ., είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF πάνω στην οποία βασίζεται το νέο Nissan Qashqai και θα βασίζεται ο αντικαταστάτης του Renault Kadjar, το Austral.

Εσωτερικό
Μεγαλύτερο κατά 8 εκατοστά από το Kadjar, το Arkana προσφέρει καλούς χώρους για 4 επιβάτες, που ανταποκρίνονται στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου για τον οποίο συνήθως προορίζονται τα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού προσφέρει κι έναν αρκετά καλό χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 480 λίτρων στην πλήρως υβριδική έκδοση της δοκιμής μας (η οποία πάντως είναι μικρότερη από τα 513 λίτρα της ήπιας υβριδικής). Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ενώ χαρακτηριστικό της εικόνας "hi tech" που θέλησε να δώσει η εταιρεία στο αυτοκίνητο είναι το ψηφιακό ταμπλό και το σύστημα πολυμέσων με υψηλού επιπέδου υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Αρκετά καλή είναι και η θέση οδήγησης, με κλιμακωτή πάντως ρύθμιση της πλάτης, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μερικοί οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι, λόγω του σχήματος αυτοκινήτου (όπως και όλων σχεδόν των αυτοκινήτων με αυτού του είδους το αμάξωμα), το κάπως μικρό πίσω παράθυρο και οι μεγάλες πίσω κολόνες περιορίζουν την ορατότητα προς τα πίσω. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να επισημάνουμε την υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών που χαρακτηρίζει το αυτοκίνητο.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 30.790 ευρώ με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Θα επισημάνουμε επίσης (και θα αποδώσουμε τα σχετικά εύσημα στην αντιπροσωπεία) το γεγονός ότι είναι στάνταρ η ρεζέρβα ανάγκης, κάτι που δεν είναι πλέον και πολύ συνηθισμένο στην αγορά, αν και κατά την γνώμη μας είναι απαραίτητο στους ελληνικούς δρόμους.
Πολύ προσεγμένο εσωτερικό, με "hi tech" εικόνα και καλούς χώρους για μια οικογένεια
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και σε άλλα μοντέλα της, η Renault χρησιμοποιεί στο Arkana ένα αρκετά εξελιγμένο υβριδικό σύστημα, που περιλαμβάνει ένα βενζινοκινητήρα 1.6 91 ίππων σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες, 49 και 20 ίππων αντίστοιχα, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 145 ίππων. Ο πρώτος απ' αυτούς κινεί τους τροχούς και ο δεύτερος είναι μίζα/γεννήτρια που φορτίζει και τη μπαταρία. Η υβριδική έκδοση χρησιμοποιεί επίσης ένα καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 3 άξονες χωρίς συμπλέκτη, με 2 ταχύτητες για τον ηλεκτροκινητήρα και 4 ταχύτητες για τον βενζινοκινητήρα. Το ξεκίνημα γίνεται πάντα ηλεκτρικά και το σύστημα μπορεί να επιλέγει τη λειτουργία μόνο του θερμικού κινητήρα, ή του ηλεκτροκινητήρα, ή και των δύο ταυτόχρονα, ανάλογα με τις συνθήκες. Σύμφωνα με την εταιρεία το σύστημα μπορεί να επιτρέψει την ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, καθώς ο βενζινοκινητήρας, όταν δεν χρειάζεται αυξημένη ισχύς, μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας και την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους τροχούς.

Στην πράξη το σύστημα προσφέρει στο αυτοκίνητο τη δύναμη που χρειάζεται για να κινείται με ασφάλεια, εξασφαλίζοντας επαρκείς επιδόσεις γι' αυτό (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8''), λειτουργεί ομαλά χωρίς να κάνει αισθητή τη μετάβαση από τον ένα τρόπο λειτουργίας στον άλλο (απλώς μερικές φορές, λόγω του χαμηλού θορύβου που εξασφαλίζει η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και οι χαμηλές στροφές του βενζινοκινητήρα όταν δεν χρειάζεται ιδιαίτερα η συμβολή του, ακούγονται κάποιοι θόρυβοι από τη μετάδοση). Εκεί που το σύστημα δικαιώνει πλήρως την επιλογή του από τους μηχανικούς της Renault, είναι στην κατανάλωση, που είναι εντυπωσιακά χαμηλή για το μέγεθος του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα στην πόλη όπου μπορεί να συγκρατηθεί στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.! Αντίστοιχη είναι και η τιμή που μπορεί να πετύχει κανείς σε ανοιχτό δρόμο. Η χαμηλή κατανάλωση συνεπάγεται και χαμηλές εκπομπές CO2, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο (που κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο) από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο της εικόνας που δίνει το Arkana στο δρόμο είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει, συνεχίζοντας την παράδοση της Renault σ' αυτόν τον τομέα. Είναι προφανές ότι το αυτοκίνητο δεν είναι στημένο με στόχο να προσφέρει κάποιο σπορ χαρακτήρα και οι μαλακές αναρτήσεις επιτρέπουν κάποιες αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες στροφές, αυτό όμως δεν επηρεάζει τη συνολικά καλή εικόνα του. Δεν εμπνέει μεν για γρήγορη οδήγηση (δεν είναι άλλωστε αυτός ο χαρακτήρας ενός οικογενειακού SUV), αλλά η συμπεριφορά του είναι ασφαλής και απολύτως προβλέψιμη, το κράτημα είναι αρκετά καλό και η υποστροφή έρχεται στην πίεση προοδευτικά, χωρίς απότομες ή απρόβλεπτες αντιδράσεις σε περίπτωση που σηκώσεις στο πόδι από το γκάζι. Απλώς κατά τη οδήγηση με κάπως αυξημένους ρυθμούς σε δρόμο με στροφές, λόγω και των κλίσεων του αμαξώματος, διαπιστώσαμε ότι η πλευρική στήριξη από το (αναπαυτικό) κάθισμα του οδηγού θα θέλαμε να είναι ακόμα καλύτερη.
YΠEP
- Ποιότητα κύλισης
- Άνεση
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα-ηχομόνωση
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Περιορισμός ορατότητας προς τα πίσω λόγω σχήματος
- Μικρότερος χώρος αποσκευών από την «απλή» έκδοση
Πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση, ενώ το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση
Συμπέρασμα
Το Arkana ταιριάζει απολύτως με τη σύγχρονη φιλοσοφία της Renault, που συνδυάζει ποιότητα και άνεση με μία σταθερή (αλλά χωρίς ακρότητες) πορεία προς τον εξηλεκτρισμό, που ακολουθεί με ρεαλισμό της εξέλιξη του περιβάλλοντος της αυτοκίνησης και των οδικών μεταφορών γενικά. Είναι ένα ευρύχωρο, ποιοτικό και άνετο αυτοκίνητο, μ' ένα πολύ ενδιαφέρον υβριδικό σύστημα στην έκδοση E-Tech 145, που εξασφαλίζει επαρκείς επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση χωρίς τα προβλήματα αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Απλώς, όπως συμβαίνει γενικά με τα κάθε είδους εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, η τιμή του είναι αυξημένη σε σχέση με αυτή της ήπιας υβριδικής έκδοσης 1.3 (που έχει μεγαλύτερη κατανάλωση και δεν απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ούτε κυκλοφορεί κάθε μέρα στο δακτύλιο), οπότε η επιλογή της είναι θέμα αρκετών παραγόντων, που εξαρτώνται από τις προσωπικές ανάγκες και απαιτήσεις κάθε οδηγού.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.renault.com.gr


  UP