ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Honda Jazz Crosstar - 1.5 i-MMD Hybrid

Πάντα με το δικό της τρόπο         ..:: Σαββάτο, 22 Ιανουαρίου 2022 ::..

Η Honda δεν αγνοεί τη σύγχρονη τάση για μικρά SUV/crossover, αλλά κάνει την είσοδό της στην κατηγορία με το δικό της τρόπο, με μία υπερυψωμένη έκδοση του Jazz, που ξεχωρίζει για την κορυφαία πρακτικότητά της και το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα, που εξασφαλίζει εντυπωσιακή οικονομία

Το Jazz ήταν πάντα ένα «ειδικό» αυτοκίνητο στην κατηγορία των σούπερ μίνι και με το αμάξωμα του «1,5 όγκου», που συνδύαζε χαρακτηριστικά των χάτσμπακ και των πολυμορφικών, προσέφερε πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία, μεγάλη πρακτικότητα και καλή ορατότητα για τον οδηγό, χωρίς να χρειάζεται να μοιάζει με εκτός δρόμου, όπως τα σύγχρονα SUV/crossover, που σαρώνουν την αγορά. Όπως και να το κάνουμε, όμως, η τάση της εποχής θέλει υπερυψωμένα αυτοκίνητα και η σολομώντεια λύση που επέλεξε η Honda για τη νέα γενιά του Jazz, ήταν μία ελαφρά υπερυψωμένη έκδοση με ράγες οροφής και το όνομα Crosstar, που προσφέρει την αίσθηση περιπέτειας που έλειπε από ένα κατεξοχήν πρακτικό αυτοκίνητο. Οι ελαφρά αυξημένες διαστάσεις του (μεταξόνιο αυξημένο κατά 3 χιλιοστά στα 2.520, μήκος αυξημένο κατά 4,6 εκατοστά στα 4,090 μ. και πλάτος αυξημένο κατά 3,1 εκατοστά στα 1,725 μ.) απλώς ενισχύουν την ήδη πολύ καλή εικόνα που έχει το μοντέλο στον τομέα της πρακτικότητας και πρέπει να χαρακτηρίζει κάθε crossover.

Εσωτερικό
Βασικό στοιχείο του Jazz ήταν πάντα κι εξακολουθούν να είναι οι πολύ καλοί χώροι που προσφέρει για την κατηγορία, φιλοξενώντας πολύ άνετα τέσσερις επιβάτες, άρα μπορεί πολύ άνετα να ανταποκριθεί στο ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που έχουν στις μέρες μας τα μικρά crossover. Ο χώρος αποσκευών είναι ελάχιστα μικρότερος σε σχέση με αυτόν του απλού Jazz (298 λίτρα αντί για 304), εξακολουθώντας να βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς να είναι από τους κορυφαίους. Η μειωμένη χωρητικότητα αποσκευών του νέου Jazz σε σχέση και με το προηγούμενο μοντέλο έγινε για να τοποθετηθούν τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος με τρόπο που να επιτρέπει και στο νέο μοντέλο το μεγάλο πλεονέκτημα του προηγούμενου. Δηλαδή τα καθίσματα Magic Seats πίσω, στα οποία αναδιπλώνεται και το οριζόντιο τμήμα προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Ένα χαρακτηριστικό μοναδικό στην κατηγορία, που τοποθετεί στην κορυφή την πρακτικότητα του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό και με τους πολλούς χώρους για μικροπράγματα που υπάρχουν στο εσωτερικό. Θα επισημάνουμε μόνο ότι το ράφι στην κεντρική κονσόλα δεν έχει αντιολισθητικό υλικό, ώστε να μην «πηγαινοέρχονται» τα αντικείμενα που τοποθετούνται εκεί.

Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος όμως είναι κλιμακωτή, οπότε υπάρχει πιθανότητα ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Πολύ προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, όπως συνηθίζει η Honda, χωρίς πάντως πολυτέλειες με μαλακά πλαστικά κλπ. Η τιμή του Crosstar βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, ξεκινώντας από 28.900 ευρώ, με ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού όμως (και στον τομέα της ασφάλειας), που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα πληροφόρησης τυφλού σημείου και παρακολούθησης κυκλοφορίας διασταυρώσεων, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 10 αερόσακους (μεταξύ των οποίων και ένας ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με 2 θύρες USB, HDMI, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 θύρες USB πίσω, συναγερμό, ράγες οροφής, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά η εταιρεία προσφέρει για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη διετή επέκταση εγγύησης μετά την τριετή εργοστασιακή. Η εργοστασιακή εγγύηση για τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος (κινητήρας, γεννήτρια, μπαταρία, καλώδια υψηλής τάσης κλπ.) είναι ούτως ή άλλως 5ετής (ή 100.000 χιλιόμετρα).
Η κορυφαία πρακτικότητα του προσεγμένου εσωτερικού ενισχύεται από τους καλούς χώρους και τα μοναδικά Magic Seats
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα παραγωγής ισχύος του νέου Jazz (που, όπως και το προηγούμενο, προσφέρεται σε μία μόνο έκδοση κινητήρα) είναι μία ιδιαίτερα μελετημένη πρόταση μέγιστης ισχύος 109 ίππων, που εκτός από τον βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC με τους 98 ίππους περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, από τους οποίους ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια και ο άλλος ως κινητήρας που κινεί το αυτοκίνητο. Το σύστημα προσφέρει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας, που επιλέγονται αυτόματα. Σε ξεκίνημα από στάση και σε χαμηλά φορτία, το αυτοκίνητο κινείται ως ηλεκτρικό, με την τροφοδοσία του κινητήρα να γίνεται από τη μπαταρία. Σε υβριδική λειτουργία ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί τους τροχούς, αλλά παρέχει ισχύ στην γεννήτρια, η οποία με τη σειρά της παράγει ρεύμα που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για να κινήσει τους τροχούς. Σε περίπτωση παραγωγής «περισσευούμενης» ισχύος, αυτή χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας (η οποία φυσικά φορτίζεται και κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης). Τέλος υπάρχει και η λειτουργία με βενζινοκινητήρα, ο οποίος παρέχει ισχύ στους τροχούς και μπορεί να υποβοηθείται από τον ηλεκτροκινητήρα, όταν ο οδηγός ζητάει γρήγορη επιτάχυνση. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Στην πράξη το σύστημα προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για την παροχή ενεργητικής ασφάλειας με ασφαλή προσπεράσματα (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,9''), προφανώς δεν έχει το «νεύρο» των βενζινοκινητήρων τούρμπο με χειροκίνητο κιβώτιο, δεν «κρεμάει» όμως και ανταποκρίνεται με επάρκεια στις ανάγκες του αυτοκινήτου και της καθημερινής οδήγησης. Η χρησιμοποίηση κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης σημαίνει ότι στο βαθύ πάτημα του γκαζιού ανεβαίνουν οι στροφές και ακούγεται ο κινητήρας, αλλά αυτό δεν χρειάζεται να το κάνεις συχνά (π.χ. σε ένα προσπέρασμα), οπότε συνολικά ο κινητήρας δεν θα ακούγεται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής, αν ο οδηγός αξιοποιεί το σύστημα όπως πρέπει. Σ' αυτήν την περίπτωση είναι εντυπωσιακή και η κατανάλωση που προσφέρει, δικαιώνοντας έτσι και την επιλογή των μηχανικών της Honda. Είναι εντυπωσιακό ότι μέσα στην πόλη (όπου συνήθως στα υβριδικά αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο απ' ό,τι στον ανοιχτό δρόμο) αυτή η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και στα 4,5 λίτρα/100 χλμ.!

Οδηγώντας
Αν και το Crosstar έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το απλό Jazz, αυτή η διαφορά δεν είναι μεγάλη (15,2 εκ. αντί για 13,6), οπότε αρκεί μεν για να περάσει ευκολότερα από μια ανώμαλη επιφάνεια χωρίς να έχει ο οδηγός το άγχος ότι θα βρει από κάτω, αλλά δεν αλλάζει ουσιαστικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στημένο με καθαρά «οικογενειακή» φιλοσοφία, το Crosstar, όπως και το απλό Jazz, προσφέρει ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά χωρίς σπορτίφ χαρακτήρα και χωρίς να προκαλεί για γρήγορη οδήγηση. Προοδευτικά υπoστροφικό (ελάχιστα περισσότερο από απλό Jazz), έχει επαρκές κράτημα και δεν αιφνιδιάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις, έχει γενικά μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για να προσφέρει ικανοποιητική άνεση (χάρη και στο γεγονός ότι η Honda δεν έπεσε στην παγίδα να τοποθετήσει λάστιχα χαμηλού προφίλ), οπότε γέρνει κάπως στις στροφές (ελάχιστα περισσότερο από το απλό Jazz) όταν πιέζεται, χωρίς όμως να προβληματίζει. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δεν είναι αργό (2,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα - ευελιξία διαμόρφωσης εσωτερικού
- Εντυπωσιακή οικονομία
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Διετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Τιμή
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στο «ραφάκι» της κονσόλας
Το αυτοκίνητο είναι ασφαλές και ευκολοδήγητο και- κυρίως- εντυπωσιακά οικονομικό
Συμπέρασμα
Η Honda έχει αποδείξει ότι δεν φοβάται να προσφέρει λύσεις πού διαφέρουν από τις συνηθισμένες τάσεις, αλλά ακόμα και όταν αποφασίζει να μην τις αγνοήσει, το κάνει με τον δικό της τρόπο, χωρίς να εγκαταλείπει τα δικά της ισχυρά σημεία. Το Jazz Crosstar είναι ένα μικρό crossover που της επιτρέπει να έχει παρουσία σε μία ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία, εξακολουθεί όμως να διατηρεί τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του Jazz, την κορυφαία πρακτικότητα που πάντα χαρακτήριζε το μοντέλο, αλλά και την τεχνολογική καινοτομία που πάντα χαρακτήριζε τη Honda, με ένα υβριδικό σύστημα κάθε άλλο παρά συνηθισμένο, το οποίο αποδεικνύεται στην πράξη πετυχημένο, προσφέροντας εντυπωσιακή οικονομία. Η τιμή του ξεφεύγει προς τα πάνω (κάτι αναπόφευκτο βέβαια για τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα), αλλά προσφέρει σε αντιστάθμισμα ένα πολύ πλούσιο εξοπλισμό και αυξημένη διάρκεια εγγύησης και στοχεύει σε ένα συνειδητοποιημένο κοινό, που παραδοσιακά ελκύεται από τις μη συμβατικές λύσεις της ιαπωνικής εταιρείας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP