ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Polo - 1.0 TSI 95 PS

Ποιοτικό και πολιτισμένο         ..:: Σαββάτο, 01 Ιανουαρίου 2022 ::..

Το ανανεωμένο Polo ξεχωρίζει και πάλι για την ποιότητα, τους χώρους και τη λειτουργικότητά του, είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές χωρίς σπορτίφ χαρακτήρα, και στη βασική έκδοση TSI είναι πολύ καλά εξοπλισμένο και αρκετά οικονομικό

Το Polo ανήκει σε μία κατηγορία που παρά τη συνεχή αύξηση των πωλήσεων των κάθε είδους SUV και crossover, εξακολουθεί να καλύπτει σημαντικό τμήμα της αγοράς στην Ευρώπη (περίπου το 20% στην Ελλάδα). Καθώς μάλιστα τα τελευταία χρόνια τα σούπερ μίνι έχουν μεγαλώσει σημαντικά, με τη μεγάλη πλειοψηφία τους να ξεπερνάει σε μήκος τα 4 μέτρα (4,074 για το Polo), παίζουν για πολλούς αγοραστές πλέον και το ρόλο το οικογενειακού αυτοκινήτου. Η ανανέωση του Polo, λοιπόν, ήταν αναμενόμενη, στην προσπάθεια της VW να διατηρήσει τη δυναμική του στην αγορά. Μια ανανέωση που περιλαμβάνει, τις συνηθισμένες σχεδιαστικές τροποποιήσεις εμπρός και πίσω, στάνταρ φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός-πίσω, αλλά και αναβάθμιση του εξοπλισμού.

Εσωτερικό
Χαρακτηριστικό στοιχείο της ανανέωσης, είναι ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων και το νέο τιμόνι, σ' ένα εσωτερικό που εξακολουθεί να διακρίνεται για την ποιότητα και τη λειτουργικότητά του. Τέσσερις επιβάτες θα μεταφερθούν χωρίς πρόβλημα και χωρίς να αισθανθούν στριμωγμένοι, ενώ ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα επίπεδα της επόμενης κατηγορίας, με χωρητικότητα 351 λίτρων, καλύπτοντας έτσι τις οικογενειακές ανάγκες. Επαρκείς επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, ολοκληρώνοντας τη συνολικά πολύ καλή εικόνα στον τομέα της λειτουργικότητας. Η θέση οδήγησης προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολέψει οποιονδήποτε οδηγό και η συνολική εργονομία είναι σωστή, όπως θα περίμενε κανείς σε ένα VW.

Η τιμή του αυτοκινήτου με τον χιλιάρη TSI είναι κάπως «τσιμπημένη» για την κατηγορία, ξεκινώντας από 19.250 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού πάντως, που ανταποκρίνεται στα επίπεδα αυτής της τιμής, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 7 αερόσακους (εκ των οποίων ένας ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες φόρτισης USB πίσω, σύστημα start-stop με λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα τονίσουμε επίσης ότι στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η ρεζέρβα, κάτι που δεν συνηθίζεται στις μέρες μας, αλλά θεωρούμε απαραίτητο στους ελληνικούς δρόμους.
Ποιοτικό, ευρύχωρο και λειτουργικό είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας TSI με τους 95 ίππους χρησιμοποιείται σε αρκετά αυτοκίνητο του γκρουπ VW και ανταποκρίνεται με επάρκεια στις ανάγκες ενός αυτοκινήτου αυτού του μεγέθους. Προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις για την κατηγορία (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,8''), που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, απλώς η ύπαρξη ενός (εύχρηστου) κιβωτίου με 5 μόνο ταχύτητες, που είναι μάλιστα κάπως μακριές για μείωση της κατανάλωσης, έχει ως αποτέλεσμα η διάταξή τους να είναι αναπόφευκτα πιο αραιή σε σχέση με ένα 6άρι. Οπότε η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού είναι λιγότερο «ζωηρή» απ' όσο θα μπορούσε να προσφέρει η καλή ροπή που αποδίδει ένας κινητήρας τούρμπο. Όταν ανέβουν κάπως οι στροφές (η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις 2000 στροφές και πάνω), η επιτάχυνση είναι σταθερή, εξασφαλίζοντας και την ασφάλεια στα προσπεράσματα. Δεν μιλάμε, λοιπόν, για ένα αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα, από την άλλη πλευρά όμως οι επιλογές στο σύστημα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος έχουν ως αποτέλεσμα μία περιορισμένη κατανάλωση, που στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πλησιάσει τα 6. Η περιορισμένη κατανάλωση και οι αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές CO2 έχουν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, μειώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το κόστος χρήσης του.

Οδηγώντας
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο δεν έχει αλλάξει μετά την ανανέωση και χαρακτηρίζεται από σταθερότητα στην ευθεία και καλό κράτημα στις στροφές, με προοδευτικές και απόλυτα προβλέψιμες αντιδράσεις, χωρίς να προσφέρεται κάποια σπορτίβ αίσθηση. Το ποιοτικό «πάτημα» του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αρκετά καλή άνεση με τα μέτρα της κατηγορίας, ολοκληρώνοντας έτσι την εικόνα το πολιτισμένου και ποιοτικού μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που χαρακτηρίζει το Polo. Το πολύ ικανοποιητικό τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα ενισχύουν επίσης το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα συνολικά
- Ποιότητα κύλισης
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
KATA
- «Τσιμπημένη» τιμή αγοράς
- Κιβώτιο με μόνο 5 ταχύτητες
- Μειωμένη ελαστικότητα στις πολύ χαμηλές στροφές
Με ποιοτικό «πάτημα», προσφέρει ευκολία οδήγησης και ασφάλεια χωρίς σπορτίφ ανησυχίες
Συμπέρασμα
Η ανανέωση του Polo δεν άλλαξε φυσικά το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αντιθέτως τον ενίσχυσε ακόμα περισσότερο. Αν σκεφθεί κανείς ότι ποιοτικά το Polo είναι καλύτερο από τα μικρά SUV της μάρκας, αντιλαμβάνεται ότι αποστολή του είναι να προσφέρει ένα ασφαλές και λειτουργικό μεν, αλλά και ποιοτικό σούπερ μίνι σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά. Κι αυτό επιτυγχάνεται στην πράξη και εξηγεί ως ένα βαθμό και την αυξημένη τιμή του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP