ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Alfa Romeo Stelvio - 2.2 D 190 HP

Και SUV, και Alfa!         ..:: Σαββάτο, 25 Δεκεμβρίου 2021 ::..

Όσο κι αν θεωρούνται από κάποιους τα SUV ασύμβατα με την οδηγική απόλαυση, στην Alfa Romeo πλησίασαν πολύ στον... τετραγωνισμό του κύκλου, με ένα -αρκετά ποιοτικό- υπερυψωμένο τετρακίνητο αυτοκίνητο που, εκτός από χώρους και ψηλή θέση οδήγησης, προσφέρει και οδηγική απόλαυση, χωρίς μάλιστα υψηλό κόστος χρήσης στην έκδοση ντίζελ

Η αλήθεια είναι ότι τα αυτοκίνητα της Alfa Romeo δεν περνούν απαρατήρητα στο δρόμο ακόμα κι όταν δεν είναι εντελώς καινούργια ως μοντέλα, κάτι που διαπιστώσαμε για μια ακόμα φορά την εβδομάδα που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή τη Stelvio. Το μεσαίο SUV της ιταλικής εταιρείας, μήκους 4,68 μ., είναι «χτισμένο» πάνω στην ίδια πλατφόρμα με τη Giulia κι έχει σχεδιαστική προσωπικότητα που εξακολουθεί να ξεχωρίζει και να τραβάει τα βλέμματα στον δρόμο. Απευθύνεται, λοιπόν, σε συνειδητοποιημένους αγοραστές που επιθυμούν το τερπνόν μετά του ωφελίμου, το συνδυασμό δηλαδή των «οικογενειακών» χαρακτηριστικών ενός SUV, με τη φινέτσα και τον σπορ χαρακτήρα μιας Alfa Romeo. Αυτή τη φορά η δοκιμή μας αφορά την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον δυνατό 2.2 που καλύπτει τις τελευταίες αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν περιθώρια για αμφιβολίες σχετικά με τους καλούς χώρους που προσφέρει για τους επιβάτες και οι οποίοι ανταποκρίνονται πολύ καλά στις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Μπορεί να μην είναι κορυφαίοι και να μην κάθεσαι πίσω σταυροπόδι, αλλά σ' αυτήν την κατηγορία πλέον τα αυτοκίνητα έχουν μεγαλώσει τόσο κι εξυπηρετούν τόσο άνετα τέσσερις επιβάτες, που η αναφορά στους χώρους έχει πολύ λιγότερη σημασία απ' ότι στο παρελθόν. Πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 525 λίτρα. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, το κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα και η εργονομία των χειριστηρίων και των διακοπτών δεν προβληματίζει, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι το μικρό πίσω παρμπρίζ και οι μεγάλες πίσω κολόνες περιορίζουν την ορατότητα προς τα πίσω. Μία περίοδος εξοικείωσης θα χρειαστεί επίσης για να συνηθίσει κανείς τον τοποθετημένο αρκετά προς τα πίσω μοχλό των φλας, έτσι ώστε να τοποθετηθούν μπροστά απ' αυτόν στο τιμόνι τα τεράστια "paddles" που χρησιμοποιούνται για τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο.

Τους χώρους για μικροπράγματα θα τους χαρακτηρίζαμε οριακά επαρκείς, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγμένη (κάτι που διαπιστώνει κανείς και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, που δείχνει άκαμπτο και γεροδεμένο), χωρίς πάντως και να φτάνει στην αίσθηση χρηματοκιβωτίου που προσφέρουν οι ανταγωνιστικές γερμανικές κατασκευές. Η τιμή του ντίζελ 2.2 των 190 ίππων ξεκινάει από 52.500 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρα παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB πίσω κλπ. Θα επισημάνουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται με εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών (ή 160.000 χλμ.) και αντίστοιχης διαρκείας δωρεάν οδική βοήθεια.
Το εσωτερικό προσφέρει καλούς χώρους και είναι προσεγμένο σε ποιότητα και διάκοσμο
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο δυνατός πετρελαιοκινητήρας 2.2 με τους 190 ίππους δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,6''), οι οποίες ξεπερνούν την απλή διεκπεραίωση ενός ασφαλούς προσπεράσματος και ανταποκρίνονται στο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη οδηγική απόλαυση. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και η ιδανική συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων της ZF, που είναι γρήγορο και με πολύ ομαλές αλλαγές. Και βέβαια όλα αυτά συνδυάζονται, χάρη στην πετρελαιοκίνηση, με μια αρκετά χαμηλή κατανάλωση. Σε ταξίδι που κάναμε μέχρι το ανατολικό Πήλιο με τη νόμιμη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο και συμπεριλαμβάνοντας και το πέρασμα του βουνού 3 φορές, η μέση κατανάλωση ήταν 7 λίτρα/100 χλμ., τιμή σίγουρα πολύ καλή ακόμα και για λιγότερο δυνατά αυτοκίνητα.

Οδηγώντας
Έχουμε συνηθίσει βεβαίως τα SUV να μην προσφέρουν συνήθως τη συμπεριφορά και την οδηγική απόλαυση των πιο χαμηλών σεντάν και χάτσμπακ, σίγουρα όμως όταν οδηγείς μια Alfa Romeo περιμένεις το κάτι παραπάνω. Και το αυτοκίνητο δεν σε απογοητεύει. Οι Ιταλοί έβαλαν όλη τους την τέχνη και πέτυχαν το στόχο στο κέντρο! Με μια λέξη το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό και, παρά το μέγεθος και το αυξημένο ύψος του από το έδαφος, η οδήγησή του είναι πραγματική απόλαυση. Με ένα τιμόνι «ξυράφι» (η αίσθηση του οποίου ρυθμίζεται και από το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης DNA), ο οδηγός ρυθμίζει την τροχιά του αυτοκινήτου με απόλυτη ακρίβεια, στρίβει όπως ακριβώς θέλει και δεν αιφνιδιάζεται από περίεργες αντιδράσεις στα όρια της πρόσφυσης. Αρωγός του το σύστημα τετρακίνησης με πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο είναι γρήγορο και ανταποκρίνεται άμεσα στη μείωση της πρόσφυσης σε κάποιον από τους τροχούς, μεταφέροντας την ροπή στους άλλους. Η κίνηση μεταδίδεται κατ' αρχάς στους πίσω τροχούς και σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης μεταφέρεται έως και το 50% στους εμπρός τροχούς.

Αρκεί να παραμείνεις στο γκάζι όταν πλησιάζουν τα όρια της πρόσφυσης, για να διαπιστώσεις ότι υπάρχουν ακόμα περιθώρια μέχρι να αρχίσει η υποστροφή. Τα καλά φρένα ολοκληρώνουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα που είχαμε -και επιβεβαιώσαμε για μια ακόμα φορά- για το αυτοκίνητο. Μοναδικό στοιχείο που το διακρίνει από ένα καθαρόαιμο σπορ είναι το αυξημένο ύψος, που αναπόφευκτα έχει ως αποτέλεσμα και μεγαλύτερες κλίσεις στις γρήγορες στροφές από ένα παραδοσιακό σπορ κουπέ ή σεντάν. Γι' αυτό θα λέγαμε ότι μας θυμίζει περισσότερο GTI, παρά καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, κάτι άλλωστε που δύσκολα θα περίμενε κανείς από ένα SUV. Σε ό,τι αφορά την άνεση, κανένα SUV δεν διακρίνεται σε αυτόν τον τομέα αν το συγκρίνεις με ένα σεντάν γοήτρου, αλλά η Stelvio βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας και θα χαρακτηρίζαμε την άνεση που προσφέρει αποδεκτή για να μην γίνεται το αυτοκίνητο κουραστικό στο ταξίδι.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Προσεγμένη ποιότητα
- Εγγύηση 4 ετών
- Σχεδιαστική προσωπικότητα
KATA
- Μικρό πίσω παρμπρίζ που περιορίζει την ορατότητα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το εξαιρετικό τιμόνι, η ροπή του ντίζελ, το καλά στημένο πλαίσιο και η τετρακίνηση εξασφαλίζουν οδηγική απόλαυση
Συμπέρασμα
Χωρίς αμφιβολία η Stelvio είναι ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται απολύτως στην εικόνα της Alfa Romeo, παρά το γεγονός ότι τα SUV δεν ενδείκνυνται γενικά για την προβολή ενός σπορ χαρακτήρα. Στην εποχή μας βεβαίως αυτό φαίνεται να αλλάζει και τέτοιου είδους αυτοκίνητα προστίθενται στην γκάμα ακόμα και εταιρειών υπεραυτοκινήτων σαν τη Ferrari ή τη Lamborghini! Σημασία έχει εικόνα που δίνει το αυτοκίνητο στο δρόμο και η εικόνα που δίνει η Stelvio είναι αυτή ενός αυτοκινήτου που, εκτός από την ποιοτική κάλυψη των μεταφορικών αναγκών μιας οικογένειας, προσφέρει και τις επιδόσεις, την ακρίβεια της συμπεριφοράς και γενικότερα την απόλαυση οδήγησης που επιδιώκει ένας απαιτητικός οδηγός. Στη συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα, με τον δυνατό ντίζελ, αυτή η απόλαυση προσφέρεται χωρίς υψηλό κόστος χρήσης, χάρη στην περιορισμένη κατανάλωση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.alfaromeo.gr


  UP