ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW X1 - xDrive 25e

Η ενδιάμεση λύση         ..:: Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου 2021 ::..

Επιλέγοντας την πιο ρεαλιστική με τις σημερινές συνθήκες επιλογή εξηλεκτρισμού, η BMW προσφέρει μία φορτιζόμενη υβριδική έκδοση της -ούτως ή άλλως πολύ καλής- X1, που προσφέρει οικονομική, «καθαρή» και αθόρυβη χρήση στην πόλη χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας ταυτόχρονα τη χρήση της σε ταξίδια χάρη στο βενζινοκινητήρα, με συμβιβασμό όμως στην αυτονομία λόγω μικρότερου ρεζερβουάρ και με λίγο μικρότερο χώρο αποσκευών

Είναι δεδομένο πως τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν μπορούν να αποτελέσουν αυτή τη στιγμή μια γενική λύση για την αυτοκίνηση, με δεδομένη την περιορισμένη αυτονομία τους. Η ενδιάμεση λύση που προτείνουν πολλοί κατασκευαστές, για αυτοκίνητα που προορίζονται για κάθε χρήση, άρα και για ταξίδια, είναι τα λεγόμενα φορτιζόμενα υβριδικά (plugin). Αυτοκίνητα που συνδυάζουν ένα συμβατικό κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου ο οποίος εξασφαλίζει την απαραίτητη αυτονομία και έναν ηλεκτροκινητήρα με μία σχετικά μικρή μπαταρία, που μπορεί να εξασφαλίσει λίγες δεκάδες χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης, καλύπτοντας κυρίως τις αστικές ανάγκες μετακίνησης. Μια τέτοια λύση προτείνει την BMW με τη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση της Χ1.

Εσωτερικό
Η θέση οδήγησης είναι συνολικά πολύ καλή, αν και το τιμόνι έχει κάπως μικρό άνοιγμα ανάμεσα στη στεφάνη και τον «αφαλό» του, που μπορεί να κρύβει το επάνω ή το κάτω μέρος των οργάνων, ανάλογά με τη ρύθμισή του. Η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος πάντως είναι κλιμακωτή στον στάνταρ εξοπλισμό και όχι συνεχής, γεγονός που σημαίνει ότι παρά τις αρκετές ρυθμίσεις που προσφέρονται για κάθισμα τι τιμόνι, υπάρχει πιθανότητα για ορισμένους να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια στη θέση που τους βολεύει. Θα παρατηρήσουμε, τέλος, ότι τα σκιάδια είναι κάπως μικρά με δεδομένο το ψηλό σημείο τοποθέτησής τους, με αποτέλεσμα ακόμα κι όταν τα κατεβάζεις εντελώς κάθετα, να αφήνουν ένα μικρό κενό κι όταν ο ήλιος είναι πολύ χαμηλά, να μη σε προστατεύουν 100%. Χωρίς να είναι κορυφαίο σε ευρυχωρία, το αυτοκίνητο έχει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικα άτομα, ενώ στο χώρο αποσκευών έχει γίνει ένας από τους συμβιβασμούς που απαιτήθηκαν για τη δημιουργία της φορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης, μειώνοντας τη χωρητικότητά του από τα 505 λίτρα στα 450, που και πάλι πάντως είναι απολύτως επαρκής για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου.

Η τιμή της X1 25e ξεκινάει από 44.250 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα ανίχνευσης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Το ποιοτικό εσωτερικό φιλοξενεί άνετα 4 επιβάτες, αλλά ο χώρος αποσκευών είναι λίγο μικρότερος από αυτόν των συμβατικών εκδόσεων
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο έχει ένα σύστημα παραγωγής ισχύος που εκτός από τη μείωση των εκπομπών ρύπων εξασφαλίζει και τετρακίνηση, καθώς αποτελείται από ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 125 ίππους ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα 70 kW (95 ίππων) ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 220 ίπποι. Είναι προφανές ότι με αυτήν την ισχύ και -ακόμα περισσότερο- με τη μεγάλη ροπή που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας από μηδενικές στροφές αλλά και με την ελαστικότητα του βενζινοκινητήρα (που αποδίδει τη μέγιστη ροπή του μόλις στις 1.500 στροφές) το σύστημα κινεί με μεγάλη άνεση το αυτοκίνητο παρά το αυξημένο βάρος που συνεπάγεται η μπαταρία και προσφέρει πραγματικά πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,9'') οι οποίες ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της τιμής. Το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές και συνεργάζεται αποτελεσματικά με το υβριδικό σύστημα.

Σε ό,τι αφορά την αυτονομία με ηλεκτροκίνηση, η επίσημη τυποποιημένη τιμή είναι 52 χιλιόμετρα, η πραγματική στην περίπτωσή μας ήταν γύρω στα 40, με τον κλιματισμό σε συνεχή λειτουργία, αρκετά καλή δηλαδή για την κάλυψη αστικών μετακινήσεων. Η κίνηση στην, πόλη, λοιπόν μπορεί να γίνεται με αρκετά χαμηλό κόστος, αλλά ο δεύτερος συμβιβασμός που έχει γίνει σ' αυτήν την υβριδική έκδοση είναι η μειωμένη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης (προφανώς για να χωρέσουν τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος), η οποία είναι μόνο 36 λίτρα και προφανώς περιορίζει την αυτονομία σ' ένα ταξίδι όταν εξαντληθεί η ενέργεια της μπαταρίας. Πολύ περισσότερο αφού το σημαντικό βάρος που προσθέτει η ηλεκτρική συνιστώσα του υβριδικού συστήματος μαζί με τη μπαταρία (γύρω στα 300 κιλά), δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να είναι και πρωταθλητής οικονομίας όταν λειτουργεί μόνο με βενζίνη και η κατανάλωση στο ταξίδι με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου δύσκολα πέφτει κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η X1 ούτως ή άλλως είναι ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική οδική συμπεριφορά για την κατηγορία του ακόμα και στην προσθιοκίνητη έκδοση και τα καλά χαρακτηριστικά του διατηρούνται και στην βαρύτερη υβριδική έκδοση (χάρη και στο χαμηλότερο κέντρο βάρους). Το κράτημά του είναι πολύ καλό, το τιμόνι ακριβές και με καλή αίσθηση και τα φρένα πολύ αποτελεσματικά. Γέρνει ίσως λίγο παραπάνω από μία 3άρα, όχι όμως υπερβολικά, ικανοποιώντας με την ευθυβολία του και την άμεση απόκρισή του στις εντολές του οδηγού. Το «ειδικό» σύστημα τετρακίνησης με τους δύο κινητήρες προσφέρει και κάποιες δυνατότητες για κίνησή εκτός ασφάλτου, εδώ όμως ερχόμαστε στο τρίτο συμβιβασμό που δημιουργεί το υβριδικό σύστημα, προφανώς για την τοποθέτηση της μπαταρίας, αφού το ύψος από το έδαφος είναι μειωμένο σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις (14,7 εκατοστά αντί για 18), περιορίζοντας αντίστοιχα και τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Προφανώς αυτές είναι καλύτερες σε σχέση με ένα ακόμα πιο χαμηλό σεντάν, σε καμία περίπτωση όμως δεν μιλάμε για «πραγματικό» εκτός δρόμου. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, όπως συνήθως συμβαίνει με τις BMW, είναι ικανοποιητική αλλά όχι κορυφαία, καθώς ο σπορτίφ προσανατολισμός των αυτοκινήτων της απαιτεί κάπως πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα runflat λάστιχα με τα σκληρά πλαϊνά δε βοηθούν στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση των απότομων ανωμαλιών του οδοστρώματος.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Χαμηλό κόστος χρήσης στην πόλη
- Τιμόνι
- Φρένα
- Ασφάλεια συνολικά
- Ποιότητα
- Χαμηλό τεκμήριο
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Σκιάδια που αφήνουν μεγαλύτερο κενό απ' ότι θα έπρεπε στην κάθετη θέση τους
- Ρεζερβουάρ μικρής χωρητικότητας
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η υβριδική έκδοση προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά είναι υψηλού επιπέδου
Συμπέρασμα
Προφανώς μιλάμε για ένα ειδικό αυτοκίνητο με τιμή και χαρακτηριστικά που περιορίζουν το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Η X1 είναι ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο για τις ελληνικές συνθήκες, προσφέροντας καλούς χώρους σε περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, υψηλή ποιότητα και κάλο εξοπλισμό, αλλά η συγκεκριμένη έκδοση έχει μικρότερο χώρο αποσκευών και μικρότερο ρεζερβουάρ καυσίμου. Η επιλογή της, λοιπόν, αντί για την βενζινοκίνητη τετρακίνητη 20i, έχει νόημα για αυτούς που θα την χρησιμοποιούν πολύ στις αστικές συνθήκες, οπότε η χρήση της ηλεκτροκίνησης, μπορεί να μειώσει αισθητά το κόστος χρήσης, προσφέροντας επιπλέον και πιο ξεκούραστη (και αθόρυβη) οδήγηση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP