ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Arona - 1.0 Eco TSI 110 PS

Make up         ..:: Σαββάτο, 18 Δεκεμβρίου 2021 ::..

Η ανανέωση του Arona στοχεύει να το διατηρήσει εντός εμπορικού παιχνιδιού, τώρα που η «πανδημία» των B-SUV εξαπλώνεται με εντατικό ρυθμό

Η ισπανική εκτέλεση στα B-SUV φρεσκάρεται προκειμένου το Arona να σταθεί όρθιο στη... λαίλαπα των μικρών SUV που μοιάζει να σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά της. Το Arona σύμφωνα με τη Seat, δεν είναι ή καλύτερα δεν θέλει να είναι ένα ψηλότερο Ibiza, αλλά πολύ περισσότερο ένα Ateca υπό σμίκρυνση. Η αλήθεια, ως είθισται, βρίσκεται κάπου στη μέση, καθώς τα κοινά γνωρίσματα με το ολοκληρωμένο σούπερ μίνι της εταιρείας δίνουν και παίρνουν. Το Arona δεν είναι απλώς το πρώτο μικρό crossover της Seat. Αντιπροσωπεύει το σημαντικότερο βήμα στα πλαίσια της μεγαλύτερης επιθετικής προϊοντικής πολιτικής που εφαρμόστηκε ποτέ στην ιστορία της ισπανικής μάρκας. Πρόκειται για τον μικρότερο αδελφό της οικογένειας των SUV της εταιρείας, που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των περιορισμένων διαστάσεων για χρήση στην πόλη με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος ελεύθερου χρόνου για κίνηση μακριά από αυτή. Η ανανέωσή του αφορά τόσο την εμφάνιση όσο και τον τεχνολογικό εξοπλισμό, κυρίως τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας, καθώς και τις τελευταίες ηλεκτρονικές εφαρμογές στα συστήματα ασφαλείας. Ο ανασχεδιασμός του εξωτερικά αφορά τη μάσκα, τους προφυλακτήρες, όπως επίσης τα οβάλ φώτα ομίχλης κάτω από τους κύριους προβολείς, αλλά και τα ασημένια διακοσμητικά εμπρός και πίσω.

Εσωτερικό
Περισσότερες αλλαγές βέβαια αναζητήστε στην προσεγμένη καμπίνα. Τα νέα καθίσματα αλλά και η κεντρική οθόνη που σκαρφάλωσε στις 8,25 ίντσες (προαιρετικά 9,2''), ξεχωρίζουν. Το σύστημα Seat Connect ενεργοποιείται πλέον και φωνητικά, παρέχοντας πληροφορίες για τη διαδρομή που επιλέξατε μέσω του συστήματος Sat/Nav, όπως είναι για παράδειγμα τα πλησιέστερα πρατήρια καυσίμων ή τα καταστήματα εστίασης. Ευταξία και απουσία σχεδιαστικών εξάρσεων δίνουν εκ νέου τον κανόνα εντός του αυτοκινήτου, σε επίπεδο εργονομίας όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στη σωστή απόσταση από τα χέρια σου. Σημαντικό βήμα προόδου έγινε και με τη χρήση ποιοτικών μαλακών υλικών στο επάνω μέρος του ταμπλό. Έτσι εξαλείφονται τα όποια παράπονα είχαν ακουστεί περί σκληρών πλαστικών στο προηγούμενο Arona. Η καμπίνα προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους ακόμη και για υψηλόσωμους επιβάτες, ενώ παράλληλα την χαρακτηρίζει η γεροδεμένη κατασκευή, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η Seat τα τελευταία χρόνια στα μοντέλα της.

Το ανανεωμένο Arona στην έκδοση των 110 ίππων ξεκινά από τα 18.690 ευρώ και διαθέτει στάνταρ στο βασικό εξοπλισμό μεταξύ άλλων, 6 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, σύστημα συγκράτησης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, όπως και Front Assist με προστασία πεζών, cruise control, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα, κλειδαριές και καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, Seat Media System με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα, φώτα LED εμπρός και πίσω, προβολείς ομίχλης, κιτ επισκευής ελαστικού κλπ.
Η νέα αιωρούμενη οθόνη, οι νέες επενδύσεις και το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών αναβαθμίζουν το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Arona με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI βενζίνης και τους 110 ίππους συμβιβάζει ιδανικά τις αποδεκτές επιδόσεις και τη λογική κατανάλωση με το ανάλογο κόστος κτήσης. Το γλυκό τράβηγμα από χαμηλά σε συνάρτηση με το εύχρηστο κιβώτιο ταχυτήτων σε κάνει να κινείσαι ευχάριστα εντός και εκτός πόλης. Τα 20,4 kgm ροπής εμφανίζονται από τις 2.000 σ.α.λ., οπότε καλό είναι να μην ρίχνεις τις στροφές του κινητήρα χαμηλότερα προκειμένου να βρίσκεσαι πάντα στην ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας του κινητήρα. Ο θόρυβος του 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου δεν ενοχλεί και η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε στη δοκιμή μας κυμάνθηκε γύρω στα 7,6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Τα αναλογικά με το ύφος της κατηγορίας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η αμεσότητα στις αντιδράσεις, αλλά και οι μικρές κλίσεις αμαξώματος στις στροφές αναλογικά με τα δεδομένα που ισχύουν στα B-SUV, σε παροτρύνουν να αυξήσεις ρυθμό, όταν φυσικά βρεθείς μόνος στο κατάλληλο περιβάλλον. Παρά την αναβαθμισμένη κύλιση, λόγω και της νέας ρύθμισης της ανάρτησης, η άνεση δεν συγκαταλέγεται στα υψηλά κλιμάκια της κλάσης, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να σε ενοχλεί τελικά. Το τιμόνι είναι άμεσο με καλή αίσθηση, θυμίζοντας κατά κάποιο τρόπο το Ibiza, κάτι που ισχύει βέβαια και για τα αποτελεσματικά φρένα.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Εξοπλισμός
- Σχέση αξίας/τιμής
KATA
- Μέτρια άνεση από την ανάρτηση
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η «αθλητική» συμπεριφορά παραμένει στο δρόμο παρότι αποβαίνει έως ένα βαθμό εις βάρος της άνεσης
Συμπέρασμα
Το Arona ποντάρει σε ένα νεανικό κοινό, το οποίο πέρα από τη δεδομένη εκτίμηση στην πρακτικότητα που εξ ορισμού υπόσχεται ένα B-SUV, αγαπά παράλληλα την οδήγηση. Το απαραίτητο facelift όχι μόνο δεν διατάραξε αυτό το ενδιαφέρον μίγμα, αλλά το εμπλούτισε με επιπλέον τεχνολογία στα συστήματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας προκειμένου να καταστήσει το Arona ακόμα πιο επίκαιρο.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.seat.gr


  UP