ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Cupra Formentor - 1.5 TSI

Σπορ, λειτουργικό και ποιοτικό         ..:: Σαββάτο, 11 Δεκεμβρίου 2021 ::..

Το πρώτο μοντέλο της Cupras που δημιουργήθηκε εξαρχής ειδικά γι' αυτήν, ανταποκρίνεται πλήρως στο σπορ χαρακτήρα της μάρκας χάρη στα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του και το οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του, χωρίς να παραμελεί την πρακτικότητα στο πολύ προσεγμένο εσωτερικό του

Από τη στιγμή που η Cupra μετεξελίχθηκε σε ξεχωριστή μάρκα ήταν δεδομένο ότι, εκτός από τις γνωστές εκδόσεις επιδόσεων μοντέλων της Seat, θα παρουσίαζε κάποια στιγμή και ξεχωριστά μοντέλα, που δημιουργούνται ειδικά για αυτή. Το πρώτο από αυτά είναι το Formentor, ένα 5θυρο μικρομεσαίο SUV επιδόσεων με στιλ κουπέ, μήκος 4,45 μ. και μεταξόνιο 2.680 χιλιοστών. Ένα μοντέλο που ακολουθεί δηλαδή την τάση της εποχής για υπερυψωμένα αυτοκίνητα, στο οποίο όμως έχουν δοθεί τα χαρακτηριστικά -σχεδιαστικά και μηχανικά- που ταιριάζουν με το σπορ χαρακτήρα της μάρκας.

Εσωτερικό
Με δεδομένο ότι τα Cupra είναι ακριβότερα από τα Seat κι έχουν πιο premium χαρακτήρα, είναι εμφανής και η διαφορά στο εσωτερικό του Formentor, που είναι ποιοτικό και πολύ προσεγμένο σε διάκοσμο και υλικά, ενώ καλή είναι και η ηχομόνωσή του. Οι χώροι που προσφέρει είναι επαρκείς για 4 άτομα, όπως και ο χώρος αποσκευών των 450 λίτρων, ικανοποιώντας έτσι τις μεταφορικές μιας οικογένειας, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα ολοκληρώνουν την καλή εικόνα σε επίπεδο πρακτικότητας και η μόνη μας ένσταση είναι τα πολύ ευαίσθητα χειριστήρια αφής για τον ήχο και τον κλιματισμό στο κάτω μέρος της κεντρικής οθόνης, που αλλάζουν εύκολα τις ρυθμίσεις χωρίς να το θέλεις, αν ακουμπήσεις κατά λάθος το χέρι σου (κάτι που δεν είναι απίθανο μέσα σε ένα αυτοκίνητο, όπου o οδηγός πρέπει κατ' αρχάς να έχει τα μάτια του στο δρόμο). Ένα στοιχείο που έχουμε παρατηρήσει και σε άλλα μοντέλα του γκρουπ VW και βρίσκουμε κάπως υπερβολικό. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με μπάκετ κάθισμα που στηρίζει καλά το σώμα η ορατότητα όμως προς τα πίσω περιορίζεται κάπως λόγω του σχήματος του αμαξώματος που περιορίζει και το μέγεθος του πίσω παραθύρου.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 29.790 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που ανταποκρίνεται στην τιμή και το χαρακτήρα του και περιλάμβανε ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό), ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, μπάρες οροφής, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Ιδιαίτερα προσεγμένο, αλλά και πρακτικό το εσωτερικό και σωστή η θέση οδήγησης με το μπάκετ κάθισμα
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση 1.5 TSI κινείται από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 με τους 150 ίππους, που χρησιμοποιείται σε πολλά αυτοκίνητα από όλες τις μάρκες του γκρουπ VW. Ένα καλό κινητήρα, αρκετά δυνατό και ελαστικό (η μέγιστη ροπή αποδίδεται από 1.500 στροφές), που σε πρώτη αίσθηση δεν δείχνει ίσως πολύ ζωντανός (οι ρυθμίσεις των κινητήρων στην εποχή μας, λόγω της προσπάθειας μείωσης των εκπομπών ρύπων, δεν επιτρέπουν «εκρήξεις» του παρελθόντος, που δεν μεταφράζονταν άλλωστε πάντα και σε αντίστοιχες επιδόσεις), αλλά τελικά προσφέρει καλές επιδόσεις στο -καθόλου ελαφρύ- αυτοκίνητο των 1437 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9''). Αν ληφθεί υπ' όψη ότι μιλάμε για τη βασική έκδοση του μοντέλου, που περιλαμβάνει πλέον μια μεγάλη γκάμα, με 2λιτρες εκδόσεις 190, 245 και 310 ίππων, ντίζελ 150 ίππων και φορτιζόμενες υβριδικές 204 και 245 ίππων, αυτό δίνει μια σαφή εικόνα για τον χαρακτήρα του Formentor ως SUV επιδόσεων. Τέλος, το καλό χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο συνδυάζεται αποτελεσματικά με τον κινητήρα, έχοντας σωστή κλιμάκωση. Η κατανάλωση φυσικά δεν είναι χαμηλή, δεν είναι όμως και υπερβολική και μπορεί στις αστικές συνθήκες να συγκρατηθεί κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ. και σε ανοιχτό δρόμο κάτω από τα 8 (ανάλογα φυσικά και με την ταχύτητα και τον τρόπο οδήγησης, δεδομένου άλλωστε και ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων στη λειτουργία με χαμηλό φορτίο, για μείωση της κατανάλωσης στην ήρεμη οδήγηση).

Οδηγώντας
Ένα ακόμα στοιχείο που τονίζει τη διαφορά των Cupra με τα Seat και το σπορ χαρακτήρα των πρώτων, είναι η πίσω ανάρτηση, που στο Formentor είναι με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων σε αντίθεση π.χ. με το αντίστοιχο Seat της κατηγορίας, το Ateca, που στην έκδοση με τον ίδιο κινητήρα έχει ημιάκαμπτο άξονα. Το αποτέλεσμα είναι μια ακόμα καλύτερη εικόνα στο δρόμο για το Formentor, που έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, μεγάλη σταθερότητα και -κυρίως- εξαιρετική κατευθυντικότητα, χάρη και στο ακριβές τιμόνι (που έχει και αρκετά καλή αίσθηση στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης). Το κράτημα είναι πολύ καλό, οι αντιδράσεις απολύτως προβλέψιμες σε κάθε περίπτωση, τα φρένα αποτελεσματικά και γενικά το αυτοκίνητο είναι αρκετά απολαυστικό για τον οδηγό, πολύ περισσότερο από τη μεγάλη πλειοψηφία των SUV της κατηγορίας. Πάρα το σπορτίφ χαρακτήρα του, μάλιστα, οι αναρτήσεις δεν είναι υπερβολικά σφιχτές, με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ικανοποιητική και η άνεση που προσφέρει.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά που ξεχωρίζει
- Πολύ προσεγμένο εσωτερικό
- Λειτουργικότητα
- Εξοπλισμός
- Ηχομόνωση
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω λόγω σχήματος
- Ανάγκη προσαρμογής στις λειτουργίες αφής για ήχο και κλιματισμό
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το Formentor ανταποκρίνεται στο σπορ χαρακτήρα της μάρκας με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του
Συμπέρασμα
Αν και τα Seat είναι ήδη τα πιο «οδηγοκεντρικά» αυτοκίνητα του γκρουπ VW, το σπορ παρακλάδι της μάρκας που εξελίχθηκε σε αυτόνομη μάρκα σπορ αυτοκινήτων, δικαιώνει με αυτό το μοντέλο τη διαφοροποίησή του, που τελικά δεν είναι θεωρητική. Το Formentor είναι ακόμα καλύτερο ποιοτικά, προσφέρει καλές επιδόσεις (ως εξαιρετικές στις ισχυρότερες εκδόσεις του) και, παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα, μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, τομέας στον οποίο είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV. Η υψηλότερη τιμή του, λοιπόν, δεν είναι εμπορικό κόλπο αλλά ανταποκρίνεται στην υψηλότερη αξία του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.cupraofficial.gr


  UP