ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 3008 - 1.5 BlueHDi 130

Ο βασιλιάς στο θρόνο του         ..:: Σαββάτο, 04 Δεκεμβρίου 2021 ::..

Και μετά την -περιορισμένη- ανανέωσή του το 3008 εξακολουθεί να είναι ένα κορυφαίο οικογενειακό SUV, προσφέροντας μεγάλους χώρους, ποιότητα, λειτουργικότητα, πλούσιο εξοπλισμό κι έναν εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και καλή οδικής συμπεριφοράς που το κάνει από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση, ενώ ο δυνατός ντίζελ προσφέρει -εκτός από ενεργητική ασφάλεια- και πολύ χαμηλή κατανάλωση

Το Peugeot 3008 δεν χρειάζεται συστάσεις, είναι ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία SUV και αδιάψευστος μάρτυρας για αυτό είναι η εμπορική του επιτυχία, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν από τα φθηνότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Αυτή η επιτυχία έκανε προφανώς και πιο δύσκολο το έργο της ανανέωσής του, που είναι δεδομένη για κάθε μοντέλο στο μέσο περίπου της εμπορικής του καριέρας. Και η αλήθεια είναι ότι η Peugeot έκανε μια «συγκρατημένη» ανανέωση, με τις αναπόφευκτες αισθητικές αλλαγές (νέα μάσκα, ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός-πίσω σε όλες τις εκδόσεις, βελτιώσεις στον πίνακα οργάνων εσωτερικά, νέα κεντρική οθόνη 10" στο ταμπλό και διάφορες προσθήκες στο διάκοσμο), την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων του εξοπλισμού με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις και φυσικά τη χρησιμοποίηση μιας γκάμας κινητήρων που ανταποκρίνεται στις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Εσωτερικό
Οι περιορισμένες αλλαγές στο εσωτερικό δεν άλλαξαν φυσικά το χαρακτήρα και τη λειτουργικότητά του, που ήταν από τα βασικά ατού του αυτοκινήτου. Οι εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,447 μ.) και το μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστών προδιαθέτουν για τους πολύ καλούς χώρους που προσφέρει το εσωτερικό του για 4 επιβάτες, οι οποίοι κάθονται πολύ άνετα, με αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους. Ταυτόχρονα, ένας μεγάλος χώρος αποσκευών (520 λίτρα), στον οποίο μάλιστα το δάπεδο είναι ρυθμιζόμενο σε δύο θέσεις, ορίζει εμφατικά τον οικογενειακό χαρακτήρα του 3008, που είναι προφανές ότι μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Πέρα από τους χώρους όμως, το εσωτερικό ικανοποιεί συνολικά με τη λειτουργικότητα και την πρακτικότητά του, προσφέροντας ένα μεγάλο αριθμό από θέσεις αποθήκευσης για μικροπράγματα, αλλά και μία πολύ καλή θέση οδήγησης. Χαρακτηριστικό της προσοχής που δόθηκε σε όλες τις λεπτομέρειες είναι το γεγονός ότι, σε αντίθεση με το παρελθόν της Peugeot, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής και όχι κλιμακωτή, επιτρέποντας έτσι (σε συνδυασμό και με τις πολλές άλλες ρυθμίσεις που προσφέρονται) να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Η ογκώδης κεντρική κονσόλα που «περιβάλλει» τον οδηγό, του δημιουργεί μία οδηγοκεντρική αίσθηση, το γνωστό πλέον μικρό τιμόνι των Peugeot βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων, επιτρέποντας την ανεμπόδιστη ορατότητα του οδηγού προς αυτά, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει τη δυνατότητα διαρρύθμισης των απεικονίσεών του όπως προτιμάει ο οδηγός. Προσεγμένη είναι επίσης και η ποιότητα κατασκευής, όπως και ο διάκοσμος του αυτοκινήτου και η μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι οι μεγάλες πίσω «κολόνες» αφήνουν κάπως αυξημένα κενά στην ορατότητα προς τα πίσω, κυρίως προς το πλάι του αυτοκινήτου. Η τιμή του 3008 1.5 BlueHDi ξεκινάει από 31.200 ευρώ (χωρίς την όποια προωθητική έκπτωση ισχύει κατά περίπτωση) με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Θα αναφέρουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από τριετή επέκταση της διετούς εργοστασιακής εγγύησης.
Ποιοτικό και πολύ ευρύχωρο είναι εσωτερικό, με μία "hi tech" εικόνα και το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας ντίζελ 1.5 του γαλλικού γκρουπ με τους 130 ίππους είναι πλέον γνωστός και δοκιμασμένος κι εξακολουθεί να μας εντυπωσιάζει κάθε φορά που τον δοκιμάζουμε σε αυτοκίνητο κάποιας από τις μάρκες του γκρουπ. Πρόκειται χωρίς αμφιβολία για έναν από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς αυτήν τη στιγμή και αποτελεί μια ηχηρή απάντηση σε όσους πιέζουν για την κατάργηση των ντίζελ, στρέφοντας το κοινό προς περισσότερο ενεργοβόρους βενζινοκινητήρες, με μεγαλύτερες εκπομπές CO2. Δεν είναι μόνο το γεγονός της υψηλής απόδοσής του, που εξασφαλίζει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, είναι κι ότι αυτή απόδοσή συνδυάζεται με μία πολύ χαμηλή κατανάλωση και ανάλογα χαμηλές εκπομπές CO2, διατηρώντας έτσι το πλεονέκτημα του ντίζελ απέναντι στους βενζινοκινητήρες σ' αυτόν τον τομέα. Με πολύ καλή ροπή και αρκετά εύστροφος για ντίζελ, συνεργάζεται πολύ καλά με το εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα. Αρκεί να πούμε ότι σε ταξίδι που κάναμε από το ανατολικό Πήλιο στα νότια προάστια της Αθήνας, η μέση κατανάλωση της διαδρομής μας (με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου στα 130 χλμ./ώρα) ήταν μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ.! Αλλά και το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και αυτής της δύναμης μπορεί να κινείται στις αστικές συνθήκες με καταναλώσεις της τάξης των 7,5 λίτρων/100 χλμ. (ή και χαμηλότερες αν είναι ο οδηγός σχολαστικός με την οικονομική οδήγηση) είναι εντυπωσιακό.

Οδηγώντας
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μία άνεση σαφώς καλύτερη του μέσου όρου, στοιχείο προφανώς ιδιαίτερα σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Κι επειδή το 3008 είναι... Peugeot, η άνεση που προσφέρει συνδυάζεται με μία πολύ ασφαλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, με προοδευτική υποστροφή στην πίεση και ουδέτερες αντιδράσεις, με κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω ύψους, οι οποίες όμως δεν δημιουργούν φαινόμενα μεταφοράς βάρους. Επίσης ικανοποιεί απολύτως το τιμόνι (που είναι αρκετά γρήγορο λόγω του μικρού μεγέθους του και γι' αυτό χρειάζεται ένα μικρό χρόνο προσαρμογής, ώστε να μην κάνει ο οδηγός απότομες «τιμονιές»), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Συνολικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο που, πιστό στην παράδοση της γαλλικής εταιρείας, προσφέρει ένα πολύ ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς, αυτό που είναι το ζητούμενο δηλαδή σε κάθε καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς-άνεσης
- Ποιότητα-λειτουργικότητα εσωτερικού
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω από τις φαρδιές «κολόνες»
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη τιμή
Πολύ οικονομικό ως ντίζελ, προσφέρει  κορυφαίο συνδυασμό ποιοτικής κύλισης, άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς
Συμπέρασμα
Το 3008 ήταν από τη στιγμή που πρωτοπαρουσιάστηκε ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία SUV και, παρά το γεγονός ότι πέρασαν και κάποια χρόνια από τότε, εξακολουθεί να είναι κορυφαίο και μετά την ανανέωση του. Ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV, ευρύχωρο, λειτουργικό, ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο, αλλά και πολύ οικονομικό στην έκδοση ντίζελ, προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς, ο οποίος το κάνει ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά και ξεκούραστο για τους επιβάτες. Η τιμή του είναι ίσως λίγο πάνω από τον μέσο όρο, αλλά χαλάλι...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP