ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Dacia Sandero Streetway - 1.0 TCe 100 LPG

Ορθολογική αυτοκίνηση         ..:: Σαββάτο, 27 Νοεμβρίου 2021 ::..

Η νέα γενιά του Sandero εξακολουθεί να απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για ένα λειτουργικό μικρό αυτοκίνητο με χαμηλή τιμή χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια και την άνεση, με αναβαθμισμένη όμως ποιότητα και υπηρεσίες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης και τεράστια αυτονομία χάρη στο εργοστασιακό σύστημα υγραερίου

Όταν η Renault αποφάσισε να εξαγοράσει τη Dacia, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η ρουμανική θυγατρική των Γάλλων θα αποδεικνυόταν «λίρα εκατό» για το γκρουπ, πετυχαίνοντας εντυπωσιακά υψηλές πωλήσεις ακόμα και στη Δυτική Ευρώπη. Παρ' όλα αυτά, μια ψύχραιμη μελέτη ακόμα και των αναπτυγμένων αγορών της Ευρώπης, θα έδειχνε ότι υπάρχει μια μερίδα αγοραστών που αρκούνται σε λιγότερες πολυτέλειες στο αυτοκίνητό τους, εφ' όσον αυτό είναι σύγχρονο τεχνολογικά (ιδιαίτερα από πλευράς ασφάλειας), προκειμένου να εκταμιεύσουν λιγότερα χρήματα για την αγορά του χωρίς συμβιβασμούς στους χώρους. Σ' αυτή τη λογική βασίστηκε του σούπερ μίνι των Ρουμάνων, το Sandero, το οποίο μάλιστα στη νέα γενιά του δεν είναι βασισμένο σε κάποια παλαιότερη γαλλική πλατφόρμα, αλλά στη νέα πλατφόρμα CMF του γκρουπ Renault-Nissan, στην οποία είναι βασισμένα και τα νέα Clio και Captur. Με μήκος 4,088 μ. βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας σε διαστάσεις, όχι όμως υπερβολικά, ώστε να μη χάνει σε ευελιξία.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι αναβαθμισμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με καλύτερα υλικά, νέα καθίσματα και νέο πίνακα οργάνων και προσφέρει μια απολύτως ικανοποιητική εικόνα, εξασφαλίζοντας ισορροπία ανάμεσα στη χαμηλή τιμή και στην αποδεκτή ποιότητα, που δεν δείχνει «φτηνιάρικη», αλλά απλώς «βασική». Μια επιλογή που έχει γίνει για να συγκρατηθεί το κόστος, είναι η έλλειψη κεντρικής οθόνης στη βασική έκδοση και η ύπαρξη μιας βάσης στήριξης για κινητό τηλέφωνο, σε συνδυασμό με θύρα USB, οπότε μπορεί το smartphone να λειτουργήσει ως υποκατάστατο. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου επιτρέπουν να προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις ενηλίκους κι ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών για την κατηγορία, που παραπέμπει στην αμέσως επόμενη με τα 410 λίτρα της χωρητικότητάς του. Απολύτως επαρκείς είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα, συμπληρώνοντας μια εικόνα πρακτικότητας. Τα νέα καθίσματα ικανοποιούν, η ρύθμιση όμως τις πλάτης είναι κλιμακωτή, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί κάποιοι να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Πολύ περισσότερο αφού στη βασική έκδοση το κάθισμα δεν ρυθμίζεται καθ' ύψος, οπότε η (ικανοποιητική στην πλουσιότερη έκδοση) θέση οδήγησης μπορεί να μη βολέψει κάθε οδηγό.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 13.820 ευρώ (η δεύτερη έκδοση, από 14.280, δεν είναι πολύ ακριβότερη και αξίζει τον κόπο, λόγω του πλουσιότερου εξοπλισμού και της καλύτερης θέσης οδήγησης). Ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός στη βασική έκδοση και περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, 6 αερόσακους (οι κεφαλής και για τους πίσω), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και εφαρμογή για διαχείριση των κύριων λειτουργιών του αυτοκινήτου από το smartphone, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα επισημάνουμε την έλλειψη ρεζέρβας, αλλά από την άλλη πλευρά το αυτοκίνητο προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση (3+2 επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης) και 3 χρόνια οδική βοήθεια.
Το αναβαθμισμένο εσωτερικό είναι σωστό λειτουργικά και αξιοπρεπέστατο ποιοτικά, φιλοξενώντας 4 άτομα χωρίς πρόβλημα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το γκρουπ Renault προσφέρει τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο με ένα εργοστασιακό σύστημα διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου) και 100 ίππους για αρκετά μοντέλα του κι ένα από αυτά είναι το νέο Sandero. Πρόκειται για μία λύση που προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης σε σχέση με την βενζίνη και ταυτόχρονα μία τεράστια αυτονομία με το συνδυασμό των δύο καυσίμων, που μπορεί να φτάσει και τα 1.000 χιλιόμετρα, αφού υπάρχει ρεζερβουάρ 50 λίτρων βενζίνης και 40 λίτρων υγραερίου! Ο χιλιάρης κινητήρας έχει τη δύναμη για ν' ανταποκρίνεται απολύτως ικανοποιητικά στις ανάγκες ενός μικρού αυτοκινήτου, το οποίο δεν προβληματίζει στα προσπεράσματα, χωρίς και να ξεχωρίζει σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,6''). Ο θόρυβός του ακούγεται ίσως λίγο παραπάνω από το μέσο όρο, αλλά όχι υπερβολικά. Το σημαντικό είναι ότι δεν έγινε υπερβολική οικονομία στην επιλογή του κιβωτίου, που είναι 6άρι και μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα από ένα 5άρι τη δύναμη του κινητήρα. Το κιβώτιο είναι γενικά εύχρηστο για ένα καθημερινό αυτοκίνητο, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι ο συμπλέκτης πιάνει λίγο ψηλά και χρειάζεται εξοικείωση. Η κατανάλωση στα χέρια μας ήταν περίπου 9,5 λίτρα υγραερίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια οικονομικής οδήγησης, με χρήση κυρίως σε αστικές συνθήκες. Με τις τιμές των καυσίμων αυτήν την εποχή, αυτό αντιστοιχεί (σε κόστος) στην κατανάλωση περίπου 5 λίτρων βενζίνης ανά 100 χλμ. (ή περίπου 6 λίτρων ντίζελ), κατανάλωση που δεν πλησιάζει καν στην πόλη κανένα αυτοκίνητο, ακόμα και της μικρότερης κατηγορίας.

Οδηγώντας
Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο βασίζεται σε μια σύγχρονη πλατφόρμα, την οποία προφανώς το γαλλικό γκρουπ έχει την τεχνογνωσία για να αξιοποιήσει κατάλληλα, εξασφαλίζει οδικά χαρακτηριστικά που δεν θα προβληματίσουν κανένα οδηγό. Η διαφορά του με τα πιο ακριβά μοντέλα του γκρουπ που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, είναι η λιγότερο καλή ποιότητα κύλισης, μ' ένα πιο «ελαφρύ» πάτημα και λιγότερο «αποφασιστική» απόσβεση, αλλά από εκεί και πέρα προσφέρει καλή άνεση για την κατηγορία και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Το κράτημά του είναι ικανοποιητικό, η υποστροφή στην πίεση έρχεται προοδευτικά και δεν υπάρχουν απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις το γκάζι. Οι μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων επιτρέπουν κάπως αυξημένες κλίσεις στις πιεσμένες στροφές για χαμηλό αυτοκίνητο, οι οποίες πάντως δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του. Η αίσθηση του τιμονιού είναι ικανοποιητική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα φρένα δεν προβληματίζουν. Συνολικά, μια και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν προορίζεται προφανώς για σπορ οδήγηση, αλλά για να καλύψει με επάρκεια τις καθημερινές ανάγκες, τα οδικά χαρακτηριστικά του ανταποκρίνονται με απόλυτη επάρκεια στον χαρακτήρα του, μέσα κι έξω από την πόλη.
YΠEP
- Κόστος χρήσης
- Τεράστια αυτονομία
- Χώρος αποσκευών
- 6άρι κιβώτιο
- Οδικά χαρακτηριστικά «δυτικού» αυτοκινήτου
- Τιμή μίνι αυτοκινήτου
- 2ετής επέκταση εργοστασιακής εγγύησης
KATA
- Περιορισμένες ρυθμίσεις καθίσματος στη βασική έκδοση
- Έλλειψη κεντρικής οθόνης στη βασική έκδοση
- Το πεντάλ του συμπλέκτη «πιάνει» κάπως ψηλά
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ευκολοδήγητο και ασφαλές, έχει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης με το υγραέριο
Συμπέρασμα
Σίγουρα με ένα αυτοκίνητο χαμηλού κόστους θα γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί, ιδιαίτερα σε ότι αφορά την πολυτέλεια και τις ευκολίες του εσωτερικού, ακόμα και σε αυτό όμως η νέα γενιά του Sandero έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη, παρέχοντας αξιοπρεπέστατη λειτουργικότητα και ικανοποιητική κατασκευή (για αυτό άλλωστε και πωλείται με επιτυχία ακόμα και στο «καλομαθημένο» κοινό πολλών ευρωπαϊκών χωρών). Προφανώς δεν έχει την πολυτέλεια και δεν προσφέρει τις ευκολίες ενός Clio. Δεν έχει όμως καμία σχέση και η τιμή του, η οποία βρίσκεται στα επίπεδα των μίνι αυτοκινήτων πόλης, με τα οποία η σύγκριση δεν καταλήγει σε αρνητικά συμπεράσματα, ενώ ταυτόχρονα οι χώροι του συγκρίνονται με αυτούς των μεγαλύτερων αυτοκινήτων της επόμενης κατηγορίας και τα οδικά χαρακτηριστικά του επιτρέπουν την χρήση του κάτω απ' όλες τις συνθήκες και την πραγματοποίηση ακόμα και μακρινών ταξιδιών χωρίς πρόβλημα (με το πλεονέκτημα μάλιστα και της τεράστιος αυτονομίας, χάρη στα δύο καύσιμα). Εξαιρετικά χαμηλό όμως είναι και το κόστος χρήσης σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας που κινούνται με συμβατικά καύσιμα και μάλιστα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και όχι μετατροπές εκ των υστέρων. Τελικά, λοιπόν, αγοράζει κανείς ένα αξιοπρεπέστατο και ασφαλές αυτοκίνητο για κάθε χρήση, εκταμιεύοντας λίγα χρήματα και ξοδεύοντας πολύ λίγα για τη χρήση του. "Value for money" στην κυριολεξία...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.dacia.gr


  UP