ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Crossland - 1.5 D 120 PS

Η πιο «οικογενειακή» έκδοση         ..:: Σαββάτο, 27 Νοεμβρίου 2021 ::..

Η ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του ανανεωμένου Crossland προσφέρει τα ίδια χαρακτηριστικά πρακτικότητας, ευκολίας οδήγησης και ποιοτικής κατασκευής με τη βενζινοκίνητη, ταιριάζοντας ακόμα περισσότερο στον «οικογενειακό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου χάρη στη μεγαλύτερη ροπή του ντίζελ που διευκολύνει ιδιαίτερα την καθημερινή οδήγηση και στη χαμηλότερη κατανάλωσή του

Αν και βαθμιαία οι μικροί κινητήρες ντίζελ εξαφανίζονται από τη γκάμα των περισσότερων κατασκευαστών, τα δύο γαλλικά γκρουπ, που παραδοσιακά είχαν κορυφαία τεχνογνωσία στον τομέα της πετρελαιοκίνησης, εξακολουθούν να προσφέρουν πετρελαιοκίνητες εκδόσεις σε αρκετά μικρά και μικρομεσαία μοντέλα τους. Ανήκοντας πλέον στο γκουπ PSA η Opel επωφελείται από αυτό το γεγονός, εξακολουθώντας να προσφέρει μια έκδοση ντίζελ στο πρόσφατο ανανεωμένο μικρό crossover της, το Crossland (που δεν έχει πλέον το "X" στο όνομά του). Μετά τη βενζινοκίνητη έκδοση, λοιπόν, ζητήσαμε για δοκιμή και τη ντίζελ, θεωρώντας ότι η πετρελαιοκίνηση προσφέρει ακόμα αρκετά πλεονεκτήματα σε αυτοκίνητα που προορίζονται για καθημερινή «οικογενειακή» χρήση. Υπενθυμίζουμε ότι το Crossland υπέστη τις συνηθισμένες σχεδιαστικές αλλαγές που γίνονται σε κάθε μοντέλο στο μέσον της εμπορικής ζωής του, έχει πλέον κινητήρες που ανταποκρίνονται στις τελευταίες αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, ενώ έχει υποστεί και κάποιες βελτιώσεις στο πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης.

Εσωτερικό
Λειτουργικά τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για τους χώρους που προσφέρει, που είναι αντίστοιχοι με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ και φιλοξενούν άνετα 4 επιβάτες. Ακόμα καλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 410 λίτρα και καλύπτει με το παραπάνω τις οικογενειακές ανάγκες, ενώ το διπλό δάπεδό του είναι ένα ακόμα στοιχείο που διευρύνει τις δυνατότητες αξιοποίησης και την πρακτικότητά του. Η πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύεται από τους καλούς χώρους που υπάρχουν για μικροπράγματα. Αντίστοιχα καλή είναι και η εργονομία, με μια σωστή θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές δυνατότητες ρυθμίσεων και μπορεί να βολέψει κάθε οδηγό. Όπως σε όλα τα Opel της τελευταίας γενιάς, πολύ προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής και υλικών.

Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα ξεκινάει από 25.050 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start- stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το προσεγμένο εσωτερικό είναι ευρύχωρο και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός κινητήρας ντίζελ 1.5 της PSA χρησιμοποιείται εδώ στην έκδοση των 120 ίππων, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, με ικανοποιητική απόκριση και ευστροφία για ντίζελ, καλή ροπή και επαρκή δύναμη για να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου τις οποίες καλύπτουν μοντέλα σαν το Crossland. Προσφέρει στο αυτοκίνητο επαρκείς επιδόσεις για να μη δημιουργεί ανασφάλεια (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5'') και προφανώς η ιδανική περιοχή λειτουργίας του είναι -όπως σε όλα σχεδόν τα ντίζελ- οι χαμηλομεσαίες στροφές, εκεί δηλαδή που κατά κύριο λόγο χρησιμοποιείται ο κινητήρας στην καθημερινή οδήγηση. Το εξάρι αυτόματο κιβώτιο εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τις δυνατότητές του, ενώ οι ομαλές αλλαγές ταχυτήτων συμβάλλουν στην εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση. Προφανώς η κατανάλωση είναι αισθητά χαμηλότερη από αυτή της βενζινοκίνητη έκδοσης, πέφτοντας κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. στον ανοιχτό δρόμο (με... λογικές ταχύτητες) και γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη.

Οδηγώντας
Όπως είχαμε επισημάνει και μετά την πρώτη δοκιμή του Crossland X, η οδήγηση του μικρού crossover της δείχνει ότι η Opel έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση, παρά σε κάποιο σπορτίφ ή εν πάση περιπτώσει οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από μία υποστροφή στην πίεση, η οποία είναι μεν προοδευτική αλλά εμφανίζεται πιο γρήγορα απ' ό,τι π.χ. στο Mokka, ενώ αυξημένες είναι και οι κλίσεις στις στροφές, χωρίς πάντως άτσαλες μεταφορές βάρους και απρόβλεπτες αντιδράσεις που να δημιουργούν ένα αίσθημα ανασφάλειας. Οι επεμβάσεις στο πλαίσιο το ανανεωμένου μοντέλου βελτίωσαν όντως την ποιότητα κύλισης, με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται τώρα κάπως λιγότερο αισθητές (χωρίς πάντως να απομονώνονται απολύτως ικανοποιητικά). Η άνεση εξακολουθεί να είναι ικανοποιητική και ανταποκρίνεται στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συνολικά το Crossland δεν προσφέρεται για οδηγική ευχαρίστηση (παρά τη βελτίωση και του -κάπως αργού- τιμονιού, που είναι λιγότερο ασαφές κι έχει λίγο καλύτερη αίσθηση), αλλά εξακολουθεί να απευθύνεται περισσότερο στον οδηγό που επιθυμεί ένα ευκολοδήγητο και άνετο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του (υπάρχει άλλωστε και το Mοkka για το πιο νεανικό και πιο ενθουσιώδες κοινό). Τα αποτελεσματικά φρένα δεν θα προβληματίσουν σε καμία περίπτωση.
">
YΠEP
- Πρακτικότητα
- Χώροι
- Ροπή κινητήρα
- Χαμηλότερη κατανάλωση από το βενζινοκίνητο
- Προσεγμένη ποιότητα
KATA
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
Εξίσου ευκολοδήγητο και ασφαλές με το βενζινοκίνητο, το ντίζελ έχει καλύτερη ροπή και είναι πιο οικονομικό
Συμπέρασμα
Με δεδομένο τον χαρακτήρα του Crossland, ως ενός μικρού crossover με οικογενειακό προσανατολισμό χωρίς σπορτίφ φιλοδοξίες, ευρύχωρου, αρκετά ποιοτικού και επαρκώς άνετου, θα λέγαμε ότι αυτή η έκδοση ντίζελ ταιριάζει ακόμα περισσότερο σε αυτόν τον χαρακτήρα σε σύγκριση με την βενζινοκίνητη των 130 ίππων. Προσφέροντας επαρκή δύναμη για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αυτοκινήτου, έχει μεγαλύτερη ροπή που διευκολύνει την καθημερινή οδήγηση και αρκετά χαμηλότερη κατανάλωση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP