ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Ποιος δουλεύει ποιον;

        ..:: Παρασκευή, 05 Νοεμβρίου 2021 ::..
Δεν μας εξέπληξε φυσικά το γεγονός ότι τις πρώτες μέρες μετά την έναρξη εφαρμογής του δακτυλίου παρατηρήθηκε έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στους δρόμους γύρω από αυτόν. Το γνωρίζαμε και πριν την αναστολή του μέτρου λόγω του κορωνοϊού, αυτή άλλωστε ήταν και η σοβαρότερη συνέπεια επί δεκαετίες ενός μέτρου που επιβλήθηκε χωρίς την παραμικρή πρόβλεψη για τις επιπτώσεις του. Εντύπωση μας έκανε, όμως, το γεγονός ότι αυτή η παρενέργεια προβλήθηκε ως... είδηση, λες και ήταν πιθανό να την αποφύγουμε! Δηλαδή τί ακριβώς περιμέναμε; Με δεδομένη την ανεπάρκεια τον μέσων μαζικής μεταφοράς κι έχοντας ως επιπλέον επιβαρυντικό παράγοντα το γεγονός ότι χιλιάδες πολίτες αποφεύγουν να εκτεθούν στο συνωστισμό μέσα σ' αυτά, φοβούμενοι μήπως κολλήσουν τον ιό από τους χιλιάδες αρνητές του εμβολιασμού που κυκλοφορούν ελεύθερα στα ΜΜΜ χωρίς να τους ενοχλεί κανείς, είναι αναπόφευκτη η αυξημένη κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Και αφού τα μισά από αυτά απαγορεύονται μέσα στο δακτύλιο, η αναπόφευκτη συνέπεια είναι το χάος γύρω από αυτόν.

Αυτό όμως είναι κάτι που δεν ενδιαφέρει καθόλου τους εμπνευστές αυτής τις ανοησίας. Και διαβάζοντας κανείς πως το μέτρο «φαίνεται ότι λειτουργεί αποτρεπτικά ως προς την είσοδο στον δακτύλιο» αντιλαμβάνεται ότι αυτή ακριβώς ήταν η πρεμούρα των εμπνευστών του. Δεν ενδιαφέρονται παρά για μια βιτρίνα που εύκολα μπορούν να δείξουν οι κάμερες της τηλεόρασης, αλλά και για τη διευκόλυνση της κίνησης στο κέντρο των κάθε είδους «αρχόντων» της κοινωνίας μας, υπουργών, βουλευτών, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης κλπ. Χρόνια τώρα, τα μέτρα που λαμβάνονται δείχνουν ότι όλοι αυτοί «έχουν γραμμένους» τους κατοίκους της περιφέρειας, έξω από τα σπίτια των οποίων φόρτωσαν το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας της Αθήνας, για να ελαφρύνουν το κέντρο όπου
κυρίως κινούνται αυτοί.

Είναι δεδομένη η νοοτροπία τους, αλλά είναι και φαιδρός ο τρόπος με τον οποίο προσπαθούν να μας πείσουν για το ενδιαφέρον τους για τη λύση του κυκλοφοριακού. Είναι πραγματικά αστείο να διαβάζει κανείς στην ειδησεογραφία για το «στοίχημα τις ενίσχυσης της επιβατικής κίνησης» των συγκοινωνιών, δηλαδή στην ουσία των λεωφορείων, αφού αυτά είναι που διεκπεραιώνουν το μεγάλο όγκο του συγκοινωνιακού έργου στην πρωτεύουσα. Χρειάζεται μεγάλο θράσος για να ισχυριστεί κανείς ότι σε μία πόλη με το μέγεθος και τον πληθυσμό της Αθήνας, είναι δυνατόν να καλυφθούν οι συγκοινωνιακές ανάγκες με λεωφορεία -πολύ περισσότερο με τα άθλια λεωφορεία που κυκλοφορούν στην Αθήνα- κι ότι είναι δυνατό να πεισθούν οι πολίτες να τα χρησιμοποιούν. Δεν φτάνει που υπάρχει ήδη το πρόβλημα του συνωστισμού, πρέπει να υποστούν επιπλέον δηλαδή και την ταλαιπωρία και τις καθυστερήσεις που συνεπάγεται η μετακίνηση με λεωφορεία.

Επειδή όλοι ζούμε σ' αυτήν τη χώρα και -όσοι έχουμε και κάποια ηλικία!- έχουμε ζήσει επί μερικές δεκαετίες την κατάσταση στους δρόμους και στις συγκοινωνίες της, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ανεπάρκεια των λεωφορείων έχει αποδειχθεί περίτρανα εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση στο γεγονός ότι εμποδίζονται από τα αυτοκίνητα στην εκτέλεση του έργου τους. Γιατί θυμόμαστε πολύ καλά την εποχή που το νέφος της Αθήνας υποχρέωνε τις κυβερνήσεις σε έκτακτα μέτρα και υπήρχαν μέρες που μέσα στο δακτύλιο της Αθήνας δεν επιτρεπόταν η κυκλοφορία κανενός αυτοκινήτου. Εκείνες οι μέρες ήταν υποτίθεται ιδανικές για την απρόσκοπτη κυκλοφορία των λεωφορείων, αφού δεν υπήρχε κανένα αυτοκίνητο στο δρόμο για να τα εμποδίζει. Ε, λοιπόν, εκείνες τις μέρες η μετακίνηση με λεωφορείο ήταν ένας εφιάλτης, και οι ουρές στις στάσεις ήταν τεράστιες. Μπορούσες να περιμένεις να περάσουν 5, 6, 7 ή και περισσότερα λεωφορεία της γραμμής σου μέχρι να καταφέρεις να χωθείς σε κάποιο από αυτά. Για τον απλούστατο λόγο ότι σε μια τόσο μεγάλη πόλη ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ να καλυφθούν οι μεταφορικές ανάγκες του πληθυσμού με λεωφορεία Δεν συμβαίνει πουθενά στην Ευρώπη και δεν μπορεί να συμβεί ούτε κι εδώ. Όποιος ισχυρίζεται το αντίθετο, είτε μας δουλεύει, είτε είναι... εξωγήινος!_Π.Φ.

  UP