ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Puma 1.0 T 125 MHEV - Peugeot 2008 1.2 T 130

Μάχη αιλουροειδών         ..:: Σαββάτο, 06 Νοεμβρίου 2021 ::..

Στην καρδιά του εμπορικού ενδιαφέροντος από κάθε άποψη, τον λόγο δικαιούνται ξεκάθαρα δυο αυτοκίνητα που φέρνουν έσοδα στις εταιρείες τους και προσελκύουν ένα ευρύ κοινό

Σε κερδίζουν με την πρώτη ματιά. Είτε μπεις μόνος σου σε κάποια από τις δυο εκθέσεις των εταιρειών τους, είτε συνοδεύεσαι από την οικογένεια, τα Puma και 2008 διαθέτουν έντονο σεξαπίλ το οποίο συνοδεύεται από άρρηκτες αξίες σε πρακτικό επίπεδο. Το Peugeot δείχνει μεγαλύτερο εξωτερικά, ενώ, στις ακριβές εκδόσεις η εικόνα του πραγματικά είναι σαγηνευτική. Και το Puma βέβαια δεν πάει πίσω, με την ιδιαίτερη «μουσούδα» του και τα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν απευθείας σε παιδικό παιχνίδι. Και τα δυο οχήματα ελεύθερου χρόνου έχουν πέσει στα βαθιά, προσελκύοντας πολλούς αγοραστές από διαφορετικές μέχρι πρότινος κατηγορίες. Παρότι το 2008 προϋπήρχε και με την απερχόμενη (πρώτη) γενιά στην εγχώρια αγορά, αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στην επιτυχημένη μέχρι τώρα εμπορική πορεία και απήχηση του Puma, το οποίο μοιάζει να έχει αφουγκραστεί πλήρως τον παλμό των καταναλωτών. Ας εξετάσουμε λοιπόν εκείνα τα στοιχεία στα οποία οι δυο μονομάχοι ποντάρουν προκειμένου να αποσπάσουν την πρώτη θέση σε αυτή τη συγκριτική δοκιμή. Να υπενθυμίσουμε βέβαια πως αμφότερα, εκτός από τις λιανικές, διαπρέπουν παράλληλα και στις εταιρικές πωλήσεις. Καθόλου τυχαίο...

Εσωτερικά
Με την είσοδο στο Puma αντιλαμβάνεσαι πως διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία (ψηφιακά όργανα 12,3'', οθόνη αφής 8'', θύρες USB κλπ, σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με δορυφορική πλοήγηση και σύνδεση του smartphone μέσω Bluetooth) που θεωρούνται σήμερα "must". Επίσης γίνεται αμέσως κατανοητό πως το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής υλικών και συναρμολόγησης. Η πρακτικότητα, η έξυπνη σχεδίαση και το i-Cockpit του 2008 από την άλλη, συνηγορούν σε ένα ενδιαφέρον και λειτουργικό εσωτερικό στο γαλλικό αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους ενήλικους επιβάτες είναι μεγάλοι και στα δυο αυτοκίνητα, φιλοξενώντας χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα ανεξαρτήτως αναστήματος. Ένα ανεπαίσθητο προβάδισμα καταλήγει στο Peugeot, στο οποίο νιώθεις λίγο περισσότερο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι σου. Ο χώρος αποσκευών των 434 λίτρων του 2008, με απολύτως κανονικό σχήμα μάλιστα, διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του. Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επίσης εκεί να σου λύσουν τα χέρια, όπως και το μεγάλο σχετικά ντουλάπι στα δεξιά. Η σχεδιαστική διαφοροποίηση και κυρίως η κεντρική κονσόλα και η θέση του τιμονιού σε σχέση με τα όργανα, δηλώνουν καινοτόμες στο 2008. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως επίσης και η περιμετρική ορατότητα και στα δυο αυτοκίνητα. Η απτή ποιότητα με βραχεία κεφαλή δείχνει και πάλι Peugeot χωρίς αυτό να σημαίνει πως το Ford δεν διαθέτει ποιοτικά στοιχεία στην ευρύχωρη καμπίνα του. Ο χώρος αποσκευών του Puma ανέρχεται στα 402 λίτρα, αλλά ο έξυπνος κρυφός χώρος που προσφέρει το Megabox προσθέτει άλλα 80 λίτρα. Θήκες για μικροπράγματα εννοείται πως θα βρεις και στην καμπίνα του B-SUV της Ford.

Η τιμή του 2008 με τον 1.2 PureTech βενζίνης των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT8 ξεκινάει από τα 26.600 ευρώ (έκδοση Active Plus) με πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει: ESP, Hill Assist, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης και ειδοποίησης υπέρβασης ορίου ταχύτητας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα start/stop, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Drive Mode, αυτόματα φώτα, λαμπτήρες LED εμπρός-πίσω, αισθητήρες βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα multimedia με έγχρωμη οθόνη αφής 7'', Mirror Screen, Bluetooth, 4 θύρες USB, ραδιόφωνο DAB και 6 ηχεία, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Δεν είναι όμως στάνταρ η ρεζέρβα. Η τιμή του Puma ξεκινάει από 21.402 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, αυτόματοι προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth και 2 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Λείπει κι εδώ η ρεζέρβα.
Ευρύχωρα και καλοφτιαγμένα εσωτερικά, δεν απουσιάζει η ποιότητα και οι τεχνολογίες
Κινητήρες-κιβώτια
Ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με 125 ίππους, 21,4 kgm ροπής και ήπιο υβριδικό σύστημα του Puma αποδείχτηκε εύστροφος και δυνατός, μόνο αρκετά ψηλά «αδειάζει» λόγω του μικρού κυβισμού του. Στην απευθείας αντιπαράθεση, δεν δείχνει πιο ζωντανός σε χαμηλό και μεσαίο εύρος περιστροφής από τον αντίπαλό του, παρά το ήπιο υβριδικό σύστημα (0-100 χλμ./ώρα 9,8’’, τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα). Επίσης, ο θόρυβος που παράγει είναι αυξημένος σε σχέση με τον αντίστοιχο του Peugeot. Η κατανάλωση του Puma κυμάνθηκε γύρω στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ., (CO2 121 g/km). Το χειροκίνητο κιβώτια 6 σχέσεων του Puma διαθέτει σωστή κλιμάκωση και θετικό κούμπωμα στον επιλογέα ταχυτήτων. Η συγκεκριμένη έκδοση του 2008 της δοκιμής μας έχει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο αναβαθμίζει αισθητά τον χαρακτήρα του ημίψηλου λέοντα, ανεβάζοντας όμως και την τιμή του αρκετά πάνω από αυτή του αντιπάλου του. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 130 ίππων (1.2 Puretech) και 23,5 kgm ροπής του 2008 έχει πιο πειστικές απαντήσεις στα περισσότερα ερωτήματα. Η ιπποδύναμη του ζωηρεύει κάτω από το δεξί πόδι σου και σε κάνει να χαίρεσαι κάθε είδους διαδρομή (0-100 χλμ./ώρα 8,9’’, τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα). Η απόδοση χαρακτηρίζεται «γεμάτη» από χαμηλά, ενώ η αμεσότητα μαζί με το μεγάλο εύρος απόδοσης προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις από τον αντίπαλό του, που συμβαδίζουν μάλιστα απόλυτα με τον χαρακτήρα του 2008 και σε κάνουν να ξεχάσεις τον όγκο, το βάρος και τη φιλοσοφία του γαλλικού αυτοκινήτου. Η μέση κατανάλωση των 7,9 λίτρων/100 χλμ. κρίνεται λογική με βάση τις δυνατότητες του κινητήρα.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, έχουμε ξεκάθαρα να κάνουμε με δυο από τα πιο καλοστημένα B-SUV. Η συμπαγής αίσθηση του 2008, αλλά και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση που αναλαμβάνει να διαχειριστεί κατάλληλα τις μεταφορές βάρους, δημιουργούν ένα ικανό σύνολο, αρκεί βέβαια να συνηθίσεις τα «βυθίσματα» του αμαξώματος σε κάθε μεταφορά βάρους. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ικανή να καταπιεί σχεδόν αθόρυβα κάθε εξόγκωμα του ελληνικού οδοστρώματος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές αν και πιο ελαφρύ συγκριτικά με το αντίστοιχο του Puma. Στον αντίποδα, το Puma βρίσκεται στη δική του κλάση, αρκετά πιο διασκεδαστικό στην απαιτητική διαδρομή και συνολικά ό,τι πιο κοντά στα ικανά συμπαγή χάτσμπακ, χωρίς να λησμονεί την άνεση και την στρωτή κύλιση από την ανάρτηση, χωρίς ηχητική συνοδεία. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αμεσότερο και καλύτερα ζυγισμένο, το εμπρός τμήμα του Puma αλλάζει ταχύτερα κατεύθυνση σε σχέση με το αντίστοιχο του 2008, αποδεικνύοντας πως η Ford «δεν παίζεται» σε τέτοιου είδους τομείς. Ακόμη κι αν έχουμε να κάνουμε με ένα χρηστικό B-SUV με ξεκάθαρα οικογενειακό προσανατολισμό. Λατρεύει την πίεση και δεν αρνείται τη συμμετοχικότητα, παραπέμποντας -αναλογικά πάντα- στο Fiesta. Δυνατά αποδείχτηκαν τα φρένα και των δυο αυτοκινήτων, με εκείνα του 2008 να χρειάζονται λιγότερα μέτρα ακινητοποίησης, αλλά επίσης, να κουράζονται ευκολότερα στη σκληρή χρήση.
Σαφώς πιο σπορτίφ το Puma στο δρόμο απέναντι στο "comfort car" 2008
Συμπέρασμα
Σίγουρα ένα SUV δεν το επιλέγεις με ψυχρά κριτήρια αξιολόγησης όπως προφανώς κάνεις με τα μικρότερα Fiesta και 208. Η διαφορετικότητα είναι εκείνη που βαραίνει περισσότερο την κρίση, καθορίζοντας εν τέλει την απόφαση αγοράς. Υπό αυτό το πρίσμα, η επιλογή μας είναι το προικισμένο 2008. Όχι μόνο σηκώνει το γάντι απέναντι στο σαφώς πιο οδηγοκεντρικό Puma, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει ισχυρότερη και κυρίως αυτόνομη - σε σχέση με τα αδελφά σούπερ μίνι - προσωπικότητα. Απέναντι στο Puma, δείχνει αυτοκίνητο με πιο «ψαγμένη» κύλιση και ακόμη μεγαλύτερη σπουδή στην άνεση. Το Ford διαθέτει μεγάλους χώρους στην καμπίνα του (και την έξυπνη, όσο και πρακτική λύση του Megabox στο χώρο αποσκευών) και στρίβει τόσο ευχάριστα στο δρόμο όσο κανένα άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Διαθέτει επίσης πολυδιάστατο χαρακτήρα, χωρίς πάντως να φτάνει στα επίπεδα του Peugeot. Σίγουρα, όμως ο υποψήφιος αγοραστής λαμβάνει πάντα υπόψη και την τιμή των υποψήφιων προς αγορά αυτοκινήτων κι εδώ το πλεονέκτημα του Puma είναι αισθητό.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ PUMA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Σπορτίφ οδική συμπεριφορά
- Μπροστινό σύστημα
- Τιμή
ΤΟ 2008 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
- Εικόνα εσωτερικού

  UP