ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai Bayon - 1.0 Τ

Προσωπικότητα και ουσία         ..:: Σαββάτο, 16 Οκτωβρίου 2021 ::..

Το νέο μικρό SUV της Hyundai έχει σχεδιαστική προσωπικότητα που δεν το κάνει να περνάει απαρατήρητο, είναι ευρύχωρο, καλά φτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, προσφέρει επαρκείς επιδόσεις με τον υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη κινητήρα και προσφέρεται σε πολύ προσιτή τιμή, που περιλαμβάνει ένα πλούσιο «οπλοστάσιο» ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας

Αν υπάρχει μια σταθερά αυτήν την εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο καταιγιστικός ρυθμός με τον οποίο παρουσιάζονται νέα SUV κάθε είδους. Αυτό φυσικά συμβαίνει και στην μικρή και μικρομεσαία κατηγορία στην Ευρώπη, που κρατούν τα σκήπτρα των πωλήσεων, οπότε είναι κατανοητή η απόφαση της Hyundai να προσθέσει στη γκάμα της ένα ακόμα μικρό SUV, το οποίο μάλιστα είναι ειδικά σχεδιασμένο για την Ευρώπη. To Bayon έχει μήκος 4,18 μ. και μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών, έρχεται σε μία κατηγορία ιδιαίτερα ανταγωνιστική (όπου ήδη το κορεάτικο γκρουπ έχει άλλα δύο μοντέλα), η οποία τείνει πλέον στη χώρα μας να γίνει η μεγαλύτερή της αγοράς. Από πλευράς διαστάσεων βρίσκεται αρκετά κοντά με το Kona, έχει όμως αρκετά διαφορετικό στιλ, με πιο έντονες γραμμές και πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα.

Εσωτερικό
Τα SUV της κατηγορίας B παίζουν πλέον όλο και περισσότερο το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, καθώς έχουν μεν περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά λόγω του ύψους τους προσφέρουν επαρκείς χώρους. Κι αυτό συμβαίνει και στο Bayon, που φιλοξενεί άνετα 4 επιβάτες, προσφέροντας μάλιστα κι ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών για την κατηγορία, που φτάνει τα 411 λίτρα και σαφώς καλύπτει τις οικογενειακές ανάγκες. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, συμπληρώνοντας έτσι μια εικόνα πρακτικότητας που προφανώς επιζητεί κανείς σ' ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η συνολική λειτουργικότητα του εσωτερικού ικανοποιεί, με μια αρκετά καλή θέση οδήγησης, για την οποία απλώς θα παρατηρήσουμε ότι η κλιμακωτή και όχι συνεχής ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος ενδεχομένως δεν θα επιτρέψει σε κάποιους οδηγούς να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Συνολικά το εσωτερικό είναι σύγχρονο και αρκετά προσεγμένο, με γεροδεμένη κατασκευή, χωρίς πολυτέλειες βεβαίως και μαλακά πλαστικά στο ταμπλό. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 17.290 ευρώ, με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα αποφυγής πολλαπλής σύγκρουσης, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, συναγερμό, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηχοσύστημα με θύρες USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto (με ασύρματη σύνδεση με την οθόνη 8''), Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι τα Hyundai καλύπτονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Σύγχρονο και λειτουργικό εσωτερικό, με γεροδεμένη κατασκευή, καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο χιλιάρης κινητήρας τούρμπο με τους 100 ίππους είναι ήδη γνωστός κι από άλλα κορεάτικα μοντέλα και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις συνολικές ανάγκες το συγκεκριμένου αυτοκίνητου, όχι μόνο δηλαδή για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, αλλά και για ταξίδια με επιβάτες και αποσκευές. Έχει αρκετή δύναμη για να προσφέρει επαρκείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και να διευκολύνει την οδήγηση χάρη στην ελαστικότητά του (η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη ήδη από τις 1.500 στροφές), περιορίζοντας τις συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων με το αρκετά εύχρηστο 6άρι κιβώτιο. Δεν είναι ίσως ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της αγοράς, παρουσιάζοντας εκείνο το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των 3κύλινδρων, όχι όμως σε βαθμό που να γίνεται ενοχλητικό ή να κουράζει στο ταξίδι. Η κατανάλωση, όπως σε όλα τα τούρμπο (ιδιαίτερα όσα δεν έχουν κάποιας μορφής υβριδικό σύστημα), εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησής. Στην πόλη δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 8,5-9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο, αν οι ταχύτητες δεν είναι πολύ υψηλές (υπενθυμίζουμε ότι τα SUV υστερούν σε αεροδυναμική σε σύγκριση με τα «παραδοσιακά» αμαξώματα σεντάν και χάτσμπακ) μπορεί να πέσει στα 7 ή και λίγο παρακάτω. Θα επισημάνουμε εδώ ότι το αυτοκίνητο έχει σχετικά μικρό ρεζερβουάρ (40 λίτρα), προφανώς για να εξοικονομηθεί χώρος στις υβριδικές εκδόσεις, αλλά και για μείωση του βάρους, κάτι που έχει αναπόφευκτα αντίκτυπο και στην αυτονομία του.

Οδηγώντας
Όπως όλα τα σύγχρονα Hyundai, το Bayon είναι ένα ασφαλές και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που δεν θα προβληματίσει τον μέσο οδηγό. Δεν έχει κάποιο σπορ χαρακτήρα, αλλά είναι απολύτως προβλέψιμο, με πολύ ικανοποιητικό κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις, δεν αιφνιδιάζει ποτέ τον οδηγό και -σε συνδυασμό με το πλούσιο «οπλοστάσιο» ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων που διαθέτει- επιτρέπει μια ξεκούραστη οδήγηση χωρίς απρόοπτα. Το τιμόνι του είναι αρκετά γρήγορο (2,7 στροφές από τέρμα σε τέρμα), με ικανοποιητική αίσθηση αλλά και μία ελαφρά ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας. Επαρκή, τέλος, είναι και τα φρένα του (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί δίσκοι πίσω). Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι υπερβολικές, παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος (16,5 εκατοστά). Αρκετά καλή είναι και η ποιότητα κύλισης και αποδεκτή για την κατηγορία η άνεση που προσφέρει ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας (ο οποίος επιτρέπει σε κάποιες απότομες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές).
YΠEP
- Καλοί χώροι
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Γεροδεμένη κατασκευή
- Τιμή
- 5ετής εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρό ρεζερβουάρ
Ο χιλιάρης κινητήρας προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις σ' ένα ευκολοδήγητο και ασφαλές αυτοκίνητο
Συμπέρασμα
Ένα από τα ουσιαστικά πλεονεκτήματα του Bayon είναι η προσιτή τιμή του, η οποία όμως δεν συνοδεύεται από συμβιβασμούς σε λειτουργικό ή ποιοτικό επίπεδο. Καλύπτει με απόλυτη επάρκεια τις οικογενειακές ανάγκες για τις οποίες προορίζεται, με λειτουργικότητα, επαρκείς χώρους, γεροδεμένη κατασκευή και πλούσιο εξοπλισμό, έχει σχεδιαστική προσωπικότητα που δεν το κάνει να περνάει απαρατήρητο στο δρόμο, έχει αρκετά καλές επιδόσεις σε αυτήν την έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο, αλλά και 5ετή εγγύηση που εξασφαλίζει απαλλαγή από σκοτούρες για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP