ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Renault Arkana

Αποστολή στο Λουτράκι         ..:: Σαββάτο, 09 Οκτωβρίου 2021 ::..
Το νέο μικρομεσαίο 5θυρο SUV Coupe της Renault, το Arkana, είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά και η αντιπροσωπεία οργάνωσε μία εκδήλωση στο Λουτράκι για την παρουσίασή του στους εκπροσώπους του Τύπου. Το αυτοκίνητο διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 25.290 ευρώ για το ήπιο υβριδικό 1.3 και από 29.390 για το υβριδικό E-Tech, με στάνταρ εξοπλισμό οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με χειριστήρια στο τιμόνι κλπ.


Όταν η Renault παρουσίασε το Arkana στη Ρωσία πριν δύο περίπου χρόνια, δεν είχε ανακοινωθεί κάποια πρόθεση για παρουσίαση ενός αντίστοιχου μικρομεσαίου 5θυρου SUV Coupe και στην Ευρώπη. Η επιτυχία όμως του αυτοκινήτου και οι εξελίξεις στις καταναλωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων οδήγησαν την εταιρεία στην αναθεώρηση της στάσης της και στη δημιουργία ενός αντίστοιχου νέου μοντέλου με το ίδιο μεν όνομα και την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία του 5θυρου SUV Coupe, αλλά εντελώς διαφορετικού τεχνολογικά. Το ρωσικό μοντέλο είναι βασισμένο στο Dacia Duster, ενώ το νέο μοντέλο που διατίθεται στην Ευρώπη είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF πάνω στην οποία βασίζεται το Nissan Qashqai και θα βασίζεται το επόμενο Renault Kadjar. Με μήκος 4,568 μ., το Arkana είναι μεγαλύτερο κατά 8 εκατοστά από το υπάρχον Kadjar και προσφέρει καλούς χώρους για 4 επιβάτες κι ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 513 λίτρων στην ήπια υβριδική έκδοση και 480 λίτρων στην υβριδική. Η -αυξημένη- απόσταση από το έδαφος είναι 20 εκατοστά. Χαρακτηριστικό της εικόνας "hi tech" που θέλει να του δώσει η εταιρεία, είναι το γεγονός ότι διαθέτει στοιχεία όπως φωτιστικά τεχνολογίας LED, ψηφιακό ταμπλό και μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, όπως επίσης και σύστημα πολυμέσων με υψηλού επιπέδου υπηρεσίες συνδεσιμότητας.

Το Arkana προσφέρεται αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις, μία ήπια υβριδική με βενζινοκινητήρα 1,3 τούρμπο 140 ίππων και μίζα/γεννήτρια 12 V, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων και μία πλήρως υβριδική έκδοση E-Tech, με βενζινοκινητήρα 1.6 91 ίππων σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες, 49 και 20 ίππων αντίστοιχα, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 145 ίππων. Ο πρώτος κινεί τους τροχούς και ο δεύτερος είναι μίζα/γεννήτρια που φορτίζει και τη μπαταρία. Η συγκεκριμένη έκδοση χρησιμοποιεί ένα καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 3 άξονες χωρίς συμπλέκτη, με 2 ταχύτητες για τον ηλεκτροκινητήρα και 4 ταχύτητες για τον βενζινοκινητήρα. Το ξεκίνημα γίνεται πάντα ηλεκτρικά και το σύστημα μπορεί να επιλέγει τη λειτουργία μόνο του θερμικού κινητήρα, ή του ηλεκτροκινητήρα, ή και των δύο ταυτόχρονα, ανάλογα με τις συνθήκες. Σύμφωνα με την εταιρεία το σύστημα μπορεί να επιτρέψει την ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, καθώς ο βενζινοκινητήρας, όταν δεν χρειάζεται αυξημένη ισχύς, μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας και την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους τροχούς.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε το αυτοκίνητο στην ήπια υβριδική έκδοση από την Αθήνα στο Λουτράκι μέσω του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Κορίνθου. Σημαντικό στοιχείο που χαρακτηρίζει το εσωτερικό είναι η υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής και υλικών και η καλή θέση οδήγησης. Ο κινητήρας έχει τη δύναμη για να κινήσει το αυτοκίνητο με μεγάλη άνεση, με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο να διαχειρίζεται αποτελεσματικά αυτήν τη δύναμη και το σύστημα να προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8'') για την κατηγορία και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πολύ καλή εντύπωση μας έκανε επίσης η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει το Arkana, εξασφαλίζοντας ξεκούραστες και ευχάριστες μετακινήσεις, σε συνδυασμό και με την καλή ηχομόνωση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP