ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Ο δακτύλιος του δημάρχου

        ..:: Κυριακή, 03 Οκτωβρίου 2021 ::..
Το πρόβλημα με το κυκλοφοριακό χάος που αντιμετωπίζουμε στην Αθήνα, αλλά και τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας και της ρύπανσης της ατμόσφαιρας που συνδέονται με τις χερσαίες μεταφορές, δεν οφείλονται μόνο στη συμπεριφορά των (γενικά απείθαρχων) ελλήνων οδηγών και στην ελλιπή αστυνόμευση των δρόμων. Επιδεινώνονται δυστυχώς σημαντικά με την πάροδο του χρόνου και λόγω διαφόρων «μέτρων» και «επεμβάσεων» από τις κάθε είδους αρχές, δημοτικές και κρατικές, που είτε αποφασίζονται χωρίς σοβαρή μελέτη, ιδιαίτερα για πιθανές παρενέργειες, είτε -ακόμα χειρότερα- έχουν ως στόχο απλά την επικοινωνιακή προβολή των πολιτικών που τις προτείνουν και τις αποφασίζουν. Οι οποίοι δεν νοιάζονται και πολύ για τις παρενέργειες όταν είναι μακροπρόθεσμες γιατί γνωρίζουν ότι κανένας δεν θα τους συνδέσει με αυτές, ή, ακόμα και αν είναι άμεσες, ενδιαφέρονται μόνο να μην εμφανίζονται αυτές στη «βιτρίνα» που μοστράρουν τα «έργα» τους, αλλά στις ξεχασμένες περιφέρειες.

Το κακό είναι ότι ακόμα κι όταν υπάρχουν πολιτικές που έχουν αποδειχθεί λανθασμένες, βρίσκουν πάντα καλοθελητές για να τις συνεχίσουν ή να τις επαναλάβουν, εφόσον κρίνουν ότι ταιριάζουν με την επικοινωνιακή πολιτική τους. Δεν μας εξέπληξε λοιπόν το γεγονός ότι ο δήμαρχος Αθηναίων ζήτησε προ ημερών σε ομιλία του σε ένα συνέδριο να επιστρέψει ο «πράσινος» δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας. Είναι και της μόδας η... πρασινίλα, βλέπετε, καθώς οι πολίτες ευαισθητοποιούνται τελευταία αρκετά για την προστασία του περιβάλλοντος, επειδή είναι ορατά πλέον τα αποτελέσματα της υποβάθμισής του. Οπότε, οποιαδήποτε ιδέα κατεβαίνει στο κεφάλι καθενός πολιτικού, της κολλάει και τον προσδιορισμό «πράσινος» για να διευκολύνει την αποδοχή της και για να δείξει το ενδιαφέρον του για το περιβάλλον. Ο κ. Μπακογιάννης, ισχυρίστηκε μάλιστα ότι ο δακτύλιος ήταν μια ελληνική καινοτομία «την οποία υιοθέτησαν πάρα πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο» (τις οποίες φυσικά δεν απαρίθμησε) επειδή «δούλευε».

Μάλλον ανιστόρητος είναι ο δήμαρχος, γιατί ο δακτύλιος αποδείχθηκε περίτρανα με το πέρασμα του χρόνου ότι ήταν ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα που συντελέστηκαν σε βάρος της Αθήνας. Όπως γίνεται συνήθως με μέτρα που υπολογίζουν μόνο νούμερα και ντουβάρια και όχι τις αντιδράσεις των ανθρώπων, που προσπαθούν να προσαρμόσουν σε αυτά την καθημερινότητά τους. Αυτό που έγινε, λοιπόν, με το δακτύλιο -και δυστυχώς το είχαμε προβλέψει όταν μονιμοποιήθηκε η εφαρμογή του το 1982 και το είχαμε γράψει στους 4Τ, χωρίς φυσικά να εισακουστούμε από τους «αρμόδιους»- είναι ότι σε ελάχιστο χρονικό διάστημα υπερδιπλασιάστηκε ο αριθμός των αυτοκινήτων στην Αθήνα. Με τους πολίτες, που έπρεπε φυσικά να μετακινηθούν σε μία πόλη με αστείες συγκοινωνίες, είτε να αγοράζουν και δεύτερο (ή και τρίτο) αυτοκίνητο για την οικογένειά τους, είτε -ακόμα χειρότερα- όταν αγόραζαν καινούργιο αυτοκίνητο, να διατηρούν και το παλιό σαράβαλο ως δεύτερο για τις μονές ή ζυγές μέρες, επιβαρύνοντας έτσι και το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια. Με τις εκπομπές ρύπων φυσικά να αυξάνουν, γιατί προφανώς τα αέρια δεν καταλαβαίνουν από... δακτυλίους, αλλά διαχέονται σε όλη την ατμόσφαιρα από οποιοδήποτε σημείο κι αν εκπέμπονται. Και με την κυκλοφορία να γίνεται ανυπόφορα πυκνή, όχι μόνο στο κέντρο (που λόγω «μόστρας» ενδιαφέρει τους πολιτικούς), αλλά και σε γειτονιές της περιφέρειας που μέχρι τότε δεν είχαν ιδιαίτερα προβλήματα.

Ο κ. Μπακογιάννης προσπάθησε μάλιστα ταυτόχρονα να μας πείσει για την επιτυχία της τραγικής, αισθητικά και λειτουργικά, επέμβασής του στην Πανεπιστημίου, γιατί τελικά οι αναφορές του στο δακτύλιο που «δούλευε» και δεν εφαρμόζεται τώρα, ήταν μία προσπάθεια να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα γι' αυτήν την ανοησία στο κέντρο της Αθήνας (δεν αρμενίζουμε στραβά, αλλά είναι στραβός ο γιαλός)! Όπως ανέφερε μάλιστα, σύμφωνα με το ΕΜΠ οι ρύποι στην οδό Πανεπιστημίου έχουν μειωθεί κατά 27%. Παλιό το κόλπο αυτό απ' όσους παίρνουν τοπικά μέτρα, το χρησιμοποίησε πρόσφατα και η σοσιαλίστρια δήμαρχος του Παρισιού, που πήρε κάποια μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας στις όχθες του Σηκουάνα και μετά από λίγο καιρό ανέφερε ότι σύμφωνα με μια μελέτη μειώθηκε η ρύπανση στους συγκεκριμένους δρόμους. Μόνο που μία άλλη μελέτη, την οποία φυσικά αγνόησε, ανέφερε ότι... αυξήθηκε η ρύπανση στους γύρω δρόμους! Γιατί τα αυτοκίνητα που διώχνεις από ένα δρόμο δεν σταματούν προφανώς να κυκλοφορούν, αλλά μεταφέρονται σε άλλους δρόμους, όπως έγινε γύρω από το κέντρο της Αθήνας μετά το στραγγαλισμό της Πανεπιστημίου. Και βέβαια περιμένουμε από τον κ. Μπακογιάννη να μας πει ποια εποχή μετρήθηκαν οι μειωμένοι ρύποι. Μήπως την εποχή των περιοριστικών μέτρων ή το καλοκαίρι, που οι μισοί Αθηναίοι λείπουν; Σκουριασμένα πολιτικάντικα κόλπα από ένα νέο άνθρωπο. Κρίμα..._Π.Φ.

  UP