ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 2008 - 1.2 PureTech 130 EAT8

Ολοκλήρωση         ..:: Σαββάτο, 02 Οκτωβρίου 2021 ::..

Το εγνωσμένης αξίας νέας κοπής 2008 καθίσταται έμπρακτα άκρως ανταγωνιστικό απέναντι σε οποιοδήποτε B-SUV διαθέτει βαρύγδουπο επώνυμο, κυρίως δε αυτή η έκδοση με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο

Στη Peugeot το σχεδιαστικό στοίχημα έχει κερδηθεί εδώ και καιρό. Η αναγέννηση των μοντέλων της όχι μόνο προκαλεί θετική εντύπωση αλλά χτίζει συνάμα μια έντονη προσωπικότητα. Το 2008 αποτελεί βασικό εκφραστή της. Οι αναλογίες, οι όγκοι, τα σχεδιαστικά διαπιστευτήρια ορίζουν ένα δυναμικό, πομπώδες και αμιγώς εξωστρεφές σύνολο. Στοιχεία όπως τα φωτιστικά LED εμπρός και πίσω, τα κάθετα φώτα ημέρας, οι ανάγλυφες επιφάνειες στο προφίλ, ξεπερνούν αρκετές «κόκκινες γραμμές». Σαν να απέδρασε το πρωτότυπο αυτούσιο από τα σχεδιαστήρια, εισβάλλοντας με ορμή στη γραμμή παραγωγής. Η δεύτερη γενιά προσεγγίζει σε διαστάσεις μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας, γεφυρώνοντας την ευελιξία με πραγματικές χωροταξικές ανάγκες. Τελευταία προσφέρεται μάλιστα με 130 ίππους από τον 3κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα, αλλά και σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Εσωτερικό
Τα άλματα στους τομείς των υλικών, του φινιρίσματος και της "premium" αύρας φέρνουν το 2008 απευθείας στο προσκήνιο. Πρακτικότητα, έξυπνη σχεδίαση και i-Cockpit συνηγορούν σε ένα εύγευστο κοκτέιλ στο εσωτερικό του γαλλικού αυτοκινήτου. Οι χώροι για τους ενήλικους επιβάτες είναι μεγάλοι, φιλοξενώντας χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα ανεξαρτήτως αναστήματος. Ο χώρος αποσκευών των 434 λίτρων αποτελεί χωρητικότητα ευρύχωρου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ, με απολύτως κανονικό σχήμα μάλιστα, που διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του. Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επίσης εκεί να σου λύνουν τα χέρια, όπως και το μεγάλο σχετικά ντουλάπι στα δεξιά. Ένα άλλο στοιχείο που χαρακτηρίζει το εσωτερικό, είναι η σχεδιαστική διαφοροποίηση και κυρίως η κεντρική κονσόλα και η θέση του τιμονιού σε σχέση με τα όργανα. Η Peugeot έκανε μια πολύ ασυνήθιστη επιλογή, τοποθετώντας ένα πολύ μικρό τιμόνι, έτσι ώστε τα όργανα του ταμπλό (που βρίσκονται λίγο πιο ψηλά απ' ότι συνηθίζεται) να φαίνονται πάνω από απ' αυτό και όχι μέσα από τη στεφάνη! Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως επίσης και η περιμετρική ορατότητα. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει τη σημασία που δίνουν η Γάλλοι σ' αυτόν τον τομέα εδώ και καιρό, αφού το αυτοκίνητο είναι από τα πιο ποιοτικά της κατηγορίας του. Διαθέτει μαλακά υλικά και γενικά πρόκειται για ένα προσεγμένο εσωτερικό, στο πλαίσιο πάντα της κατηγορίας των συμπαγών SUV.

Η τιμή του 2008 με τον 1.2 PureTech βενζίνης των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT8 ξεκινάει από τα 26.600 ευρώ (έκδοση Active Plus), με πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει: ESP, Hill Assist, DSC, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης και ειδοποίησης υπέρβασης ορίου ταχύτητας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα start/stop, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Drive Mode, αυτόματα φώτα, λαμπτήρες LED εμπρός-πίσω, αισθητήρες βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα multimedia με έγχρωμη οθόνη αφής 7'', Mirror Screen, Bluetooth, 4 θύρες USB, ραδιόφωνο DAB και 6 ηχεία, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Δεν είναι όμως στάνταρ η ρεζέρβα.
">
Το εσωτερικό του 2008 διαθέτει όλα όσα χρειάζεσαι από ένα αυτοκίνητο του είδους
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 130 ίππων (1.2 Puretech) και 23,5 kgm ροπής συνεργάζεται εδώ με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και ο συνδυασμός του θα λέγαμε πως είναι ο ενδεδειγμένος. Ορθή κλιμάκωση και ομαλές αλλαγές χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο κιβώτιο του ομίλου PSA, το οποίο προσαρμόζει τον τρόπο αλλαγής ανάλογα με το οδηγικό στιλ. Αλλάζει δηλαδή άμεσα και χωρίς σκορτσαρίσματα τις σχέσεις, είτε προς τα κάτω είτε προς τα πάνω. Η ιπποδύναμη του κινητήρα ζωηρεύει κάτω από το δεξί πόδι και σε κάνει να χαίρεσαι κάθε είδους διαδρομή. Γεμάτη απόδοση από χαμηλά, απουσία κραδασμών και αμεσότητα μαζί με μεγάλο εύρος απόδοσης. Οι επιδόσεις συμβαδίζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα του 2008 και δεν θα σε αφήσουν με παράπονο όταν επιχειρήσεις να κινηθείς σβέλτα. Τι άλλο αλήθεια να ζητήσεις; Σε επίπεδο κατανάλωσης είδαμε 7,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ εάν επιμείνεις στην απότομη δοσολογία του γκαζιού η τιμή αυτή σκαρφαλώνει σχετικά εύκολα στα 9,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το 2008 διακρίνεται για την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του. Χωρίς υπερβολή, πρόκειται για ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κλάσης. Ίσως γιατί οι Γάλλοι επέλεξαν μία ρύθμιση στην ανάρτηση που προσφέρει την χρυσή τομή, καλή μεν άνεση για τα οικογενειακά δεδομένα, αλλά και συμπεριφορά, που ξεφεύγει από τα στενά «οικογενειακά» πλαίσια και μπορεί να ικανοποιήσει κι έναν πιο απαιτητικό οδηγό. Χάρη και στο μικρό και άμεσο τιμόνι του το αυτοκίνητο ελέγχεται πολύ εύκολα, έχει ακριβέστατη και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, χωρίς μάλιστα υπερβολικές κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος του. Η σταθερότητά του στις ευθείες είναι επίσης πολύ καλή και τα ικανοποιητικά φρένα συμπληρώνουν μία συνολικά θετική εικόνα. Φυσικά το αυτοκίνητο είναι στημένο με καθαρά «ασφάλτινη» λογική και μάλιστα αρκετά… αθλητική για το ύφος του. Με τον 130άρη κινητήρα βενζίνης τα δυναμικά χαρακτηριστικά τονίζονται ακόμη περισσότερο, λόγω του σωστού ζυγίσματος αλλά και της στρωτής λειτουργίας του συνόλου. Στοχευμένο πάτημα, αποτελεσματική απόσβεση και σεβαστή πρόσφυση, όλα σε αρμονία. Όσο ανεβάζεις ρυθμό πιάνεις τον εαυτό σου να ξεστομίζει επαίνους. Στην πίεση το 2008 βυθίζεται στην ανάρτησή του με τον γαλλικό χαρακτηριστικό τρόπο, αλλά κρατά σαν τρένο. Ακόμη και με υψηλό προφίλ στα ελαστικά. Η ποιότητα κύλισης είναι αναβαθμισμένη, η στήριξη των τροχών ιδανική και η κατευθυντικότητα αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Η ακαμψία κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και το "riding" σε κακοτράχαλο τερέν είναι χωρίς περιστροφές ό,τι καλύτερο θα συναντήσεις στην κατηγορία.
YΠEP
- Λειτουργικό εσωτερικό
- Χαρακτήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Ποιότητα εσωτερικού
- Σχεδιαστική προσωπικότητα
KATA
- «Τσιμπημένη» τιμή για την έκδοση με αυτόματο κιβώτιο
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ
- Έλλειψη ρεζέρβας
Στο δρόμο τα πηγαίνει περίφημα τιμώντας την προέλευσή του, τόσο σε άνεση όσο και σε κράτημα
Συμπέρασμα
Στην ισχυρότερη έκδοση βενζίνης με το αυτόματο κιβώτιο, το 2008 προσθέτει ακόμη ένα λιθαράκι στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του. Το B-SUV της Peugeot συνδυάζει την αμέριστη ικανοποίηση των χωροταξικών και πρακτικών αναγκών με την οδηγική ευχαρίστηση, αλλά και τον ανεξίτηλο σχεδιασμό που ενισχύει την προσωπικότητά του. Πίσω από το «φαντεζί» κοστούμι του το σημαντικό είναι πως κρύβεται και ουσία. Συνδυασμός που προσφέρει επιπλέον bonus στο γαλλικό αυτοκίνητο.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP