ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Grandland X - Hybrid

Τεχνικο-οικονομικο-περιβαλλοντικό δίλημμα!         ..:: Σαββάτο, 02 Οκτωβρίου 2021 ::..

Στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοσή του το μικρομεσαίο SUV της Opel, πάντα άνετο, ευρύχωρο, ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, προσφέρει επιπλέον δύναμη και πολύ καλές επιδόσεις με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης και χαμηλή περιβαλλοντική επιβάρυνση εφ' όσον αξιοποιείται τακτικά η ηλεκτροκίνηση, με τίμημα το μικρότερο χώρο αποσκευών και το αυξημένο κόστος απόκτησης

Διαστάσεις χιονοστιβάδας έχει πάρει πλέον η δημιουργία φορτιζόμενων υβριδικών εκδόσεων για τα περισσότερα μοντέλα όλων των κατασκευαστών. Η μοναδική δηλαδή ρεαλιστική (αν και ακριβή) λύση με τα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής για τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων χωρίς το μεγάλο μειονέκτημα της περιορισμένης αυτονομίας που έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο πλαίσιο αυτής της λογικής η Opel δημιούργησε και μία φορτιζόμενη υβριδική έκδοση του Grandland X.

Εσωτερικό
Το μικρομεσαίο SUV της Opel έχει μήκος 4,477 μ., με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.675 χιλιοστά, διαστάσεις που εξασφαλίζουν την ευρυχωρία που απαιτείται για οικογενειακή χρήση, με άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες. Ένας συμβιβασμός που έγινε στην φορτιζόμενη υβριδική έκδοση είναι η μείωση του χώρου αποσκευών στα 390 λίτρα αντί για τα 514 των συμβατικών εκδόσεων. Γενικά το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από μια καλή λειτουργικότητα, με καλή θέση οδήγησης, σωστή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Θα παρατηρήσουμε μόνο το μάλλον άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, το οποίο περιορίζει τις δυνατότητες εκμετάλλευσής τους. Επίσης η ορατότητα προς τα πίσω έχει μια ελαφρά αυξημένη νεκρή γωνία λόγω του σχήματος του αμαξώματος με την φαρδιά τρίτη κολόνα. Παρατήρηση που αναφέρουμε επειδή το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου νεκρής γωνίας, που εξαλείφει την αδυναμία εντοπισμού ενός οχήματος που έρχεται από δεξιά, δεν είναι στάνταρ. Η εικόνα του εσωτερικού είναι αρκετά ποιοτική, με καλής ποιότητας υλικά.

Όπως συμβαίνει με όλα τα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, το υβριδικό Grandland X έχει αρκετά υψηλή τιμή, που ξεκινάει από 45.850 ευρώ. Το επίπεδο του εξοπλισμού είναι φυσικά πλούσιο και περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προβολείς ομίχλης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, ποιοτικά προσεγμένο και πλούσια εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση κινείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.6 τούρμπο με 180 ίππους που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων, ενώ το σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να κινείται είτε ως βενζινοκίνητο, είτε ως υβριδικό, είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη. Σε κάθε περίπτωση η δύναμη που προσφέρει το σύστημα είναι προφανώς παραπάνω από αρκετή για να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός μικρομεσαίου οικογενειακού SUV, πολύ περισσότερο βέβαια όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη, οπότε η υποβοήθηση που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να είναι συνεχής. Το σύστημα προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9''), που εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, ενώ το καλό κιβώτιο αξιοποιεί αποτελεσματικά την δύναμη που παρέχεται και ικανοποιεί συνολικά με τη λειτουργία του και τις ομαλές αλλαγές που πραγματοποιεί.

Σε ό,τι αφορά την αυτονομία με ηλεκτροκίνηση, μπορεί να προσφέρει στην πράξη γύρω στα 45 χιλιόμετρα στην πόλη, όπου εξασφαλίζεται και μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας λόγων το πιο συχνών φρεναρισμάτων και επιβραδύνσεων γενικά (και της αξιοποίησης πολλών κατηφορικών δρόμων για κίνηση με «ρολάρισμα»). Σε ανοιχτό δρόμο, όπου οι ταχύτητες αυξάνουν, η αυτονομία αναπόφευκτα περιορίζεται. Σε μια διαδρομή που κάναμε από τη Νέα Σμύρνη μέχρι το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, χωρίς ιδιαίτερη πίεση αλλά με τον κλιματισμό σε λειτουργία, εξαντλήσαμε την μπαταρία στα 42 χιλιόμετρα. Όταν η μπαταρία είναι άδεια και το αυτοκίνητο κινείται κατά κύριο λόγο με τον βενζινοκινητήρα (σ' αυτήν την περίπτωση ο ηλεκτροκινητήρας επεμβαίνει στιγμιαία σε υβριδική λειτουργία, καθώς η μπαταρία πάντα φορτίζεται λίγο, είτε από της επιβραδύνσεις είτε από τον βενζινοκινητήρα) και η κατανάλωση της βενζίνης αυξάνεται στα επίπεδα ενός δυνατού βενζινοκίνητου αυτοκινήτου και μπορεί στην πόλη να φτάσει ακόμα και τα 9 λίτρα/100 χλμ. Είναι προφανές ότι αξίζει τον κόπο να φορτίζει κάνεις καθημερινά την μπαταρία, ώστε να αξιοποιεί την οικονομία που προσφέρει η υβριδική λειτουργία, περιορίζοντας σημαντικά την κατανάλωση βενζίνης.

Οδηγώντας
Το Grandland X βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο με το Peugeot 3008, με το οποίο έχει κάποιες ομοιότητες σε ό,τι αφορά την προτεραιότητα στην άνεση, που είναι ακόμα καλύτερη από αυτή στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα γερμανικά αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που σε συνδυασμό και με την καλή ηχομόνωση κάνει το ταξίδι ξεκούραστο και ευχάριστο. Το κράτημα στις στροφές είναι αρκετά καλό και η υποστροφή στην πίεση είναι μεν κάπως αυξημένη, αλλά πολύ προοδευτική και εύκολα ελεγχόμενη, χωρίς απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Απλώς και οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες, λόγω των μαλακών αναρτήσεων, χωρίς πάντως απότομες και ανεξέλεγκτες μεταφορές βάρους. Τα φρένα ανταποκρίνονται στην αποστολή τους και δεν προβληματίζουν, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό, αν και με μια μικρή ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας. Συνολικά το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από έναν ισορροπημένο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης, που ταιριάζει στον οικογενειακό χαρακτήρα του.
YΠEP
- Δύναμη- επιδόσεις
- Χώροι για επιβάτες
- Ποιότητα κύλισης-άνεση
- Προσεγμένη ποιότητα
- Λειτουργικό εσωτερικό
- Εξοπλισμός
- Κόστος χρήσης με ηλεκτροκίνηση
KATA
- Αυξημένη νεκρή γωνία πίσω
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Αυξημένες κλίσεις
- Μικρότερος χώρος αποσκευών
- Τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Στημένο με προσανατολισμό προς την άνεση και την ευκολία οδήγησης
Συμπέρασμα
Είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα ενδιαφέρον μεν, αλλά πολύ ειδικό αυτοκίνητο, με δεδομένη άλλωστε και την υψηλή τιμή του. Αν την παρακάμψουμε για λίγο, είμαστε μπροστά σε ένα αυτοκίνητο ευρύχωρο για τους επιβάτες, καλά φτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο, που παρέχει άνεση και ασφαλή αλλά όχι «οδηγοκεντρική» συμπεριφορά, όπως όλες οι εκδόσεις του Grandland X δηλαδή, με το μειονέκτημα του μικρότερου χώρου αποσκευών. Από εκεί και πέρα η συγκεκριμένη έκδοση παρέχει μεγάλη δύναμη και πολύ καλές επιδόσεις, σε συνδυασμό με χαμηλό κόστος χρήσης εφ' όσον φορτίζεται τακτικά η μπαταρία και χρησιμοποιείται η ενέργειά της για υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα. Κάτι που σημαίνει ότι αυτό το πλεονέκτημα αφορά κυρίως τη χρήση σε αστικές συνθήκες. Αναπόφευκτα λοιπόν, με δεδομένο και τα κίνητρα που δίνονται από το κράτος για ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα και με δεδομένη την υψηλή τιμή αγοράς, η υβριδική έκδοση απευθύνεται σε μεγάλο βαθμό στις εταιρικές πωλήσεις.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP