ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο Dacia Duster

Αποστολή στη Γαλλία         ..:: Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2021 ::..
Με το αυτοκίνητο να έχει ήδη ξεκινήσει την πορεία του στις ευρωπαϊκές αγορές, η Dacia οργάνωσε μία διεθνή δημοσιογραφική εκδήλωση στο Παρίσι για να δώσει στους εκπροσώπους του Τύπου τη δυνατότητα για μια πρώτη επαφή με το ανανεωμένο Duster. Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, σε τιμές που ξεκινούν από 15.990 ευρώ για το χιλιάρι βενζίνης των 90 ίππων ή βενζίνης-υγραερίου των 100 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα, ράγες οροφής, υπολογιστή ταξιδιού και ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 21.710 για την τετρακίνητη έκδοση με τον ίδιο εξοπλισμό και από 19.950 ευρώ για την προσθιοκίνητη με επιπλέον ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, cruise control, αισθητήρας παρκαρίσματος πίσω, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου.


Η εμπορική επιτυχία του Duster δεν περιορίζεται στην ελληνική αγορά, αλλά είναι πανευρωπαϊκή και η ρουμάνικη θυγατρική της Renault υπολογίζει ότι σύντομα θα ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις από το αρχικό λανσάρισμά του το 2010. Αυτή η επιτυχία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι η εταιρεία προσφέρει ένα μικρομεσαίο SUV (το οποίο διατίθεται και σε έκδοση 4x4) στην τιμή ενός σούπερ μίνι. Όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα της αγοράς, ήρθε τώρα η στιγμή για την ανανέωσή του, καθώς βρίσκεται στο μέσο περίπου της εμπορικής του ζωής. Αυτή η ανανέωση πάντως είναι περιορισμένη και στοχευμένη, ώστε να διατηρήσει και να ενισχύσει τον χαρακτήρα που το οδήγησε στην επιτυχία. Εξωτερικά σχεδιαστικές αλλαγές έχουν γίνει κυρίως στο επίπεδο φωτιστικών και της μάσκας εμπρός. Επίσης επιτεύχθηκε μία βελτίωση στην αεροδυναμική του αμαξώματος, χάρη στις νέες ζάντες και το ανασχεδιασμένο πίσω σπόιλερ. Το εσωτερικό εφοδιάστηκε με μια νέα κεντρική κονσόλα, μια νέα οθόνη 8'' και δύο νέα συστήματα πολυμέσων. Επιπλέον υπάρχουν και νέες ταπετσαρίες.

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη η βασική αλλαγή είναι ότι το αυτοκίνητο θα προσφέρεται για πρώτη φορά και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (στην προσθιοκίνητη έκδοση των 150 ίππων). Από κει και πέρα, η ανανεωμένη γκάμα των κινητήρων ανταποκρίνεται στις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, περιλαμβάνοντας βενζινοκίνητες εκδόσεις 90 (1.0), 130 και 150 ίππων (1.3), ντίζελ 115 ίππων (1.5) και μία έκδοση διπλού καυσίμου (1.0 βενζίνης-υγραερίου) με 100 ίππους για το υγραέριο και 90 ίππους για την βενζίνη. Τετρακίνητες εκδόσεις προσφέρονται για τον βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και τον ντίζελ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκδοση διπλού καυσίμου του ρεζερβουάρ του υγραερίου αυξήθηκε κατά 50% στα 49,8 λίτρα, αυξάνοντας έτσι θεαματικά και την αυτονομία του αυτοκινήτου. Η απόσταση από το έδαφος είναι 21,7 εκατοστά για την προσθιοκίνητη έκδοση και 21,4 για την τετρακίνητη.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης στη Γαλλία είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στην περιοχή γύρω από τη γαλλική πρωτεύουσα στην έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα υγραερίου, επιβεβαιώνοντας τον πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς που ήδη το χαρακτήριζε και πριν την ανανέωση. Ο κινητήρας δεν προσφέρει φυσικά επιδόσεις που κόβουν την ανάσα, είναι όμως επαρκής για τις ανάγκες ενός οικογενειακού αυτοκινήτου αυτού του μεγέθους, προσφέροντας ξεκούραστη οδήγηση, χαμηλή κατανάλωση και ασφαλή προσπεράσματα. Για μια ακόμη φορά μας ικανοποίησε η γεροδεμένη κατασκευή του αμαξώματος και η αξιοπρεπέστατη εικόνα του εσωτερικού, που δεν είναι πολυτελές, αλλά δεν είναι και «φτηνιάρικο». Η ουσία του "value for money" στην εποχή μας, δηλαδή, όπου ο αγοραστής δεν είναι διατεθειμένος να δέχεται προχειρότητες ούτε σε αυτοκίνητα με προσιτή τιμή. Σ' ένα διάλειμμα της διαδρομής μας είχαμε και την ευκαιρία για μία σύντομη δοκιμή της τετρακίνητης έκδοσης σε μία μικρή εκτός δρόμου πίστα. Εμπειρία που μας υπενθύμισε τις πολύ καλές δυνατότητες του Duster σ' αυτόν τον τομέα, τις οποίες είχαμε διαπιστώσει και στην αντίστοιχη δοκιμασία που είχε οργανωθεί κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση της υπάρχουσας γενιάς του μοντέλου επί ελληνικού εδάφους.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP