ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Swift - Sport 1.4 Hybrid

Σπορτίφ χαρακτήρας με οικονομία         ..:: Σαββάτο, 18 Σεπτεμβρίου 2021 ::..

Σε υβριδική πλέον έκδοση το Swift Sport είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση σούπερ μίνι, με καλές επιδόσεις και οδική συμπεριφορά που θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό, χωρίς μάλιστα υψηλή κατανάλωση και χωρίς η οδηγική απόλαυση που προσφέρει να απαιτεί την εκταμίευση ενός ποσού που λίγοι μόνο διαθέτουν

Με την στροφή της Suzuki προς τη χρησιμοποίηση υβριδικών κινητήρων για όλα τα μοντέλα της, υπήρξε ανάλογη επέμβαση και στο Swift Sport. Μια λύση που προσφέρει το τερπνόν μετά του ωφελίμου σε ό,τι αφορά το συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας, σ' ένα αυτοκίνητο που κατεξοχήν απευθύνεται σε ενθουσιώδεις οδηγούς οι οποίοι δε θέλουν να ξοδέψουν μια περιουσία για ένα αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα που να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Κατεξοχήν νεανικό αυτοκίνητο, το Swift Sport ακολουθεί μια πετυχημένη πορεία εδώ και αρκετά χρόνια, σε μια αγορά από την οποία εκλείπουν όλο και περισσότερο τα μικρά σπορτίφ αυτοκίνητα με προσιτή τιμή, που απευθύνονται έτσι σ' ένα ευρύ κοινό και όχι μόνο σε μία οικονομική ελίτ.

Εσωτερικό
Το Swift βρίσκεται προς το κάτω μέρος της κατηγορίας των σούπερ μίνι από πλευράς μεγέθους, προσφέρει όμως επαρκείς χώρους που μπορεί να μην είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αλλά φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 265 λίτρα. Ικανοποιητικοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο προσεγμένο εσωτερικό και γενικά σωστή η εργονομία. Η θέση οδήγησης είναι ακόμα καλύτερη σε σύγκριση με τις απλές εκδόσεις του Swift, χάρη στα «σπορ» καθίσματα. Η ρύθμιση της πλάτης όμως εξακολουθεί να είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι τα σκιάδια είναι μικρά (κάτι που φαίνεται περισσότερο όταν ο ήλιος είναι στο πλάι). Συνολικά το εσωτερικό είναι σημαντικά βελτιωμένο ποιοτικά σε σχέση με τις παλιότερες γενιές του μοντέλου, με σωστή συναρμολόγηση και συνολικά προσεγμένη κατασκευή, χωρίς βεβαίως πολυτέλειες, όπως π.χ. τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 21.130 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα επιτήρησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά, όπως όλα τα Suzuki, το Swift καλύπτεται με 2 χρόνια επέκταση εγγύησης (ή συνολικά 100.000 χλμ.) μετά την 3ετή εργοστασιακή.
Το εσωτερικό δεν είναι μεν πολυτελές, αλλά είναι αρκετά προσεγμένο, λειτουργικό και πολύ καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Το -υβριδικό πλέον- Swift Sport χρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.4 Boosterjet με άμεσο ψεκασμό και ήπιο υβριδικό σύστημα (με μίζα/γεννήτρια 13,6 ίππων) ο οποίος χρησιμοποιείται και στο Vitara και αποδίδει 129 ίππους. Είναι προφανές ότι ένας κινητήρας που ανταποκρίνεται πολύ άνετα στις ανάγκες ενός μεγαλύτερου τετρακίνητου αυτοκινήτου σαν το Vitara, τα καταφέρνει πολύ καλύτερα στο μικρό Swift Sport, το βάρος του οποίου μόλις ξεπερνάει τα 1000 κιλά. Προσφέρει έτσι τις καλές επιδόσεις που περιμένει κανείς από ένα σπορτίφ μικρό αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1''), το οποίο δεν προσπερνάει απλώς μια ασφάλεια, αλλά μπορεί να οδηγηθεί και με αρκετά γρήγορους ρυθμούς, χάρη και στην καλή συνεργασία του κινητήρα με το σωστά κλιμακωμένο και αρκετά εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το υβριδικό σύστημα κάνει ακόμα πιο ευχάριστη την καθημερινή οδήγηση με τη στιγμιαία υποβοήθηση που προσφέρει στην επιτάχυνση. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό ότι αυτό το μικρό σπορτίφ αυτοκίνητο δεν έχει απλώς σχετικά προσιτή τιμή, αλλά και πολύ λογική κατανάλωση, η οποία περιορίζεται στην πόλη κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. και μπορεί να πέσει στον ανοιχτό δρόμο αρκετά κάτω από τα 7.

Οδηγώντας
Ακόμα και η πιο απλή έκδοση του Swift είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση. Το Sport είναι ακόμα καλύτερο, όχι μόνο γιατί έχει περισσότερο «γκάζι», αλλά κι επειδή έχει για το σωστό στήσιμο για να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργούν οι καλύτερες επιδόσεις. Έχουν γίνει άλλωστε και αρκετές επεμβάσεις στις αναρτήσεις, με αμορτισέρ της Monroe, βελτιστοποίηση πολλών εξαρτημάτων και διαφοροποίηση των συνολικών ρυθμίσεων, ώστε να ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί ο πιο δυνατός κινητήρας. Σβέλτο, με καλό κράτημα, απόλυτα προβλέψιμες αντιδράσεις, που ποτέ δεν γίνονται απότομες, αρκετά ακριβές τιμόνι και αποτελεσματικά φρένα, είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα. Η συμπεριφορά του είναι ακριβής, η υποστροφή εμφανίζεται προοδευτικά, ενώ αν αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή απλώς διορθώνει λίγο την τροχιά του, χωρίς να εμφανίζονται τάσεις... φυγής του πίσω μέρους. Σε ό,τι αφορά την άνεση, όπως σε κάθε αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα δεν είναι σπουδαία, αφού οι αναρτήσεις αναπόφευκτα είναι πιο σφιχτές. Δεν κοπανάει σε κάθε πετραδάκι που συναντάς στο δρόμο, σίγουρα όμως οι ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Καλές επιδόσεις
- Ευκολία οδήγησης-ευελιξία στην πόλη
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Διετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρά σκιάδια
- Μέτρια άνεση
Το υβριδικό σύστημα προσφέρει καλές επιδόσεις με περιορισμένη κατανάλωση και η οδική συμπεριφορά είναι ιδιαίτερα ευχάριστη
Συμπέρασμα
Δεν θα το κρύψουμε ότι το Swift Sport μας άρεσε. Είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα πλέον που μπορούν να σου επιτρέψουν να απολαμβάνεις την οδήγηση χωρίς να αισθάνεσαι... τύψεις, με σβέλτους ρυθμούς, διασκεδαστική όσο και ασφαλή συμπεριφορά και περιορισμένη κατανάλωση, με περιορισμένες διαστάσεις που το κάνουν ιδιαίτερα ευέλικτο στη πόλη, πολύ καλό εξοπλισμό και μία τιμή που το κάνει προσιτό για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών. Ένα αυτοκίνητο που μπορείς άνετα να χρησιμοποιείς καθημερινά για τις μετακινήσεις σου στην πόλη και όταν έχεις ελεύθερο χρόνο να σου επιτρέπει να βγεις για μια ευχάριστη βόλτα έξω από το αστικό περιβάλλον, απολαμβάνοντας την οδήγηση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.suzuki.gr


  UP