ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Jaguar E-Pace - P300e PHEV

Βήμα στο μέλλον με σεβασμό στην παράδοση         ..:: Σαββάτο, 11 Σεπτεμβρίου 2021 ::..

Η μικρή Jaguar προσφέρει κομψή αισθητική, ποιοτικό εσωτερικό, καλούς χώρους και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, που στην -αναπόφευκτη στην εποχή μας- φορτιζόμενη υβριδική έκδοσή της συνδυάζονται με πολύ καλές επιδόσεις και περιορισμένο κόστος χρήσης χάρη στη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης με επαρκή αυτονομία για την πόλη

Η Jaguar ήταν από τις πρώτες εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας που στράφηκαν προς τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων τους, διαβλέποντας αφενός ότι η ηλεκτροκίνηση εξελισσόταν σε μονόδρομο και αφετέρου ότι θα ήταν ευκολότερο αυτόν το μονόδρομο να τον ακολουθήσει άμεσα μια «ειδική» εταιρεία "premium" αυτοκινήτων, που απευθυνόταν σε συνειδητοποιημένους αγοραστές, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος που συνεπάγεται ο εξηλεκτρισμός. Ταυτόχρονα η βρετανική μάρκα, αν και παραδοσιακά δημιουργούσε πολυτελείς λιμουζίνες και σπορ αυτοκίνητα, αλλά έχοντας βεβαίως και το πλεονέκτημα ότι εδώ και αρκετά χρόνια ανήκει στον ίδιο όμιλο με τη Land Rover, προσαρμόστηκε γρήγορα και στις απαιτήσεις της αγοράς για SUV. Και μάλιστα δημιούργησε όχι μόνο SUV που απλώς μοιάζουν με εκτός δρόμου, χωρίς το ανάλογο τεχνολογικό υπόβαθρο, αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις. Διαθέτει, λοιπόν, αυτήν τη στιγμή κάποια μοντέλα που, χωρίς να απεμπολούν την εικόνα της μάρκας ως κατασκευαστή πολυτελών αυτοκινήτων με ξεχωριστό χαρακτήρα, βρίσκονται στον πυρήνα της νέας εποχής της αυτοκίνησης, όπως αυτή η E-Pace P300e PHEV της δοκιμής μας, ένα φορτιζόμενο υβριδικό μικρομεσαίο SUV (μήκος 4,395 μ., μεταξόνιο 2.685 χιλ.), με κομψό αμάξωμα που θυμίζει 5θυρο κουπέ και με τετρακίνηση.

Εσωτερικό
Αντάξιο της εικόνας της μάρκας είναι το εσωτερικό, που συνδυάζει την κομψότητα, την υψηλή ποιότητα υλικών και τη σύγχρονη τεχνολογία, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, ενώ πολύ καλή είναι η εικόνα του αυτοκινήτου και στον τομέα της πρακτικότητας, με πολλές θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό να καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες. Οι χώροι είναι απολύτως επαρκείς για 4 ενήλικους, ενώ ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 610 λίτρων καλύπτει απολύτως τις ανάγκες τους. Θα επισημάνουμε μόνο ότι είναι κάπως μικρό το άνοιγμά του και υψηλό το κατώφλι φόρτωσης. Η τιμή της E-Pace P300e PHEV ξεκινάει από 64.864 ευρώ με ένα πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού που περιλαμβάνει σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα παρακολούθησης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω και κάμερες 360°, προβολείς ομίχλης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, συναγερμό, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρες USB και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, υπηρεσίες συνδεσιμότητας κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Βεβαίως από εκεί και πέρα, όπως σε όλα τα "premium" αυτοκίνητα, υπάρχει μία μεγάλη λίστα με πρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού για τις ακόμα πιο πλούσιες εκδόσεις, ανάλογα με τις... προθέσεις του αγοραστή (είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν 8.000 περίπου ευρώ ακριβότερη, με ένα σωρό επιπλέον συστήματα και «στολίδια»).
Προσεγμένο και λειτουργικό εσωτερικό, με υψηλής ποιότητας υλικά, σωστή εργονομία και σύγχρονη τεχνολογία
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου χρησιμοποιεί το νέο 3κύλινδρο αλουμινένιο βενζινοκινητήρα 1.5 της οικογένειας Ingenium της Jaguar ο οποίος αποδίδει 200 ίππους και κινεί τους εμπρός τροχούς, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς και τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου 15 kWh, επιτρέποντας την ηλεκτροκίνηση για 55 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Η συνδυασμένη ισχύς των δύο κινητήρων φτάνει, λοιπόν, τους 209 ίππους και είναι προφανές ότι είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για να κινήσει εύκολα και γρήγορα το αυτοκίνητό κάτω από όλες τις συνθήκες. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού υπάρχει μια μεγάλη ροπή διαθέσιμη σε μία ευρεία περιοχή στροφών (55 kgm σταθερά από τις 1.600, ως τις 4.500 στροφές), με τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα να είναι βεβαίως άμεσα διαθέσιμη. Στην αποτελεσματική διαχείριση της δύναμης του κινητήρα συμβάλλει και το καλό αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με τις σωστά κατανεμημένες σχέσεις και τις ομαλές αλλαγές (που θα θέλαμε πάντως να είναι λίγο ακόμα πιο γρήγορες, αν ψάχνουμε για λεπτομέρειες). Έτσι το αυτοκίνητο είναι πραγματικά γρήγορο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,5'', 80-120 χλμ./ώρα σε 4,2'') προσφέροντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα. Όσο για το θόρυβο, σε μερικές περιπτώσεις η χροιά του κάνει εμφανή την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική, γενικά όμως δεν ενοχλεί και η καλή ηχομόνωση τον απομονώνει σε μεγάλο βαθμό.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, είναι προφανές ότι εξαρτάται από το πόσο αξιοποιεί κανείς την ηλεκτροκίνηση ή την υβριδική λειτουργία του συστήματος. Δοκιμάζοντας να κινηθούμε αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση (με τον κλιματισμό σε λειτουργία, το κινητό να φορτίζει, το ραδιόφωνο να λειτουργεί κλπ.), πετύχαμε μια αυτονομία 48 χιλιομέτρων, αρκετά κοντά δηλαδή στη θεωρητική και σίγουρα αρκετή για τις περισσότερες μετακινήσεις στην πόλη. Σε μια διαδρομή 75 χιλιομέτρων που κάναμε στο παραλιακό μέτωπο με υβριδική λειτουργία, χωρίς υπερβολές, αλλά και χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομία, η μέση κατανάλωση που είδαμε ήταν 6,9 λίτρα/100 χλμ., συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα 1 χιλιόμετρο μεγάλου μποτιλιαρίσματος στον Άλιμο, που αύξησε τη μέση τιμή κατά... 0,9 λίτρα! Τιμή επίσης πολύ χαμηλή για ένα τόσο δυνατό (και βαρύ) αυτοκίνητο.

Οδηγώντας
Το στήσιμο του αυτοκινήτου (οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχει γίνει με βάση μια λογική κυρίως ασφάλτινων μετακινήσεων, δεδομένου άλλωστε ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι μεν υπαρκτές, αλλά δεν περιλαμβάνουν πολύ δύσκολες επιφάνειες, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21,2 εκ.), την τετρακίνηση, τη μεγάλη ροπή και το αυτόματο κιβώτιο, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν άλλα ειδικά συστήματα υποβοήθησης για εκτός δρόμου κίνηση, όπως στις τετρακίνητες εκδόσεις των πιο συμβατικών εκδόσεων του μοντέλου, με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Το αυτοκίνητο άλλωστε είναι μία Jaguar και περιμένει κανείς απ' αυτό μία «αρχοντική» κίνηση στο δρόμο, με υψηλή ποιότητα κύλισης και καλή άνεση (με το δεδομένα των SUV). Κι αυτό η E-Pace του το προσφέρει, μαζί με μία οδική συμπεριφορά που δεν προβληματίζει ποτέ και χαρακτηρίζεται από σταθερότητα στην ευθεία, καλό κράτημα, πολύ προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης, απουσία απότομων η απρόβλεπτων αντιδράσεων. Το γρήγορο τιμόνι με την ικανοποιητική αίσθηση και τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν μια πολύ θετική εικόνα στο δρόμο, που ανταποκρίνεται απόλυτα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου και την εικόνα της μάρκας.
YΠEP
- Δυνατό υβριδικό σύστημα
- Επιδόσεις
- Ποιότητα κύλισης
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Επαρκής ηλεκτρική αυτονομία για την πόλη
- Ποιοτικό εσωτερικό
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
KATA
- Κάπως μικρό άνοιγμα χώρου αποσκευών
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το υβριδικό σύστημα προσφέρει καλές επιδόσεις, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η οδική συμπεριφορά «αρχοντική»
Συμπέρασμα
Μπορεί η Jaguar να μην έχει... παρελθόν στα μικρά αυτοκίνητα, ο εκπρόσωπος της όμως σε μια από τις δημοφιλέστερες πλέον κατηγορίες της αγοράς είναι ένα αυτοκίνητο που τη βγάζει ασπροπρόσωπη και ανταποκρίνεται στην ιστορία και την εικόνα της. Είναι κομψό και ποιοτικό, είναι δυνατό και γρήγορο και είναι «αρχοντικό» στο δρόμο, ενώ είναι ταυτόχρονα λειτουργικό και τεχνολογικά σύγχρονο. Προφανώς αυτή η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση είναι ακριβή, όπως όλα τα αυτοκίνητα του είδους, λόγω των διπλών συστημάτων που χρησιμοποιούν και της μεγάλης μπαταρίας σε σύγκριση με τα απλά υβριδικά, αυτό όμως είναι αναπόφευκτο ακόμα και ισχύει και για κάθε ανταγωνιστή της. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι των πραγμάτων περιορισμένο και σίγουρα δεν είναι η τιμή που θα το αποτρέψει από την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.jaguar.gr/


  UP