ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Fiat Tipo Cross - 1.0 T

Χωρίς πολυτέλεια, χωρίς προχειρότητα         ..:: Σαββάτο, 28 Αυγούστου 2021 ::..

Σε μια τιμή που θυμίζει σούπερ μίνι, οι Ιταλοί προσφέρουν ένα μικρομεσαίο υπερυψωμένο αυτοκίνητο με οικογενειακούς χώρους και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που δεν δείχνει καθόλου «φτηνό», προσφέροντας πλήρη εξοπλισμό και ικανοποιητική ποιότητα στο εσωτερικό

Είναι δεδομένη πλέον η σημαντική στροφή μεγάλου μέρους του αγοραστικού κοινού προς τα κάθε είδους υπερυψωμένα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα πολλοί κατασκευαστές να προσφέρουν, εκτός από τα διάφορα SUV της γκάμας τους, υπερυψωμένες εκδόσεις "crossover" συμβατικών μοντέλων τους. Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του υπερυψωμένου Fiat Tipo Cross, που βασίζεται στο αντίστοιχο χάτσμπακ. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει τις ίδιες «λειτουργικές υπηρεσίες» με το Tipo, αλλά έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 37 χιλιοστά, με αποτέλεσμα μια πιο ψηλή θέση οδήγησης, την οποία επιδιώκουν να αγοραστές των SUV και crossover, και βέβαια τις ανάλογες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, προσαρμοσμένες στις ανάγκες ενός υπερυψωμένου αυτοκινήτου.

Εσωτερικό
Οι άνετοι χώροι που προσφέρει για τέσσερις επιβάτες στο εσωτερικό του το Tipo είναι δεδομένοι και συμπληρώνονται από έναν εξαιρετικό για τη μικρομεσαία κατηγορία χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 440 λίτρα (με μοναδική παρατήρηση ότι έχει κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης). Το αυτοκίνητο λοιπόν έχει όλα τα προσόντα για να παίξει το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, θα παρατηρήσουμε όμως ότι οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Το Tipo είναι από τα πιο προσιτά σε τιμή αυτοκίνητο της κατηγορίας, αλλά η εποχή που τα προσιτά αυτοκίνητα ήταν και μέτρια σε ποιότητα υλικών και κατασκευής ανήκει στο παρελθόν. Έτσι, το εσωτερικό του είναι αρκετά προσεγμένο, με χρήση μάλιστα μαλακών πλαστικών σε μεγάλο μέρος του ταμπλό. Βεβαίως δεν μιλάμε για ένα πολυτελές αυτοκίνητο, κάτι που φαίνεται στο κάτω μέρος το ταμπλό, με ορισμένα σημεία που δείχνουν πιο «φτηνά», η συνολική εικόνα όμως είναι απολύτως ικανοποιητική και δεν δημιουργεί αρνητική αίσθηση. Το ταμπλό είναι σύγχρονο, έχει ψηφιακά όργανα, το στροφόμετρο όμως δεν παρέχει μία «συνεχή» ένδειξη του αριθμού στροφών που να εξομοιώνει την αναλογική λειτουργία, αλλά «κλιμακωτή» ένδειξη με μικρές μπάρες που ανάβουν, γεγονός που δεν απεικονίζει με ακρίβεια τον αριθμό των στροφών στις οποίες λειτουργεί ανά πάσα στιγμή ο κινητήρας.

Αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης και η συνολική εργονομία, αλλά ένας συμβιβασμός που έχει γίνει είναι ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Πρόβλημα που λύνεται αν επιλέξει κανείς την προαιρετική ηλεκτρική ρύθμιση στήριξης της μέσης που είναι διαθέσιμη για το αυτοκίνητο. Η τιμή αγοράς του Tipo Cross 1.0 T ξεκινάει από 17.727 ευρώ, με ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, προβολείς ομίχλης, μπάρες οροφής, ηχοσύστημα με θύρα USB, συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Θα επισημάνουμε όμως και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (έως 200.000 χλμ.) και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
Το εσωτερικό δεν δείχνει καθόλου «φτηνό» και προσφέρει χώρους για μια οικογένεια
Κινητήρας-κιβώτιο
Το βενζινοκίνητο Tipo Cross κινείται από τον νέο χιλιάρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της Fiat, σε έκδοση 100 ίππων. Ένα κινητήρα που είναι απλώς επαρκής για το αυτοκίνητο, ευχάριστος στην καθημερινή οδήγηση γιατί αποδίδει τη μέγιστη ροπή του μόλις στις 1.500 στροφές, περιορίζοντας έτσι την ανάγκη για συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων, αλλά δεν προσφέρει και σπουδαίες επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2'') εξασφαλίζοντας απλώς την ασφαλή χρήση του. Δεν βοηθάει άλλωστε την βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του το κιβώτιο ταχυτήτων, που έχει μόνο 5 ταχύτητες, αναπόφευκτα αραιά κατανεμημένες. Το ίδιο κιβώτιο δεν προβληματίζει στην καθημερινή ήρεμη οδήγηση, αλλά «σφίγγει» περισσότερο απ' ό,τι θα θέλαμε στις γρήγορες αλλαγές. Ο θόρυβος του κινητήρα δεν είναι υπερβολικός, αλλά δεν είναι και ανεπαίσθητος και βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Το ίδιο θα παρατηρήσουμε και για την κατανάλωση, που στην πόλη εύκολα φτάνει (και ξεπερνάει) τα 9 λίτρα/100 χλμ. κι εκτός πόλης δεν πέφτει εύκολα κοντά στα 7. Ευτυχώς οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από 140 g/km, επιτρέποντας ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Η εμπειρία μας από την οδική συμπεριφορά του χάτσμπακ ήταν ήδη πολύ καλή, οπότε ήταν αναμενόμενη και η θετική εικόνα του Cross, παρά το αυξημένο ύψος του, που σίγουρα επιτρέπει κάποιες αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, όχι όμως υπερβολικές, καθώς και οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες ανάλογα. Στο δρόμο λοιπόν προσφέρει πολύ καλό κράτημα και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και η συμπεριφορά του στις στροφές εξελίσσεται σε προοδευτική υποστροφή όταν το πιέσεις στα όρια της πρόσφυσης, που δεν μετατρέπεται σε τάση υπερστροφή αν αφήσεις το γκάζι. Ούτως ή άλλως μιλάμε για ρυθμούς που ποτέ δεν θα ακολουθήσει ο οδηγός ενός μικρομεσαίου υπερυψωμένου οικογενειακού αυτοκινήτου. Παρ' όλα αυτά είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσεις αρκετά γρήγορα αν θέλεις (τα όρια άλλωστε τα θέτει μάλλον ο κινητήρας, παρά το πλαίσιο!), καθώς η συμπεριφορά του είναι αρκετά ακριβής και εύκολα ελεγχόμενη. Μια θετική εικόνα που συμπληρώνεται άλλωστε από το ικανοποιητικό σε αίσθηση τιμόνι (θυμίζουμε ότι στα Fiat υπάρχει και η ρύθμιση City για όποιον θέλει κάτι πιο ελαφρύ για τους ελιγμούς στην πόλη), και από τα αποτελεσματικά φρένα. Ο μόνος τομέας στον οποίο υστερεί σε σύγκριση με το χάτσμπακ είναι η άνεση, καθώς έχει πιο σφιχτές αναρτήσεις και οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται περισσότερο αισθητές, ιδιαίτερα οι εγκάρσιες.
YΠEP
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Τιμή αγοράς
- 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Κατανάλωση στην πόλη
- Έλλειψη ρεζέρβας
Και η έκδοση Cross του Tipo έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Το Tipo χάτσμπακ το είχαμε χαρακτηρίσει ως ένα από τα πιο τίμια αυτοκίνητα που υπάρχουν και το ίδιο θα αναφέρουμε και για την έκδοση Cross. Σε μια τιμή θα μπορούσε να αφορά και ένα σούπερ μίνι, παίρνει κανείς ένα υπερυψωμένο οικογενειακό "crossover", με καλούς χώρους, πλήρη εξοπλισμό και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και απολύτως αποδεκτή ποιότητα. Απλώς η δική μας επιλογή θα ήταν μια από τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, που έχουν και αρκετά χαμηλότερο κόστος χρήσης, λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης και απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.fiat.gr


  UP