ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Ignis - 1.2 Hybrid

Ακόμη πιο έξυπνο         ..:: Παρασκευή, 20 Αυγούστου 2021 ::..

Το Ignis, το μικρότερο crossover με το ξεχωριστό παρουσιαστικό, προσφέρεται πλέον μόνο ως Hybrid, με ήπιο υβριδικό σύστημα δηλαδή, διατηρώντας όλες τις αρετές του με ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση

Εκκεντρικό, διαφορετικό, ξεχωριστό, με προσωπικότητα που σε κάνει να γυρίσεις να το ξαναδείς, το Ignis δεν μοιάζει με κανένα άλλο μικρό ή μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το κερασάκι στην τούρτα είναι η SUV αμφίεση σε μίνι συσκευασία, η απόσταση από το έδαφος και όλα τα συναφή που απορρέουν από αυτή.

Εσωτερικό
Ένα στοιχείο που μας άρεσε στο Ignis, είναι οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες στην προσεγμένη καμπίνα, όσο κι εκείνοι στο χώρο αποσκευών. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μίνι της κατηγορίας Α. Αυτό σημαίνει λιγότερους συμβιβασμούς, εντός και εκτός πόλης. Χώροι που αναζητάς με το κιάλι σε άλλα μίνι αυτοκίνητα. Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει ψηλό αμάξωμα λόγω του χαρακτήρα του, αλλά μεγάλο μήκος για μίνι κι ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια, του επιτρέπει να προσφέρει χώρους για τέσσερις επιβάτες που είναι εξαιρετικοί για μικρό αυτοκίνητο πόλης. Πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, επιπέδου σούπερ μίνι (267 λίτρα). Επιπλέον το Ignis προσφέρει από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα (κατά μήκος και στην κλίση) κάτι που του χαρίζει ευελιξία στην κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές. Οι θέσεις για μικροπράγματα είναι υπαρκτές μεν, χωρίς όμως να εντυπωσιάζουν, ενώ οι θήκες στις πόρτες είναι στενές.

Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική από πλευράς ορατότητας και χειριστηρίων, παρότι η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή. Τα πλαστικά είναι σκληρά, όπως συμβαίνει δηλαδή με όλα τα αυτοκίνητα της πρώτης κατηγορίας. Ωστόσο, η συναρμογή είναι γεροδεμένη οπότε δεν θα εκφράσεις κάποιο παράπονο. Η τιμή του ξεκινάει από 13.130 ευρώ (12.730 με το προωθητικό πρόγραμμα που ισχύει αυτήν την εποχή για τα υβριδικά), και στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και θύρα USB, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α. Λείπει όμως η ρεζέρβα.
Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο το εσωτερικό, νιώθεις πως βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Ignis προσφέρεται με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 DualJet 83 ίππων που συνδυάζεται με «ήπιο» υβριδικό σύστημα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας λιθίου τριπλασιάστηκε, φτάνοντας τώρα τα 10Ah από τα 3Ah. Η μίζα/ηλεκτρογεννήτρια μπορεί να συνδράμει στο έργο του μοτέρ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν. Η ισχύς έπεσε στους 83 ίππους και η ροπή στα 10,9 kgm, προς όφελος όμως τόσο της κατανάλωσης, όσο και των εκπομπών CO2. Η μέση τιμή της δοκιμής μας περιορίστηκε στα 5,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ μερικές φορές βλέπεις και τιμές που ξεκινούν από 4 λίτρα. Επιπλέον οι χαμηλές εκπομπές CO2 εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Σημειώστε πως η κορύφωση της ροπής μειώθηκε κατά 1.600 σ.α.λ. (στις 2.800 σ.α.λ. από 4.400 σ.α.λ.). Αυτό σημαίνει πως το Ignis παρουσιάζει τώρα ομαλότερη καμπύλη ροπής κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μια πιο «ρευστή» οδήγηση σε σχέση με πριν. Το γεγονός είναι ότι στην πράξη αυτός ο κινητήρας είναι ελαστικός και ανταποκρίνεται στις ανάγκες και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, λόγω φυσικά και του μικρού απόβαρου. Κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο μέσα κι έξω από την πόλη, χωρίς να δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας στα προσπεράσματα. Η συνεργασία του κινητήρα με το εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο πεντάρι κιβώτιο είναι πολύ καλή, κάτι που αντιλαμβάνεσαι διαρκώς.

Οδηγώντας
Σαφώς και έχουμε εδώ μια «δεμένη» κατασκευή για το μικρό Suzuki, η οποία διαθέτει περίσσια αυτοπεποίθηση. Το Ignis πατάει με σιγουριά στον ασφαλτοτάπητα και συνολικά θυμίζει ενίοτε και... «μικρομέγαλο». Δεν αποκαλύπτει καμία προχειρότητα στην κατασκευή, ούτε απαιτεί ωτοασπίδες στο εσωτερικό, ακόμη και σε μεγάλη απόσταση. Η πρώτη θετική εικόνα αφορά την ακαμψία του πλαισίου και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, αφού το αυτοκίνητο περνά «σαν ένα κομμάτι» πάνω από λακκούβες και ανωμαλίες του δρόμου. Η άνεση που προσφέρει βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα αναλογικά με το τι ισχύει στην κατηγορία. Η συμπεριφορά του Ignis στο δρόμο είναι προβλέψιμη και εύκολα ρυθμίσιμη, παρά τις κλίσεις του αμαξώματος που προέρχονται από την αναμενόμενα μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Σαφώς τα στενά ελαστικά, τα μέτρια σε αίσθηση φρένα και το αργό σύστημα διεύθυνσης με την ελλιπή ενημέρωση δεν ενδείκνυνται προκειμένου να οδηγήσεις σβέλτα. Ωστόσο, στα στενά όρια της πόλης το Ignis σε αυτή τη νέα εκδοχή θα σε ικανοποιήσει απόλυτα, αν το χρησιμοποιήσεις γι' αυτό ακριβώς που είναι. Το τιμόνι του μάλιστα κόβει αρκετά στους επιτόπιους ελιγμούς, διευκολύνοντας τις μανούβρες στο παρκάρισμα.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Οικονομία
- Ευκολία χρήσης
- Προσεγμένη κατασκευή
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Αίσθηση φρένων
- Ράθυμο σύστημα διεύθυνσης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Φιλικό, άνετο και εύκολο στη χρήση, επιτελεί οικονομικά τα αστικά του καθήκοντα
Συμπέρασμα
Πρόκειται ξεκάθαρα για μια καλή περίπτωση στην κατηγορία μίνι. Με την αρωγή του ήπιου υβριδικού συστήματος, το χαριτωμένο Ignis αποκτά ακόμη φιλικότερα χαρακτηριστικά, τόσο απέναντι στο χρήστη του όσο και στο περιβάλλον. Αυτή η πρώτη και πιο προσιτή έκδοση αποκτά πλέον αξία, η οποία μάλιστα συνοδεύεται με 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και παράλληλα απαλλάσσεται και από τέλη κυκλοφορίας.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.suzuki.gr


  UP