ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i10 - 1.0

Η αστική πλευρά του i10         ..:: Παρασκευή, 13 Αυγούστου 2021 ::..

Η έκδοση του νέου i10 με τον χιλιάρη κινητήρα είναι αυτή που προορίζεται κατεξοχήν για αστική χρήση, προσφέροντας τους καλούς χώρους, τον πλήρη εξοπλισμό, την προσεγμένη κατασκευή και το σίγουρο «πάτημα» του μοντέλου, χωρίς την επιπλέον δύναμη που απαιτείται για χρήση έξω από την πόλη, αλλά με το χαμηλότερο δυνατό κόστος αγοράς και χρήσης

Όπως και στην προηγούμενη γενιά του i10, η Hyundai προσφέρει το αυτοκίνητο με δύο διαφορετικούς βενζινοκινητήρες, ένα 3κύλινδρο χιλιάρη κι ένα 4κύλινδρο 1.2. Η λογική πίσω από αυτήν την επιλογή είναι προφανώς ότι πρόκειται μεν για ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης, με δεδομένο όμως ότι οι διαστάσεις των μικρών αυτοκινήτων έχουν πια αυξηθεί και ότι το i10 μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα στον ανοιχτό δρόμο έξω από την πόλη, χρειαζόταν κι ένας λίγο ισχυρότερος κινητήρας γι' αυτούς που θα χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο και έξω από το αστικό περιβάλλον. Μετά την πρώτη μας δοκιμή για το νέο i10με τον κινητήρα 1.2 δοκιμάσαμε τώρα και την πιο «αστική» έκδοση του μοντέλου με τον χιλιάρη κινητήρα. Θα θυμίσουμε ότι στη νέα γενιά του το i10 έχει το ίδιο σχεδόν μήκος με το προηγούμενο μοντέλο (3,67 μ.), είναι 20 χιλιοστά φαρδύτερο και 20 χιλιοστά χαμηλότερο κι έχει μια σημαντική αύξηση (40 χιλιοστά) στο μεταξόνιο.

Εσωτερικό
Η σημαντική αύξηση του μεταξονίου είχε φυσικά ως αποτέλεσμα και την αύξηση των εσωτερικών χώρων, που είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, ακόμα και αν αυτοί χρειαστεί να μετακινηθούν σε μια μεγάλη διαδρομή. Έχουν μάλιστα την δυνατότητα να μεταφέρουν αρκετά πράγματα, αφού ο χώρος αποσκευών των 252 λίτρων είναι πολύ καλός για μικρό αυτοκίνητο, πλησιάζοντας στα επίπεδα της επόμενης κατηγορίας. Ήδη λοιπόν το αυτοκίνητο προσφέρει από πλευράς χρηστικότητας πολύ καλύτερες υπηρεσίες από αυτές που προσέφεραν παλιότερα τα μίνι αυτοκίνητα πόλης, καθώς μάλιστα και οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολύ καλοί, αλλά και συνολικά το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, χωρίς πολυτέλειες μεν και μαλακά πλαστικά, αλλά καλά φτιαγμένο και με προσοχή στη λεπτομέρεια. Ακριβώς γι' αυτό, πάντως, θα παρατηρήσουμε ότι τα «ραφάκια» που υπάρχουν για μικροπράγματα μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων και πάνω από το ντουλαπάκι στο ταμπλό δεν έχουν αντιολισθητικό υλικό, οπότε ό,τι ακουμπήσει κανείς εκεί, γλιστράει και... πηγαινοέρχεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.

Αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 11.590 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού ήδη από την βασική έκδοση, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, πακέτο ασφαλείας με σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα αυτόματης ρύθμισης προβολέων, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, cruise control, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, συναγερμό, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, η οποία είναι στάνταρ μόνο στην ακριβότερη από τις 4 εκδόσεις εξοπλισμού. Από την άλλη πλευρά στα ατού του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, μαζί με δωρεάν οδική βοήθεια και ετήσιο τεχνικό έλεγχο επίσης για 5 χρόνια.
Σύγχρονο σχεδιαστικά και τεχνολογικά εσωτερικό, με χώρους για τέσσερις επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας αποδίδει 67 ίππους, είναι αρκετά εύστροφος και ελαστικός, συνεργάζεται αποτελεσματικά με το καλό πεντάρι κιβώτιο, που είναι ιδιαίτερα εύχρηστο κι έχει σωστή κλιμάκωση και τελικά το σύνολο ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες της κίνησης στην πόλη. Θα λέγαμε μάλιστα ότι μέσα στην πόλη οι διαφορές με τον 1.2 δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες, καθώς η ροπή του χιλιάρη είναι μεν μικρότερη (9,8 αντί 12 kgm) αλλά η μέγιστη τιμή της αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές (3.750 αντί για 4.200 του 1.2). Έτσι ο κινητήρας έχει αρκετά καλή απόκριση και το αυτοκίνητο ακολουθεί με ευκολία την ροή της κίνησης. Η διαφορά με τον 1.2 φαίνεται φυσικά έξω από το αστικό περιβάλλον, όταν χρειαστεί λίγο μεγαλύτερη πίεση στον κινητήρα, που δείχνει τα όριά του αρκετά πιο γρήγορα από τον 1.2 και δεν προσφέρει επιδόσεις που να διευκολύνουν την χρήση του σε ένα ταξίδι (0-100 χλμ./ώρα σε 15''). Σχετικά μικρή είναι και η διαφορά στην κατανάλωση (όπως είναι φυσικό, αφού ούτως ή άλλως αυτά τα μικρά αυτοκίνητα πλέον είναι πολύ οικονομικά), με το χιλιάρι να χρειάζεται γύρω στο μισό λίτρο λιγότερο για κάθε 100 χιλιόμετρα (κάτι λιγότερο από 7 λίτρα/100 χλμ. μέσα στην πόλη και γύρω στα 5,5 σε πιο ανοιχτό δρόμο) σε σχέση με το 1.2.

Οδηγώντας
Έχοντας μία πολύ καλή προϊστορία από τον προκάτοχό του, το νέο i10 αποδεικνύεται ακόμα καλύτερο, με πολύ ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και άνεση στην πόλη, αλλά και μία πολύ καλή συμπεριφορά έξω από το αστικό περιβάλλον, όπου οι απαιτήσεις φυσικά είναι πολύ μεγαλύτερες. Θα λέγαμε μάλιστα, ότι σε επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης πρέπει να είναι ακόμα καλύτερο απ' ό,τι διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας, γιατί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν στην πιο πλούσια έκδοση, η οποία έχει λάστιχα διαστάσεων 195/45 16! Το πολύ χαμηλό προφίλ τους σίγουρα δεν κολακεύει το αυτοκίνητο, αφού τα αρκετά άκαμπτα πλαϊνά των ελαστικών δεν μπορούν να απορροφήσουν το ίδιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων, ιδιαίτερα στην Αθήνα, που είναι γεμάτη λακκούβες και σαμαράκια. Η άποψή μας είναι, αν θέλει κανείς μια ακόμα πιο πλούσια από τη βασική έκδοση, ότι μπορεί να επιλέξει την τρίτη έκδοση εξοπλισμού, που έχει λάστιχα με προφίλ 55, τα οποία είναι πολύ καταλληλότερο για ένα μικρό αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους.

Από εκεί και πέρα, η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου είναι αναβαθμισμένη, όντως προσφέρει υπηρεσίες που θυμίζουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα του παρελθόντος και αν κινηθεί έξω από το αστικό περιβάλλον (που δεν είναι πάντως ο βασικός προορισμός της έκδοσης με τον χιλιάρη κινητήρα), δεν θα αγχώσει τον οδηγό, προσφέροντας σταθερότητα, καλό κράτημα και πολύ προοδευτική συμπεριφορά, που δεν αιφνιδιάζει ποτέ, απολύτως ικανοποιητικό τιμόνι και καλά φρένα (τα οποία πρέπει να σημειώσουμε ότι έχουν δίσκους στους πίσω τροχούς μόνο στις δυο πλουσιότερες εκδόσεις, όπως αυτή που οδηγήσαμε).
YΠEP
- Χώροι
- Προσεγμένη κατασκευή
- Χαμηλή κατανάλωση
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
- Οδική συμπεριφορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Μέτριες επιδόσεις
- Ρεζέρβα στάνταρ μόνο στην πιο πλούσια έκδοση
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στα «ραφάκια»
Ευέλικτο και οικονομικό, έχει «πάτημα» μεγαλύτερου αυτοκινήτου
Συμπέρασμα
Ευρύχωρο, λειτουργικό, ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο για την κατηγορία, το νέο i10 πλησιάζει στο κάτω μέρος της κατηγορίας των σούπερ μίνι, απευθυνόμενο στο κοινό που θέλει ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά με τις ανέσεις της μεγαλύτερης κατηγορίας. Ούτως ή άλλως βαθμιαία μένει χωρίς αντιπάλους, αφού τα περισσότερα μίνι αυτοκίνητα καταργούνται στις παραδοσιακές εκδόσεις στους και μετατρέπονται σε ηλεκτρικά ή αντικαθίστανται από ηλεκτρικά. Ο στόχος λοιπόν είναι να παρέχει τις υπηρεσίες των αμέσως μεγαλύτερων αυτοκινήτων σε λίγο μικρότερες διαστάσεις και με μικρότερο κόστος από εκείνα, ιδιαίτερα για όσους δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις για ταξίδια. Ιδιαίτερα το χιλιάρι απευθύνεται σ' αυτό ακριβώς το κοινό κι αυτή είναι η διαφορά του με το 1.2, από το οποίο είναι λίγο πιο φτηνό και λίγο πιο οικονομικό, αποτελώντας λύση αποκλειστικά για την πόλη.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP