ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C3 - 1.2 PureTech 110

Χαρακτήρας που ξεχωρίζει και μετά την ανανέωση         ..:: Παρασκευή, 13 Αυγούστου 2021 ::..

Ακόμα και χωρίς την πρόσφατη σχεδιαστική ανανέωση, το C3 εξακολουθεί να έχει προσωπικότητα που ξεχωρίζει και σύγχρονο χαρακτήρα, προσφέροντας τώρα ακόμα περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ η κορυφαία άνεση για την κατηγορία, ο ελαστικός κινητήρας, η λειτουργικότητα του εσωτερικού και ο καλός εξοπλισμός κάνουν ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγησή του

Σε ένα αυτοκίνητο που ούτως ή άλλως όταν πρωτοεμφανίστηκε ήταν ένα τολμηρό σχεδιαστικό βήμα σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, δεν είναι βέβαια το ίδιο εύκολο να γίνει μία ριζική αισθητική ανανέωση, όσο σε αυτοκίνητα που απλά εξελίσσονται σχεδιαστικά από γενιά σε γενιά. Παρ' όλα αυτά, είναι καθιερωμένη πλέον η ανανέωση κάθε μοντέλου στο μέσο περίπου της εμπορικής του ζωής αυτό έγινε και με το C3 από την Citroen, η οποία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη δυνατότητα εξατομίκευσης, που αποτελούσε ήδη ένα από τα στοιχεία της υπάρχουσας γενιάς, προσφέροντας τώρα ακόμα περισσότερες επιλογές. Από εκεί και πέρα υπήρξαν κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος, καθιερώθηκαν ως στάνταρ εξοπλισμός από την βασική έκδοση τα φώτα τεχνολογίας LED εμπρός, ενώ ανασχεδιασμένα είναι και τα χαρακτηριστικά πλαϊνά προστατευτικά "Airbumps". Και φυσικά η γκάμα των κινητήρων ανταποκρίνεται πλέον στις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Εσωτερικό
Στην εποχή μας η αξιολόγηση των χώρων των σούπερ μίνι έχει ίσως λιγότερη σημασία απ' ό,τι στο παρελθόν, γιατί η κατηγορία αυτή έχει αναβαθμιστεί σε διαστάσεις και όλα τα νέα μοντέλα που ανήκουν σ' αυτή (γύρω στα 4 μ. σε μήκος) μπορούν να φιλοξενήσουν χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα. Αυτό άλλωστε συμβαδίζει και με το γεγονός ότι πολλοί από τους αγοραστές των σούπερ μίνι τα αγοράζουν ως πρώτα και μοναδικά αυτοκίνητα τους. Προφανώς γι' αυτό το C3 έχει πεντάθυρο αμάξωμα, με μήκος 3,996 μ., προσφέροντας άνετους χώρους για τέσσερα άτομα, που μπορούν να χωρέσουν τα πόδια και το κεφάλι τους χωρίς να αισθάνονται στριμωγμένα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 300 λίτρα, διευκολύνοντας έτσι σημαντικά τη χρήση του ως μοναδικού αυτοκινήτου από μία οικογένεια, όπως συνηθίζεται συχνά στις μέρες μας για τα σούπερ μίνι.

Πέρα από αυτό, το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μία ευχάριστη, νεανική ατμόσφαιρα, χάρη στα χρώματα και τη δυνατότητα εξατομίκευσης που προσφέρει, όπως επίσης και από μία καλή λειτουργικότητα, με επαρκείς χώρους αποθήκευσης για μικροπράγματα και εργονομική επάρκεια, κάτι που δεν ήταν στο παρελθόν ο κανόνας για τα γαλλικά αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό της σημασίας που έδωσαν οι Γάλλοι στο συγκεκριμένο τομέα, είναι η -ασυνήθιστη εδώ και χρόνια για τους Γάλλους- επιλογή της συνεχούς και όχι κλιμακωτής ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος του οδηγού, που επιτρέπει στον καθένα να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Η συνολική εικόνα του εσωτερικού είναι αρκετά προσεγμένη αισθητικά και ποιοτικά, χωρίς πολυτέλειες, αλλά και χωρίς προχειρότητες (που στην εποχή μας δεν γίνονται πλέον εύκολα αποδεκτές). Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 15.950 ευρώ, με στάνταρ για την έκδοση των 110 ίππων το πολύ καλό δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το εσωτερικό του C3 εξακολουθεί να είναι σύγχρονο και ευχάριστο, με αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης και επαρκείς χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη από διάφορα μοντέλα του γκρουπ PSA, μεταξύ των οποίων και το C3 Aircross που είχαμε δοκιμάσει πριν λίγο καιρό, ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 με τους 110 ίππους, ανταποκρίνεται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα στις ανάγκες ενός μικρού αυτοκινήτου σαν το C3. Όπως είχαμε επισημάνει και στο C3 Aircross, είναι ένας πολύ καλός κινητήρας, με αρκετή δύναμη για να προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα 9,4'') και την ενεργητική ασφάλεια που αυτό συνεπάγεται, αρκετή ροπή από χαμηλές στροφές (20,9 kgm στις 1.750 στροφές) για να είναι ελαστικός και να προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση και ταυτόχρονα έχει μικρό κυβισμό, που περιορίζει την φορολογική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Δεν είναι ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της αγοράς, αλλά δεν είναι και τόσο θορυβώδης που να γίνεται κουραστικός. Η συνεργασία του με το, αρκετά εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο, εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι αποτελεσματική και συμβάλλει στην ξεκούραστη οδήγηση του αυτοκινήτου. Έτσι και η κατανάλωση δεν είναι υπερβολική και μπορεί να συγκρατηθεί στην πόλη γύρω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η ανανέωση δεν έχει επηρεάσει τα οδικά χαρακτηριστικά του C3, βασικό στοιχείο του χαρακτήρα του οποίου είναι η καλή ποιότητα κύλισης και η πολύ καλή άνεση που προσφέρει, η οποία είναι κορυφαία για την κατηγορία. Κάτι που ανταποκρίνεται στη εξαιρετική παράδοση των γαλλικών αυτοκινήτων γενικότερα και ιδιαίτερα της Citroen στον τομέα της άνεσης. Αυτό είναι προφανές ότι κάνει το αυτοκίνητο ακόμα πιο ευχάριστο και ξεκούραστο, ιδιαίτερα στις αστικές μετακινήσεις, αλλά βέβαια σημαίνει και πιο «μαλακές» ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, που ευνοούν την αύξηση των κλίσεων στις στροφές. Το αυτοκίνητο είναι μεν ασφαλές, έχει ικανοποιητικό κράτημα και προοδευτική συμπεριφορά, αλλά δεν έχει βέβαια σπορ χαρακτήρα, δεν προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση και η υποστροφή έρχεται στην πίεση πιο γρήγορα σε σύγκριση π.χ. με ένα 208 (για να μιλήσουμε για ένα αυτοκίνητο του ίδιου ομίλου που είναι άμεσα συγκρίσιμο). Η αίσθηση του τιμονιού είναι πολύ καλύτερη από αυτή των παλαιότερων μοντέλων της Citroen και θα την χαρακτηρίζαμε απολύτως ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται πολύ καλά στην αποστολή τους, ενισχύοντας την ασφάλεια που προσφέρει το C3 σε συνδυασμό και με τα διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
YΠEP
- Κορυφαία άνεση
- Καλοί χώροι για την κατηγορία
- Ποιότητα
- Σχεδιαστική προσωπικότητα που ξεχωρίζει
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
- Εξοπλισμός
KATA
- Αυξημένες κλίσεις λόγων των μαλακών αναρτήσεων
Κορυφαίο σε άνεση στην κατηγορία του, το C3 είναι ασφαλές και ξεκούραστο στην οδήγηση
Συμπέρασμα
Ακόμα και σήμερα, που έχει περάσει κάποιος χρόνος από την παρουσίαση της συγκεκριμένης γενιάς και η σχεδιαστική ανανέωση έχει μεν «φρεσκάρει», αλλά όχι τροποποιήσει ριζικά το στιλ του, το C3 εξακολουθεί να έχει έντονη προσωπικότητα που ξεχωρίζει και σύγχρονο χαρακτήρα. Κάτι που δικαιώνει τις επιλογές που έκαναν οι σχεδιαστές του την εποχή που δημιουργούσαν το συγκεκριμένα μοντέλο. Είναι λοιπόν ένα αυτοκίνητο που δεν περνάει απαρατήρητο, ταυτόχρονα όμως έχει και προτερήματα ουσίας, όπως είναι οι καλοί χώροι, η λειτουργικότητα, η κορυφαία άνεση, ο καλός εξοπλισμός και -στη συγκεκριμένη έκδοση- ο σύγχρονος κινητήρας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής. Οι μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρονται ενισχύουν ακόμη περισσότερο τον ξεχωριστό χαρακτήρα και σίγουρα το κάνουν περισσότερο ελκυστικό σε μια μεγάλη ηλικιακή γκάμα πιθανών αγοραστών.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP