ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes CLA - AMG 45 S

Το πεντάμορφο τέρας!         ..:: Σαββάτο, 07 Αυγούστου 2021 ::..

Η AMG μετέτρεψε ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της Mercedes σ' ένα άγριο, καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο με εκατοντάδες ίππους, τετρακίνηση για να τους κουμαντάρει σωστά και στήσιμο που ανεβάζει τα όρια του αυτοκινήτου πέρα από αυτά ακόμα και του καλού οδηγού, προσφέροντας κορυφαίες οδηγικές συγκινήσεις, σχεδόν αγωνιστικού επιπέδου

Η αλήθεια είναι πως πρέπει να είναι κανείς προσεκτικός όταν χρησιμοποιεί απόλυτους χαρακτηρισμούς, γιατί ποτέ δεν ξέρεις τί άλλο θα παρουσιαστεί μπροστά σου, για το οποίο θα χρειαστεί να επικαλεστείς κάτι... ακόμα πιο απόλυτο! Αν για την A 35 AMG που δοκιμάσαμε πριν λίγο καιρό λέγαμε ότι είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο για πολύ λίγους, τί θα έπρεπε να πούμε τώρα για το θηρίο αυτής της δοκιμής, την κορυφαία έκδοση της CLA που επιμελήθηκε η AMG και ξαφνικά κάνει την A 35 να φαίνεται λιγότερο «απόλυτη»;! Στην πραγματικότητα πλέον μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που μπορεί βεβαίως να χρησιμοποιηθεί στο δρόμο, αλλά στην πράξη μόνο σε μια αγωνιστική πίστα μπορείς να αξιοποιήσεις όλες τις δυνατότητές του. Εν πάση περιπτώσει, την είχαμε στα χέρια μας για μερικές μέρες στους ελληνικούς δρόμους (αυτή κι αν είναι αντίφαση!), ως ένα ακόμα από τα, πιο σπάνια πλέον, «τυχερά του επαγγέλματος»!

Εσωτερικό
Το αυτοκίνητο είναι βεβαίως μια CLA και στο εσωτερικό η γενική εικόνα το θυμίζει, με τη γενική διαρρύθμιση, τους χώρους, το ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του κλπ. με πολλές όμως διαφορές που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα της AMG, όπως π.χ. τα σπορ καθίσματα, που κάνουν ακόμα καλύτερη μια ήδη πολύ καλή θέση οδήγησης. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς για 4 άτομα, χωρίς πάντως να είναι και από τους μεγαλύτερους της μικρομεσαίας κατηγορίας, λόγω και του σχήματος του αυτοκινήτου, που δεν έχει πολύ «αέρα» πάνω από τα κεφάλια πίσω. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι σημαντικό ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με κορυφαίο σπορ χαρακτήρα, το οποίο μπορεί ταυτόχρονα να χρησιμοποιηθεί για τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, καθώς και ο χώρος αποσκευών των 460 λίτρων καλύπτει τις ανάγκες των 4 επιβατών που μπορεί να μεταφέρει το αυτοκίνητο. Αλλά και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς, συμβάλλοντας στη χρηστικότητα του αυτοκινήτου όταν δεν χρησιμοποιείται για την αποκλειστική ικανοποίηση του οδηγού! Για την ποιότητα κατασκευής δεν τίθεται θέμα, είναι πολύ υψηλού επιπέδου, αντάξια μιας Mercedes, αυτή μάλιστα της τιμής.

Γιατί όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς, το αυτοκίνητο είναι ακριβό, πολύ ακριβό, αφού στην ουσία είναι σαν να έχει εξελιχθεί δύο φορές, μια από τη Mercedes κατά την φάση της εξέλιξης του μοντέλου CLA και μία από την AMG για την προσθήκη της αγωνιστικής τεχνογνωσίας της στις τεχνολογικές επιλογές της αρχικής φάσης δημιουργίας του μοντέλου. Άλλωστε ακόμα και το αμάξωμα του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ενισχυμένο, ώστε να έχει την ακαμψία και την αντοχή που χρειάζεται για να αξιοποιήσει την τεράστια ισχύ του κινητήρα και τις κορυφαίες επιδόσεις που αυτός προσφέρει. Η τιμή του, λοιπόν, ξεκινάει από 83.750 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού βεβαίως, που περιλαμβάνει ESP, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες με αυτόματη αντιθαμβωτική λειτουργία, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, AMG Track Pace για την αξιολόγηση και βελτίωση της οδήγησης σε πίστα, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Όπως συνήθως, θα επισημάνουμε κι εδώ την έλλειψη ρεζέρβας.
Έχοντας ήδη μια "hi tech" εικόνα στις απλές εκδόσεις του μοντέλου, το εσωτερικό έχει και τις προσθήκες που τονίζουν την εμπλοκή της AMG
Κινητήρας-κιβώτιο
Και μόνο που ακούς τον ήχο του κινητήρα, αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι τί περίπου κρύβεται κάτω από το καπό του αυτοκινήτου. Ο εντυπωσιακός νέος 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας της AMG αποδίδει 421 ίππους και σχεδόν 51 κιλά ροπής, προδιαθέτοντας για την αίσθηση που δημιουργεί στον οδηγό το βαθύ πάτημα του γκαζιού. Οι επιδόσεις άλλωστε μιλούν από μόνες τους (0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4''), αν και αυτό που έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία σε ένα σπορ αυτοκίνητο δεν είναι τα απόλυτα νούμερα, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο ο κινητήρας ανταποκρίνεται στις εντολές του οδηγού και η συνολική λειτουργία του σε όλη την κλίμακα των στροφών. Όλα αυτά, λοιπόν, μπορούν εδώ να δεχτούν υπερθετικούς χαρακτηρισμούς, καθώς και η ροπή είναι τεράστια και η απόκριση του κινητήρα άμεση και η ευστροφία του εξαιρετική μέχρι το ανώτατο όριο των 7.200 στροφών. Εξίσου καλό βαθμό παίρνει η συνεργασία του με το επίσης εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (που φυσικά προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών), με τις αστραπιαίες και εξαιρετικά ομαλές αλλαγές. Φυσικά η κατανάλωση βενζίνης δεν είναι χαμηλή, δεν θα λέγαμε όμως ότι είναι και υπερβολικά ψηλή για ένα θηρίο 421 ίππων με αυτές τις επιδόσεις όταν κυμαίνεται γύρω από τα 13 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη (χωρίς... κόντρες στα φανάρια!) και γύρω από τα 10 λίτρα πιο έξω με... φυσιολογικά γρήγορη οδήγηση (αν μας επιτρέπεται ο όρος!) και όχι με το «πόδι στο πάτωμα». Σε κάθε περίπτωση η αυξημένη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ (66 λίτρα) σε σχέση με τις απλές CLA εξασφαλίζει αντίστοιχη αυτονομία, παρά την αυξημένη κατανάλωση.

Οδηγώντας
Η CLA έχει ούτως ή άλλως και στις απλές εκδόσεις της πιο σπορ χαρακτήρα από την «εξαδέλφη» της A Class, με χαμηλωμένες αναρτήσεις, οπότε το σημείο εκκίνησης για την -σχεδόν αγωνιστική- AMG βρίσκεται ήδη πιο ψηλά. Και φυσικά υπάρχει εδώ το πλεονέκτημα της τετρακίνησης, ιδιαίτερα εξελιγμένης μάλιστα από την AMG, με ένα διαφορικό στον πίσω άξονα που έχει δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους πολύδισκους συμπλέκτες, ένα για κάθε πίσω τροχό, ώστε να είναι ακόμα πιο ακριβής η κατανομή της ροπής, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρονικά που υποστηρίζουν το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης προσφέρουν την δυνατότητα πολλών διαφορετικών επιλογών, ανάλογα με τα κέφια, αλλά και τις δυνατότητες του οδηγού. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε (κι αν αυτό ισχύει μια φορά για την A 35 AMG, ισχύει εδώ εις... διπλούν) ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική βεβαίως ακρίβεια στην συμπεριφορά του, άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, κορυφαίο κράτημα, ακριβές τιμόνι και εξαιρετικά φρένα, τα όρια όμως του οποίου, ιδιαίτερα στον δρόμο, είναι πάνω από τα όρια ακόμα και του καλού «καθημερινού» οδηγού και μόνο ένας -καλός- οδηγός αγώνων μπορεί να τα εξερευνήσει. Δεν είναι καθόλου δύσκολο στην οδήγηση αν το σέβεσαι και αν έχεις πάντα υπ' όψη ότι οι κανόνες της φυσικής ισχύουν ακόμα και για την... AMG, αλλά φτάνει τόσο γρήγορα σε πολύ υψηλές ταχύτητες, που η οδήγησή του απαιτεί να βρίσκεσαι συνεχώς σε εγρήγορση και να έχεις στο νου σου αποκλειστικά στο δρόμο. Η οδήγησή του είναι μια πραγματική απόλαυση όταν την προσαρμόζεις στα όριά σου, γιατί τα όρια του αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλότερα από τα δικά σου και σίγουρα δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθήσεις να ξεπεράσεις τον εαυτό σου, ιδιαίτερα στο δρόμο όπου κινούνται και άλλα αυτοκίνητα.
YΠEP
- Κινητήρας
- Εξαιρετικές επιδόσεις
- Κιβώτιο
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Λειτουργία τετρακίνησης
- Ποιότητα
- Εργονομία
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Άνεση (για να μη λέτε ότι δεν το είπαμε!)
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
- Τιμή για ελάχιστους
Επιδόσεις που κόβουν την ανάσα και οδική συμπεριφορά-ξυράφι, χάρη και στην πολύ καλή τετρακίνηση
Συμπέρασμα
Το ενδιαφέρον με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι τόσο ότι πρόκειται για ένα καθαρόαιμο σπορ, σχεδόν αγωνιστικού επιπέδου, που μπορεί να προσφέρει κορυφαίες οδηγικές συγκινήσεις στο δρόμο και -ακόμα περισσότερο- στην πίστα. Αυτό είναι δεδομένο ότι μπορούσε να το καταφέρει η AMG, άλλωστε η αγωνιστική τεχνογνωσία του γκρουπ της Mercedes είναι πια τεράστια μετά από τόσα πρωταθλήματα στη Formula 1, οπότε είναι δεδομένο ότι μπορούν να φτιάξουν κορυφαία αυτοκίνητα σ' αυτήν την κατηγορία. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτό το έκαναν στη συγκεκριμένη περίπτωση με ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της μάρκας, ένα από τα λίγα που κάνουν τόσα βλέμματα να γυρνούν στο πέρασμά του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δηλαδή, έχουμε και περιτύλιγμα ανάλογο του περιεχομένου, σε μια κορυφαία σύνθεση που, όπως πολλά πράγματα σ' αυτήν τη ζωή, είναι τόσο ακριβή που ελάχιστοι μπορούν να απολαύσουν...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP