ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Audi Q2 - 35 TFSI

Και πάλι μόνο του!         ..:: Σαββάτο, 24 Ιουλίου 2021 ::..

Και μετά την ανανέωσή του το μικρότερο SUV της Audi εξακολουθεί στην ουσία να μην έχει άμεσο "premium" αντίπαλο στην κατηγορία, διατηρώντας τα θετικά στοιχεία που το χαρακτήριζαν, όπως η ποιότητα, η λειτουργικότητα και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του, προσφέροντας επιπλέον και καλές επιδόσεις σ' αυτήν την έκδοση με τον δυνατό 1.5 TFSi

Η Audi είναι η μοναδική από τις εταιρείες "premium" αυτοκινήτων που τόλμησε να μπει στην κατηγορία των μικρών SUV με το Q2. Το αυτοκίνητο ήταν καλό, πήρε τη θέση του στην αγορά, αλλά ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι πολύ μεγάλος και η ποιότητα των αυτοκινήτων ανεβαίνει συνέχεια. Ακόμα κι ένας "premium" κατασκευαστής, λοιπόν, δεν μπορεί να επαναπαύεται και η γερμανική εταιρεία ανανέωσε πρόσφατα το αυτοκίνητο, όπως συμβαίνει με κάθε μοντέλο στο μέσο περίπου του κύκλου ζωής του. Οι σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος είχαν ως αποτέλεσμα και την αύξηση κατά 2 χιλιοστά του συνολικού μήκους, που φτάνει πλέον τα 4,21 μ.

Εσωτερικό
Οι περιορισμένες αλλαγές που έγιναν στο εσωτερικό δεν άλλαξαν ουσιαστικά την συνολική εικόνα του, που ανταποκρίνεται στον "premium" χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το Q2 διαθέτει απολύτως επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες, ίσως όχι τους κορυφαίους με βάση τα χρήματα που κοστίζει (ως "premium" αυτοκίνητο είναι μοιραία ακριβότερο και η τιμή του συγκρίνεται με αυτήν των «μαζικών» SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας), σίγουρα όμως πολύ καλός με βάση την κατηγορία μεγέθους στην οποία ανήκει. Πολύ περισσότερο αν συνυπολογίσει κανείς και την πολύ καλή χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που φτάνει τα 405 λίτρα και φυσικά είναι απολύτως επαρκής για μια οικογένεια. Θα θέλαμε όμως λίγο περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα. Από την άλλη πλευρά εξαιρετική είναι η ποιότητα κατασκευής, που δικαιολογεί και την αυξημένη τιμή του αυτοκινήτου σε σχέση με τα περισσότερα μικρά SUV και θυμίζει την αίσθηση χρηματοκιβωτίου που δίνουν τα μεγαλύτερα Audi. Καλή είναι επίσης και η γενική εργονομία, με μία σωστή θέση οδήγησης, που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κανείς απολύτως.

Η τιμή του 1.5 TFSI ξεκινάει από 24.780 ευρώ, με ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται σύστημα ESP, Audi pre sense εμπρός με λειτουργία ανίχνευσης πεζών, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB, θύρες SDXC και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε όμως την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι πολύ ποιοτικό και προσφέρει χώρους μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Q2 35 TFSI κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI των 150 ίππων που χρησιμοποιείται και στο μεγαλύτερο και βαρύτερο Q3, τις ανάγκες του οποίου καλύπτει με άνεση. Είναι αυτονόητο, λοιπόν, ότι τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα στο μικρότερο και ελαφρύτερο Q2. Ούτως η άλλως πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό και εύστροφο, με πολύ καλή ροπή, o οποίος προσφέρει εδώ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,6''), που ξεπερνούν κατά πολύ την απλή διεκπεραίωση ενός ασφαλούς περάσματος κι επιτρέπουν την κίνηση του αυτοκινήτου με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί ο οδηγός. Το πολύ καλό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Stronic με τις 7 ταχύτητες προσφέρει γρήγορες αλλαγές και καλή κατανομή των σχέσεων, επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Από την άλλη πλευρά η κατανάλωση σε ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο δεν μπορεί να είναι ιδιαίτερα χαμηλή, ιδιαίτερα στο αστικό περιβάλλον, όπου ξεπερνάει εύκολα τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Λειτουργικά το ανανεωμένο Q2 δεν έχει αλλάξει κι ένα από τα ισχυρότερα στοιχεία του είναι η οδική συμπεριφορά του, που είναι πραγματικά εξαιρετική για SUV και ελάχιστα θυμίζει το χαρακτήρα του (όπως προσδιορίζεται από το αυξημένο ύψος του). Το αυτοκίνητο έχει πραγματικά πολύ καλό κράτημα, είναι απολύτως προβλέψιμο όσο και αν το πιέσεις, οι αντιδράσεις του δεν είναι ποτέ απότομες, αλλά πολύ προοδευτικές και ταυτόχρονα έχει πολύ ικανοποιητική αίσθηση στο τιμόνι σε σχέση με αυτά που ξέραμε παλιότερα για τα Audi. Οι κλίσεις στις στροφές είναι προφανώς λίγο μεγαλύτερες από αυτές ενός A3 π.χ., αλλά όχι υπερβολικές, η συμπεριφορά του είναι ακριβής και πολύ εύκολα ελεγχόμενη, συμπληρώνεται δε από τα πολύ καλά φρένα, που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ σε ό,τι αφορά την άνεση, οι αναρτήσεις είναι κάπως σφιχτές (αναπόφευκτα λόγω του χαρακτήρα του αυτοκινήτου) οπότε κάποιες απότομες ανωμαλίες γίνονται πιο έντονα αισθητές σε σχέση με πιο συμβατικά αυτοκίνητα (σεντάν ή χάτσμπακ) της εταιρείας.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Κιβώτιο ταχυτήτων
KATA
- Μέτριοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις σ' ένα αυτοκίνητο που έχει και την ανάλογα καλή οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Με την κατηγορία των μικρών SUV να βρίσκεται πλέον σε πλήρη ανάπτυξη, το Q2 εξακολουθεί να μην έχει premium αντίπαλο, καθώς οι άλλοι δύο μεγάλοι Γερμανοί premium κατασκευαστές έχουν αποφασίσει να μην κατέβουν στη μικρή κατηγορία (το γκρουπ BMW έχει άλλωστε σ' αυτήν το Mini Countryman, που όμως έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα από το Q2). Το Q2 πορεύεται λοιπόν μόνο του, προσφέροντας πάντως χαρακτηριστικά -πολύ καλή οδική συμπεριφορά, λειτουργικότητα, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής- που επιβεβαιώνουν τον premium χαρακτήρα του, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση έχει επιπλέον και καλές επιδόσεις, που συμπληρώνουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.audi.gr


  UP