ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini Countryman - One D

Φρεσκάρισμα της πετυχημένης συνταγής         ..:: Σαββάτο, 17 Ιουλίου 2021 ::..

Χωρίς ουσιαστικές λειτουργικές αλλαγές, το ανανεωμένο Countryman εξακολουθεί να προσφέρει στη βασική έκδοση ντίζελ -που καλύπτει τις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων- τον ξεχωριστό χαρακτήρα που οδήγησε στην εμπορική επιτυχία του μοντέλου, σε συνδυασμό με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, οικονομία στη χρήση, ποιότητα και επαρκείς χώρους για οικογενειακή χρήση

Πρέπει να αναγνωρίσει κανείς στη Mini, ότι δεν κατάφερε απλώς να αναβιώσει ένα ιστορικό μοντέλο με μεγάλη επιτυχία, αλλά να δημιουργήσει, ακριβώς πάνω στην εποχή που αρχίζει η μεγάλη στροφή προς τα κάθε είδους "SUV", ένα εξίσου πετυχημένο μικρό υπερυψωμένο μοντέλο. Η περσινή ανανέωσή του Countryman τονίζει αυτήν την επιτυχία, καθώς ήταν αρκετά περιορισμένη, απλώς για να γίνει ένα φρεσκάρισμα σ' ένα ούτως ή άλλως πετυχημένο αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα έγινε φυσικά και η προσαρμογή των κινητήρων στις αυστηρότερες νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Εσωτερικό
Στην τελευταία γενιά του το Countryman προσφέρει πλέον χώρους που ξεφεύγουν καθαρά από τα όρια των σούπερ μίνι, ανεβαίνοντας στην αμέσως επόμενη κατηγορία. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα, ακόμα και σε ένα ταξίδι, ενώ και ο χώρος αποσκευών με τα 450 λίτρα του περνάει το αυτοκίνητο σε άλλη κλάση στον τομέα της πρακτικότητας, εκπληρώνοντας πολύ καλά τις απαιτήσεις που υπάρχουν από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα συμπληρώνουν μια συνολικά πολύ καλή εικόνα στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας. Αντίστοιχα, πολύ προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που ανταποκρίνεται και στην αυξημένη τιμή του αυτοκινήτου. Επίσης, αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, με μοναδική μας ένσταση την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, που μπορεί να μην επιτρέψει σε όλους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 27.520 ευρώ (30.590 για την έκδοση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είχαμε στη διάθεσή μας) με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, σύστημα προειδοποίησης προσέγγισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης LED, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Το προσεγμένο και ιδιαίτερο σχεδιαστικά εσωτερικό προσφέρει χώρους μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου
Κινητήρας-κιβώτιο
Οι όποιες επεμβάσεις στον μικρό ντίζελ του 1,5 λίτρου με τους 116 ίππους ήταν πολύ περιορισμένες να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, άλλωστε κι η ισχύς του παρέμεινε ίδια. Πρόκειται για ένα κινητήρα που κινεί άνετα το αυτοκίνητο, προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις για να μπορεί κανείς να κινείται με ασφάλεια (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2’’). Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το γεγονός ότι συνδυάζεται πλέον με το επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του γκρουπ BMW, το οποίο είναι γρήγορο και σωστά κλιμακωμένο και αξιοποιεί πολύ καλά τον κινητήρα, επιτρέποντας με το μεγάλο αριθμό σχέσεων που διαθέτει να λειτουργεί αυτός συνεχώς μέσα στην περιοχή της μέγιστης ροπής. Αυτό που φαίνεται να βελτιώθηκε, εκτός από τις εκπομπές ρύπων, είναι η κατανάλωση, που ήταν στη δοκιμή μας ακόμα χαμηλότερη από πριν, ιδιαίτερα στην πόλη (γύρω στο μισό λίτρο σε σύγκριση με την έκδοση με τον ίδιο κινητήρα που είχαμε δοκιμάσει πριν την ανανέωση), όπου μπορεί να πέσει εύκολα στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. ή και λίγο παρακάτω. Στο ταξίδι, με φυσιολογικές ταχύτητες, μπορεί να πλησιάσει ή και να πέσει λίγο κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο σε κάθε Mini είναι η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, κάτι που χαρακτηρίζεις και το Countryman. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, αν αναλογιστεί κανείς την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (16,5 εκατοστά), κάτι που προφανώς θα μπορούσε να διευκολύνει την αύξηση των κλίσεων του αμαξώματος και κατ' επέκταση να επιδρά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Παρ' όλα αυτά η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων συγκρατεί τις κλίσεις σε πολύ λογικά επίπεδα κι επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσφέρει μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, η οποία είναι ακριβής και απόλυτα προβλέψιμη, με καλό κράτημα, πρόσφυση υψηλού επιπέδου και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις, σαφώς πιο προοδευτικές μάλιστα από εκείνες του 3θυρου Mini, λόγω του μεγαλύτερου μήκους και πλάτους του Countryman. Αν έχει χάσει λοιπόν κάτι από την «απόλυτη» συμπεριφορά των μικρότερων Mini σε ακρίβεια, έχει κερδίσει σε προοδευτικότητα και χρόνο «προειδοποίησης», κάτι που δεν προσδίδει μεν τον ίδιο σπορ χαρακτήρα, αλλά διευκολύνει το μέσο οδηγό. Το καλό τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα ολοκληρώνουν την θετική εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι απολύτως αποδεκτή για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, όχι όμως κορυφαία για την κατηγορία, μια που οι αναρτήσεις είναι κάπως σφιχτές.
YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Tιμόνι
- Φρένα
- Χώρος αποσκευών
- Ποιότητα
- Ηχομόνωση
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη τιμή
Ο οικονομικός μικρός ντίζελ έχει επαρκή δύναμη, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία
Συμπέρασμα
Προφανώς ένα απλό "facelift" δεν αλλάζει το χαρακτήρα ενός μοντέλου και το Countryman εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ποιότητα, ξεχωριστό χαρακτήρα, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και επαρκείς χώρους για οικογενειακή χρήση. Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοσή του προσφέρει και οικονομία στη χρήση, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το ρόλο που μπορεί να παίξει ως μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει ότι απευθύνεται σε οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων, αφού η τιμή του το φέρνει απέναντι στα SUV της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Απευθύνεται λοιπόν σ' ένα συγκεκριμένο κοινό, που βάζει στις προτεραιότητές του και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μικρού SUV της Mini.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP