ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 16 Ιουλίου 2021 ::..
Στο πλαίσιο του εντατικού προγράμματος εξηλεκτρισμού της γκάμας της, η Audi ξεκινάει σύντομα τη διάθεση του νέου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, του Q4 e-tron, στην ελληνική αγορά και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη εκδήλωση για την παρουσίαση του αυτοκίνητου στους έλληνες δημοσιογράφους. Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από 44.900 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (39.469 ευρώ με την επιδότηση) για το Q4 e-tron 35 με τη «βασική» μπαταρία των 52 kWh. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με πλήρη βασικό εξοπλισμό, στον οποία μεταξύ άλλων είναι στάνταρ το ESP και 6 αερόσακοι, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, σύστημα σταθεροποίησης μετά από απότομους χειρισμούς, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενoι και θερμαινόμενoι καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Αυτονόητο είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες που εξελίσσουν αυτήν τη στιγμή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιδιώκουν απαραίτητα κάποια (ή και τα περισσότερα!) από αυτά να είναι SUV, αφού αυτή είναι η μόδα της εποχής σε ό,τι αφορά τα αμαξώματα. Η Audi, λοιπόν, που έχει ένα μεγάλο πρόγραμμα δημιουργίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με στόχο πριν το τέλος δεκαετίας να σταματήσει να δημιουργεί καινούργια μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρουσίασε πρόσφατα το Q4 e-tron και την κουπέ έκδοσή του, το Q4 Sportback e-tron, ένα μεσαίο ηλεκτρικό SUV με μήκος 4,588 μ. και μεταξόνιο 2,76 μ. Το αυτοκίνητο είναι βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα της εταιρείας που εξελίχθηκε ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματά τους στον τομέα της εκμετάλλευση χώρων. Και πράγματι το Q4 e-tron ανήκει θεωρητικά στη μεσαία κατηγορία, προσφέρει όμως χώρους για τους επιβάτες που συγκρίνονται με αυτούς μεγαλύτερων συμβατικών μοντέλων. Ταυτόχρονα προσφέρει κι ένα μεγάλο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 520 λίτρα (ή 535 στην περίπτωση του Sportback). Πολύ καλή είναι και η αεροδυναμική του αμαξώματος, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την αύξηση της αυτονομίας στα ταξίδια, με συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx 0,28 (0,26 για το Sportback με σπορ ανάρτηση).

Η βασική έκδοση του αυτοκινήτου έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς κι έχει μπαταρία 52 kWh (το βάρος της οποίας φτάνει τα 350 κιλά). Η αυτονομία της σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι 306-341 χιλιόμετρα (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού). Υπάρχει μία ακόμα έκδοση με πίσω κίνηση, 204 ίππους και μπαταρία 77 kWh (βάρους 500 κιλών) με τυποποιημένη αυτονομία 466-520 χιλιομέτρων. Η κορυφαία έκδοση της γκάμας είναι τετρακίνητη, με έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 299 ίππων, που χρησιμοποιεί επίσης τη μεγάλη μπαταρία κι έχει τυποποιημένη αυτονομία 443-488 χιλιομέτρων. Η απόσταση από το έδαφος είναι 18 εκατοστά, οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ η προαιρετική σπορ ανάρτηση είναι χαμηλότερη κατά 15 χιλιοστά εμπρός και 10 πίσω. Διαθέσιμη προαιρετικά είναι επίσης και μία ανάρτηση με ηλεκτρονικό έλεγχο απόσβεσης, όπως και μία ανάρτηση comfort για κακοτράχαλες επιφάνειες, που προσφέρει τη δυνατότητα αύξησης τις απόστασης από το έδαφος (18 χιλιοστά εμπρός, 9 πίσω). Φυσικά υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση με ρυθμιζόμενη λειτουργία τριών σταδίων, που στο μέγιστο επίπεδο ανάκτησης επιβραδύνει αισθητά το αυτοκίνητο όταν οδηγός αφήσει το γκάζι, με τα φρένα να λειτουργούν πλέον απλώς επικουρικά. Προσαρμοσμένο στην σύγχρονη πραγματικότητα είναι προφανώς και το εσωτερικό, με ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, ενώ το αυτοκίνητο προσφέρεται προαιρετικά και με σύστημα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας. Σημαντικό στοιχείο επίσης για την ευελιξία του αυτοκινήτου στις αστικές συνθήκες είναι ότι στην έκδοση με πίσω κίνηση -λόγω της απουσίας κινητήρα εμπρός, που διευκολύνει τη στρέψη των τροχών- έχει ένα κύκλο στροφής μόλις 10,2 μ. Φυσικά η κατανομή βάρους τους δύο άξονες βρίσκεται στο ιδανικό 50:50 (ένα άλλο πλεονέκτημα που μπορούν να προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Τέλος, ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το αυτοκίνητο έχει ανισομεγέθη ελαστικά εμπρός και πίσω (πλάτος 235 χιλιοστά εμπρός, 255 χιλιοστά πίσω).
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο (την ισχυρή έκδοση με την πίσω κίνηση) σε μια διαδρομή 30 περίπου χιλιόμετρων. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός, που επιβεβαιώνει και την μεγάλη εξέλιξη της τεχνολογίας στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ότι δεν έχουν γίνει συμβιβασμοί στον τομέα της ποιότητας, σε σύγκριση με αυτό που είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια από την Audi στα συμβατικά μοντέλα της, αλλά που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό το αυτοκίνητο έχει κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών, πολύ καλή ηχομόνωση και βέβαια πολύ καλή εργονομία, όπως θα περίμενε κανείς από ένα γερμανό κατασκευαστή. Ο κινητήρας έχει τη δύναμη και κυρίως τη ροπή για να κινεί αρκετά γρήγορα το βαρύ αυτοκίνητο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,5'' για τη συγκεκριμένη έκδοση), προσφέροντας ταυτόχρονα ευχάριστη αλλά και ξεκούραστη οδήγηση χάρη και στην απουσία κιβωτίου ταχυτήτων. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η σταθερότητα του αυτοκινήτου εξαιρετική, με το μεγάλο βάρος του (που ανάλογα με την έκδοση μπορεί να ξεπερνάει τα 2.200 κιλά) να μη γίνεται αισθητό, χάρη και στο πολύ χαμηλό κέντρο βάρους που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και φυσικά κανένα παράπονο δεν υπάρχει για το φρενάρισμα, αφού το σύστημα ανάκτησης ενέργειας επιβραδύνει άμεσα το αυτοκίνητο, με τα φρένα απλώς να υπάρχουν για μία πρόσθετη βοήθεια σε μια στιγμή ανάγκης που απαιτεί αστραπιαία ακινητοποίηση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP