ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Ford Mustang Mach-E

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Σαββάτο, 10 Ιουλίου 2021 ::..
Η Ford οργάνωσε μία μεγάλη εκδήλωση στην Αττική για την παρουσίαση στους έλληνες δημοσιογράφους του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου της, του Mustang Mach-E. Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά (η πρώτη παράδοση αναμένεται μέσα στο μήνα), σε τιμές που ξεκινούν από 57.587 ευρώ (έκδοση με πίσω κίνηση, 269 ίππου και μπαταρία 75 kWh) χωρίς την κρατική επιδότηση (51.587 με την επιδότηση). Ιδιαίτερα πλούσιο είναι το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στο κέντρο της λωρίδας, 11 αερόσακους (πλευρικοί και κεφαλής εμπρός-πίσω), ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό (με σύστημα εισόδου και εκκίνησης μέσω κινητού τηλεφώνου), ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματη λειτουργία προβολέων, ασύρματη φόρτιση κινητού, αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα B&O με χειριστήρια στο τιμόνι, 4 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Για τη δημιουργία του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, η Ford επέλεξε ένα όνομα που παραπέμπει σ' ένα παγκοσμίως διάσημο σπορ μοντέλο της, το Mustang, προσαρμόζοντας όμως το αυτοκίνητο και στις τάσεις της σύγχρονης εποχής, με αμάξωμα SUV. Αυτή η επιλογή δεν μειώνει πάντως την εντύπωση που προκαλεί το αυτοκίνητο και δεν απογοητεύει τις απαιτήσεις που δημιουργεί το όνομα του, αφού το ηλεκτρικό Mustang Mach-E έχει και τη δύναμη, και τις επιδόσεις, και τη συμπεριφορά στο δρόμο που να ικανοποιούν αυτές τις αυξημένες απαιτήσεις. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός, ότι η εταιρεία δεν αρκέστηκε στη δημιουργία μίας έκδοσης, που απλώς να προσέθετε κι ένα ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της, αλλά δημιούργησε μια γκάμα εκδόσεων που καλύπτει πολλές διαφορετικές απαιτήσεις. Έτσι, το Mustang Mach-E προσφέρεται με πίσω κίνηση ή τετρακίνηση (η οποία εξασφαλίζεται με την προσθήκη ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα, που κινεί τους εμπρός τροχούς), με δύο διαφορετικές επιλογές ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας και με διαφορετικές επιλογές ως προς την ισχύ των κινητήρων. Έτσι δημιουργούνται ουσιαστικά 4 διαφορετικές εκδόσεις. Οι 2 έχουν πίσω κίνηση και ισχύ 269 ίππων ή 294 ίππων (η πρώτη με τη μικρή μπαταρία και τυποποιημένη αυτονομία 470 χιλιομέτρων και η δεύτερη με την μεγαλύτερη μπαταρία και τυποποιημένη αυτονομία 610 χιλιομέτρων). Οι άλλες 2 είναι τετρακίνητες, μία με συνολική ισχύ 269 ίππων και τη μικρή μπαταρία που προσφέρει τυποποιημένη αυτονομία 410 χιλιομέτρων και μία με συνολική ισχύ 351 ίππων και την μεγάλη μπαταρία που προσφέρει τυποποιημένη αυτονομία 540 χιλιομέτρων.

Το Mustang Mach-E βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να μεγιστοποιεί τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Προσφέρει χώρους για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών 402 λίτρων, ενώ υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό κι ένας πρόσθετος χώρος αποθήκευσης 81 λίτρων με σύστημα απορροής υδάτων για τη μεταφορά βρεγμένων αντικειμένων. Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τη εντυπωσιακή μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 15,5'' στο κέντρο του ταμπλό (ψηφιακός είναι επίσης και ο πίνακας οργάνων), από την οποία γίνεται ο χειρισμός των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου. Διαθέτει φυσικά ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, αλλά και συστημάτων πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, ενώ στάνταρ είναι η συμβατότητα του συστήματος πολυμέσων με τα Apple CarPlay και Android Auto. Προσφέρει επίσης τη δυνατότητα εισόδου στο αυτοκίνητο με τη βοήθεια του κινητού τηλεφώνου, που μπορεί να υποκαταστήσει το κλασικό κλειδί με τη βοήθεια ειδικής εφαρμογής. Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, η Ford επισημαίνει την κατασκευή των μπαταριών του αυτοκινήτου με μικρότερο αριθμό κυψελών απ' ότι στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, κάτι που περιορίζει τις βλάβες και διευκολύνει τις επισκευές, ενώ οι αναρτήσεις χρησιμοποιούν τεχνολογία προσαρμοζόμενης απόσβεσης (MagneRide). Υπάρχει επίσης δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης, που ρυθμίζουν και τον εσωτερικό διάκοσμο, αλλά και τη λειτουργία του αυτοκινήτου και τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Θα επισημάνουμε επίσης ότι η Ford εξασφαλίζει στους αγοραστές του αυτοκινήτου την δωρεάν 5ετή πρόσβαση σε ένα μεγάλο πανευρωπαϊκό δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης, αλλά και ένα έτος δωρεάν πρόσβασης στο δίκτυο γρήγορης φόρτισής Ionity.
Η έκδοση που μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε σε μια διαδρομή από τη Βουλιαγμένη μέχρι το Λαύριο ήταν η τετρακίνητη με την μεγάλη μπαταρία. Θα επισημάνουμε κατ' αρχάς την πολύ ποιοτική εικόνα του εσωτερικού, που είναι αντάξια της -αναπόφευκτα αυξημένης, όπως σε όλα τα ηλεκτροκίνητα- τιμής του αυτοκινήτου, και σε επίπεδο κατασκευής, και σε επίπεδο υλικών. Οι επιδόσεις είναι φυσικά εξαιρετικές, χάρη στην μεγάλη ισχύ, αλλά και τη μεγάλη ροπή που προσφέρουν οι ηλεκτροκινητήρες και τα αστραπιαία προσπεράσματα εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και ιδιαίτερη οδηγική απόλαυση. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, η οδική συμπεριφορά πολύ καλή για SUV, το τιμόνι ακριβές, γρήγορο και με καλή αίσθηση και τα φρένα αποτελεσματικά (ούτως ή άλλως λειτουργούν επικουρικά όταν είναι ενεργοποιημένο το μέγιστο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση) επιβεβαιώνοντας ότι και στην περίπτωση της ηλεκτροκίνησης η Ford δημιούργησε άλλο ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο. Θα κλείσουμε επισημαίνοντας δύο πράγματα που μας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση από λειτουργικής πλευράς. Το πρώτο είναι το εντυπωσιακό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, που μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αυτονομία του αυτοκινήτου σε διαδρομές όπου ο οδηγός αναγκάζεται συχνά να αφήνει το γκάζι. Και το δεύτερο είναι η εξίσου εντυπωσιακή τεχνολογία κατασκευής της γυάλινης διαφανούς ηλιοροφής, που ακόμα και στην ηλιοφάνεια της Αθήνας του Ιουλίου, αποτρέπει με κάποιο... μαγικό τρόπο (χωρίς τη λειτουργία του κλιματισμού) την υπερβολική άνοδο της θερμοκρασίας στο εσωτερικό, ακόμα κι όταν το χτυπάει κατακόρυφα ο μεσημεριανός ήλιος, ο οποίος δεν ενοχλεί καθόλου τους επιβάτες όταν βρίσκονται μέσα. Αφήσαμε ένα μπουκάλι με δροσερό νερό μέσα στο αυτοκίνητο για 20 λεπτά περίπου κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης στάσης για καφέ και το βρήκαμε να είναι ακόμα σε κατάσταση που να πίνεται ευχάριστα! Τεχνολογία δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά συστήματα...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP