ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Subaru Outback

Γνωριμία στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 09 Ιουλίου 2021 ::..
Σε δύο δόσεις, λόγω κορωνοϊού έγινε από την αντιπροσωπεία της Subaru η παρουσίαση του νέου Outback. Αρχικά οργανώθηκε συνέντευξη Τύπου (σε... αραιή διάταξη!) για την παρουσίαση των στοιχείων του αυτοκινήτου στους έλληνες δημοσιογράφους και τις επόμενες μέρες δόθηκε η ευκαιρία στον καθένα ατομικά για μια πρώτη σύντομη επαφή με το αυτοκίνητο. Η ναυαρχίδα της Subaru είναι άμεσα διαθέσιμη στην ελληνική αγορά, σε τιμές που ξεκινούν από 57.750 ευρώ για τη «βασική» έκδοση Style, η οποία περιλαμβάνει στάνταρ μεταξύ άλλων ESP με λειτουργίες hill holder και hill descent control, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αποφυγής εξόδου από το δρόμο, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ανίχνευσης οπισθίου οχήματος με αυτόματο φρενάρισμα οπισθοπορείας, σύστημα αναγνώρισης ορίου ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, 8 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED με αυτόματη ρύθμιση ύψους, προβολείς ομίχλης LED, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, θερμαινόμενο τιμόνι, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με οθόνη 11,6'', δύο θύρες USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, και χειριστήρια στο τιμόνι, δύο επιπλέον θύρες φόρτισης USB πίσω κλπ.


Η Subaru είναι γνωστή περισσότερο ίσως για τα μικρότερα μοντέλα της, που απευθύνονται και σε ένα ευρύτερο κοινό. Το Outback όμως είναι αυτό που στην ουσία δημιούργησε την έννοια του crossover, του υπερυψωμένου αυτοκινήτου με 5θυρο «συμβατικό» αμάξωμα, πολύ πριν αυτή εφαρμοστεί μαζικά, πάντα φυσικά σε συνδυασμό με την μόνιμη «συμμετρική» τετρακίνηση, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής μάρκας. Στην έκτη γενιά του πλέον, το νέο μοντέλο έχει προσαρμοστεί ακόμα περισσότερο στη σύγχρονη πραγματικότητα και τις ανάγκες των σημερινών καταναλωτών, προσφέροντας τις υπηρεσίες ενός SUV σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση. Κάτι που δεν ήταν δύσκολο με δεδομένη την ύπαρξη της τετρακίνησης, ενισχύθηκε όμως χάρη στην αύξηση της απόστασης από το έδαφος στα 21,3 εκατοστά. Σε ό,τι αφορά τις γνωστές γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων, η γωνία προσέγγισης είναι πλέον 19,7°, η γωνία ράμπας 21° και η γωνία φυγής 22,6°.

Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι αυξημένες σε σχέση με αυτές του προηγούμενου μοντέλου, με το μήκος να φτάνει πλέον τα 4,87 μ. αυξημένο κατά 5 εκατοστά. Έτσι το αυτοκίνητο προσφέρει ακόμα καλύτερους χώρους για επιβάτες (που ούτως ή άλλως ήταν μεγάλοι και στο προηγούμενο) και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 561 λίτρα. Καινούργιος είναι και ο πίνακας οργάνων στο σύγχρονο εσωτερικό, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη κάθετη οθόνη 11,6'' για τον έλεγχο των διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Εξαιρετική είναι η εικόνα του εσωτερικού και στον τομέα της ποιότητας, που δεν εξαντλείται πλέον στην γεροδεμένη κατασκευή και την άψογη συναρμολόγηση, αλλά συνδυάζεται και με αντίστοιχης εικόνας υλικά. Το νέο Outback βασίζεται σε μία διαφορετική πλατφόρμα, με βελτιωμένη ακαμψία, ενώ για την παροχή ισχύος χρησιμοποιεί τον -ριζικά ανασχεδιασμένο- βενζινοκινητήρα των 2,5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 169 ίππους. Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με μία νέα έκδοση του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), ειδικά εξελιγμένη για το συγκεκριμένο μοντέλο, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα και 8 σταθερών σχέσεων για χειροκίνητες αλλαγές. Και φυσικά, όπως κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο, το νέο Outback προσφέρει μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων, συστημάτων ασφάλειες και συστημάτων άνεσης, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο αντιλαμβάνεσαι αμέσως την ποιοτική αναβάθμιση και την σωστή εργονομία που το χαρακτηρίζει. Οι χώροι φυσικά είναι πολύ μεγάλοι και η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό δίνει την αίσθηση "hi tech" που πρέπει να εκπέμπει το αυτοκίνητο μιας εταιρείας σαν τη Subaru, που παραδοσιακά τη διοικούν οι μηχανικοί και όχι το μάρκετινγκ! Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας άμεσου ψεκασμού διαφοροποιείται βεβαίως από την εικόνα των μικρών δυνατών τούρμπο που κυριαρχεί στην εποχή μας, έχει όμως και την δύναμη και τη ροπή για να κινήσει με μεγάλη άνεση το βαρύ αυτοκίνητο (1642 κιλά), προσφέροντας απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις για την εξασφάλιση ενεργητικής ασφάλειας (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2''). Ευχάριστη έκπληξη είναι το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που είναι το καλύτερο CVT που έχουμε δοκιμάσει ποτέ, με πολύ ομαλή λειτουργία και την πρόσθετη δυνατότητα επιλογής 8 σταθερών σχέσεων εφ' όσον το επιθυμεί ο οδηγός. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η άνεση απολύτως ικανοποιητική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η οδική συμπεριφορά είναι επίσης πολύ καλή, με εξαιρετική σταθερότητα στην ευθεία, πολύ καλό κράτημα και καλή κατευθυντικότητα στις στροφές, με την αυτόματη τετρακίνηση να βοηθάει φυσικά την ακρίβεια την συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και της ανταπόκρισής του στις εντολές του οδηγού, κατανέμοντας την ροπή στους τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν τη συνολικά καλή εικόνα. Και φυσικά το αυτοκίνητο προσφέρει πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες χάρη στην τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά συστήματα που την υποστηρίζουν, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το αυτόματο κιβώτιο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP