ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Corsa - e

Φτηνό στη χρήση, ακριβό στην αγορά         ..:: Σαββάτο, 26 Ιουνίου 2021 ::..

Το ηλεκτρικό Corsa είναι εξίσου ποιοτικό, σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, έχει αυτονομία πολύ παραπάνω από επαρκή για την κίνηση στην πόλη, προσφέρει την αθόρυβη λειτουργία και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και το υψηλό κόστος αγοράς και την περιορισμένη αυτονομία στα ταξίδια, που αποτελούν προς το παρόν τα σημαντικότερα εμπόδια γιατί τη μαζική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται με γρήγορους ρυθμούς προς την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, παράλληλα με την εξέλιξη και συμβατικών μοντέλων που προς το παρόν καλύπτουν τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των αγοραστών, η Opel έκανε τη συμβολική κίνηση να παρουσιάσει την ηλεκτρική έκδοση του νέου Corsa λίγο πριν από τις εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ. Προφανώς αυτό δε σημαίνει ότι αυτή θα είναι και η σημαντικότερη έκδοση της γκάμας από πλευράς πωλήσεων. Πέρασε όμως το μήνυμα ότι η γερμανική εταιρεία, που ανήκει πλέον στο γκρουπ PSA, δίνει μεγάλη σημασία στη δημιουργία ηλεκτρικών μοντέλων και μάλιστα στον «πυρήνα» της γκάμας της. Το Corsa e είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά, όπου αρχίζει σιγά-σιγά να δημιουργείται μία -μικρή- ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εν μέρει χάρη και στα κίνητρα που αποφάσισε να δώσει η κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κάθε είδους. Με ίδιες διαστάσεις με το πετρελαιοκίνητο Corsa που δοκιμάσαμε πριν λίγο καιρό, το Corsa e βρίσκεται στον πυρήνα της κατηγορίας των σούπερ μίνι, που και το 2020 εξακολούθησε να είναι η μεγαλύτερη της ελληνικής αγοράς.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό του ηλεκτρικού Corsa δεν διαφοροποιείται από αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου, έχοντας απλώς ορισμένες διαφορετικές ενδείξεις στα όργανα, λόγω και της διαφορετικής φύσης του κινητήρα. Από εκεί και πέρα προσφέρει επαρκείς (όχι όμως από τους κορυφαίους της κατηγορίας) χώρους για να μετακινηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες... φυσιολογικού μεγέθους στο προσεγμένο εσωτερικό του, που είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροπράγματα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά σωστό, προσφέρει μια καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός. Εκεί που υπάρχει διαφορά, είναι στο χώρο αποσκευών, που είναι αρκετά μικρότερος (167 λίτρα) ώστε να δημιουργηθεί χώρος κάτω από το δάπεδο και για μια αρκετά μεγάλη μπαταρία.

Μεγάλη διαφορά υπάρχει φυσικά και στην τιμή αγοράς, που ξεκινάει από 32.230 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση), τιμή που σίγουρα περιορίζει σημαντικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται το αυτοκίνητο και δεν είναι το παραδοσιακό κοινό των σούπερ μίνι. Ο εξοπλισμός είναι πάντως πολύ καλός και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ειδοποίησης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης εμποδίων (με αναγνώριση πεζών) και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB, συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα σημειώσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι σύγχρονο και προσεγμένο και η εργονομία σωστή
Κινητήρας-κιβώτιο
Η μεγάλη διαφορά βεβαίως βρίσκεται στο σύστημα παραγωγής και μετάδοσης της ισχύος. Το Corsa e κινείται με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 50 kWh και φυσικά δεν χρειάζεται παρά μία μόνο σχέση μετάδοσης, όπως όλα τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αφού η ροπή του (26,5 kgm, μεγαλύτερη κατά 1 kgm από αυτή της έκδοσης ντίζελ) αποδίδεται από μηδενικές στροφές. Έτσι κινεί με μεγάλη άνεση το αυτοκίνητο, που είναι πραγματικά γρήγορο (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,1'') παρά το αυξημένο βάρος του (1.530 κιλά) και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, με άμεση απόκριση στο γκάζι και πολύ καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις, που είναι και οι περισσότερο χρήσιμες στην καθημερινή οδήγηση. Και φυσικά το κόστος χρήσης είναι εξαιρετικά χαμηλό, ιδιαίτερα αν έχει κανείς στο σπίτι του νυχτερινό ρεύμα, ενώ το αυτοκίνητο απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και έχει πολύ χαμηλότερο κόστος συντήρησης από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με ελάχιστες απαιτήσεις για σέρβις.

Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, η επίσημη τιμή από τον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι 330 χιλιόμετρα. Στη δική μας περίπτωση, με τη θέρμανση και το ραδιόφωνο συνεχώς σε λειτουργία, με οδήγηση σε σχετικά ελεύθερους δρόμους λόγω της καραντίνας και με το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης στο Normal (υπάρχει και Eco για μεγαλύτερη οικονομία, όπως επίσης και Sport) η πραγματική αυτονομία ήταν περίπου 270 χιλιόμετρα. Πολύ ικανοποιητική για την πόλη, όπου δεν χρειάζεται καν να φορτίζεις κάθε μέρα το αυτοκίνητο, αλλά όχι επαρκής για να το χρησιμοποιείς και σε ταξίδια. Θα σημειώσουμε εδώ ότι, σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, στα ηλεκτρικά η αυτονομία στην πόλη είναι μεγαλύτερη απ' ό,τι στον ανοιχτό δρόμο, λόγω της αποτελεσματικότερης διαχείρισης της ενέργειας και των δυνατοτήτων ανάκτησης ενέργειας που προσφέρουν οι περισσότερες επιβραδύνσεις και φρεναρίσματα στην πόλη, φορτίζοντας την μπαταρία.

Οδηγώντας
Αν και το ηλεκτρικό Corsa είναι αρκετά βαρύτερο ακόμα κι από το ντίζελ, η συμπεριφορά του στο δρόμο δεν έχει μεγάλη διαφορά, εκτός ίσως από το ότι αρχίζει να υποστρέφει λίγο πιο γρήγορα στις στροφές όταν πιεστεί (αν και δεν νομίζουμε ότι οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα αγοράζουν για να τα οδηγούν υπό πίεση!), χωρίς πάντως να ξεφεύγει από τα βασικά στοιχεία του χαρακτήρα του μοντέλου. Έχει επαρκές κράτημα και προβλέψιμη συμπεριφορά, μέτρια αίσθηση στο τιμόνι και, όπως λέγαμε και στη δοκιμή του ντίζελ, είναι ένα αυτοκίνητο με απολύτως «οικογενειακή» αίσθηση. Η μόνη διαφορά βρίσκεται στα φρένα, που είναι μεν αποτελεσματικά, έχουν όμως στο ηλεκτροκίνητο μοντέλο κάπως σπογγώδη αίσθηση, όπως συνήθως συμβαίνει με τα αυτοκίνητα που διαθέτουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Από την άλλη πλευρά πρέπει να σημειώσουμε ότι, όπως και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το Corsa e έχει επιλογή "B" στον επιλογέα της μετάδοσης, που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας και ενισχύει την επιβράδυνση από τον κινητήρα μόλις αφήσεις το γκάζι, οπότε τα φρένα παίζουν πλέον συμπληρωματικό ρόλο. Τέλος, η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση ικανοποιητική, στα γνωστά «γερμανικά» επίπεδα, που υπολείπονται των γαλλικών.
YΠEP
- Ισχύς-ροπή κινητήρα
- Επιδόσεις
- Αθόρυβη λειτουργία
- Ξεκούραστη οδήγηση
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
KATA
- Υψηλή τιμή
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
- Αυτονομία που δεν επιτρέπει ταξίδια
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ξεκούραστο στην οδήγηση, αθόρυβο, ζωντανό και πολύ οικονομικό
Συμπέρασμα
Ας μη γελιόμαστε, όσο και αν έχουν εξελιχθεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, επαρκέστατη αυτονομία για τις αστικές συνθήκες και καλά οδικά χαρακτηριστικά, απευθύνονται ακόμα σ' ένα πολύ περιορισμένο κοινό, έχοντας δύο άμεσα μειονεκτήματα κι ένα έμμεσο. Στην πρώτη περίπτωση είναι το υψηλό κόστος αγοράς και η περιορισμένη αυτονομία σε συνδυασμό με τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης, που περιορίζει δυνατότητα χρήσης του αυτοκινήτου για μακρινές μετακινήσεις. Άρα όποιος το αποκτήσει χρειάζεται και δεύτερο αυτοκίνητο για τα ταξίδια του. Το έμμεσο μειονέκτημα είναι η έλλειψη υποδομών για τη φόρτιση των αυτοκινήτων, που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, όσοι «δημόσιοι» σταθμοί φόρτισης κι αν δημιουργηθούν στα αμέσως επόμενα χρόνια, που πάλι θα είναι λίγοι για να καλύψουν τις ανάγκες του συνόλου των καταναλωτών. Εγκυκλοπαιδικά μιλώντας λοιπόν και ξεχνώντας προς στιγμήν την τιμή του, το Corsa e είναι ένα ξεκούραστο και ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη, το οποίο κινείται με πολύ χαμηλό κόστος, χαμηλότερο ακόμα και από αυτό του φυσικού αερίου. Μόνο που προς το παρόν, αποτελεί δείγμα των τεχνολογικών δυνατοτήτων της Opel, αλλά όχι των... οικονομικών δυνατοτήτων της τεράστιας πλειοψηφίας των αγοραστών. Όσοι πιστοί προσέλθετε...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP