ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW X4 - 20d

Η συναισθηματική προσέγγιση της X3         ..:: Σαββάτο, 19 Ιουνίου 2021 ::..

Η νέα X4 προσφέρει εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά, αλλά και πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες αν υπάρχουν τα κατάλληλα λάστιχα, πολύ καλές επιδόσεις χάρη στο δυνατό ντίζελ, μεγάλους χώρους για επιβάτες, κορυφαία ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό, το βασικό της πλεονέκτημα όμως απέναντι στην «αδελφή» X3, από την οποία είναι ακριβότερη, είναι το ντιζάιν του αμαξώματος «τύπου κουπέ», που έχει αποδειχθεί ότι έχει απήχηση σε πολλούς αγοραστές SUV

Η BMW ήταν η πρώτη που δοκίμασε -με την Χ6- τη χρησιμοποίηση ενός αμαξώματος τύπου κουπέ με 5 πόρτες σ' ένα SUV και η εμπορική επιτυχία αυτού του εγχειρήματος, που μιμήθηκαν μετά και άλλοι κατασκευαστές, την οδήγησε στην επέκτασή του και σε μικρότερες κατηγορίες. Στη μέση της γκάμας των SUV των Βαυαρών η αντίστοιχη υλοποίηση είναι η X4, που βρίσκεται τώρα στην δεύτερη γενιά της. Θα λέγαμε μάλιστα, ότι αυτή είναι στην ουσία η διάδοχος της πρώτης Χ6, αφού η αύξηση των διαστάσεων όλων των μοντέλων είχε ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας να πλησιάσουν στο επίπεδα που είχαν παλιότερα αυτά τις αμέσως επόμενης. Η νέα X4 είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο που βασίζεται, όπως και η X3, στη νέα ευέλικτη πλατφόρμα CLAR της BMW, η οποία επιτρέπει περιορισμό του βάρους και καλύτερη κατανομή του στους δύο άξονες. Είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη X4, με μήκος 4,752 μ. (8,1 εκατοστά παραπάνω), ενώ έχει και μακρύτερο μεταξόνιο (2.864 χιλιοστά).

Εσωτερικό
Το «κουπέ» αμάξωμα δίνει μια πιο σπορτίφ αίσθηση, αλλά το μέγεθος του αυτοκινήτου, οι 5 πόρτες και το διαιρούμενο πίσω κάθισμα δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για την προτεραιότητα που έχει δοθεί στη λειτουργικότητα. Οι διαστάσεις προδιαθέτουν για τους τεράστιους χώρους που προσφέρει, φιλοξενώντας με τη μεγαλύτερη άνεση τέσσερις επιβάτες, ενώ ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 525 λίτρων εξυπηρετεί εξίσου άνετα τη μεταφορά των αποσκευών τους. Αυτονόητη είναι η υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ η πολύ καλή θέση οδήγησης είναι ένα ακόμα θετικό στοιχείο. Μόνο που το σχήμα του αμαξώματος (όπως σε όλα τα κουπέ) περιορίζει λίγο την ορατότητα προς τα πίσω, αυξάνοντας και τις νεκρές γωνίες) σε σχέση με την αντίστοιχου μεγέθους Χ3 που έχει πιο «τετράγωνο» αμάξωμα, ως πιο παραδοσιακό SUV. Η λειτουργικότητα λοιπόν του εσωτερικού είναι πράγματι πολύ καλή και ακόμα και οι θέσεις για μικροπράγματα, στις οποίες η BMW δεν φαίνεται να δίνει μεγάλη σημασία σε πολλά μοντέλα της, δεν είναι μεν κι εδώ άφθονες, αλλά είναι τουλάχιστον αποδεκτές.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 57.500 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα παρακολούθησης απόσπασης προσοχής, σύστημα ελέγχου κατάβασης, 7 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, συναγερμό, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Ευρύχωρο, λειτουργικό και πολύ ποιοτικό, το εσωτερικό της X4 εξασφαλίζει ευχάριστα και ξεκούραστο ταξίδια
Κινητήρας-κιβώτιο
Προσαρμοσμένη στην νέα εποχή του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων, η 20d συνδυάζει τον 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με μίζα/γεννήτρια 48 V, το οποίο προσφέρει στιγμιαία 11 ίππους για υποβοήθηση των επιταχύνσεων. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερο, από το ήδη πολύ καλό που είχαμε διαπιστώσει σε άλλα μοντέλα της BMW με τον ίδιο κινητήρα, ο οποίος είναι αρκετά εύστροφος για ντίζελ κι έχει τη δύναμη για να κινήσει γρήγορα το μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο. Με ακόμα καλύτερη απόκριση και ελαστικότητα μάλιστα, χάρη στο υβριδικό σύστημα, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9'') που ξεφεύγουν από την απλή διεκπεραίωση ενός ασφαλούς προσπεράσματος. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και η πολύ καλή συνεργασία του συστήματος παροχής ισχύος με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW. Εκείνο όμως που είναι σημαντικό, είναι το γεγονός ότι η προσθήκη του υβριδικού συστήματος επέτρεψε και τον περιορισμό της κατανάλωσης, η οποία στις αστικές συνθήκες (όπου δεν παίζει ρόλο η αεροδυναμική) ήταν στα χέρια μας χαμηλότερη κατά 1 λίτρο/100 χλμ. από την αντίστοιχη X3 χωρίς υβριδικό σύστημα που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα και μπορεί να περιοριστεί γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. Πέφτοντας φυσικά αρκετά χαμηλότερα στο ταξίδι, αν οι ταχύτητες είναι... λογικές.

Οδηγώντας
Οδηγώντας το αυτοκίνητο εντυπωσιάζεται αμέσως κανείς από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει, παρά το γεγονός μάλιστα ότι δεν είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε άνεση, κάτι που γενικά ισχύει για τα BMW λόγω του σπορτίφ χαρακτήρα τους (που συνεπάγεται πιο «σφιχτές» ρυθμίσεις στις αναρτήσεις) και της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat, που έχουν αρκετά σκληρά πλαϊνά. Η σταθερότητα στην ευθεία είναι υποδειγματική ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, και το κράτημα στις στροφές πολύ καλό, όπως και η ακρίβεια της γενικότερης συμπεριφοράς ακόμα και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Θα υπενθυμίσουμε εδώ ότι το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο, με την τελευταία γενιά του συστήματος τετρακίνησης xDrive της BMW, που βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος παίζει το ρόλο κεντρικού «διαφορικού». Το σύστημα μεταφέρει υπό κανονικές συνθήκες το 70% της ροπής στον πίσω άξονα και το 30% στον εμπρός, ενώ η κατανομή μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες και μπορεί να φτάσει ακόμα και 100% εμπρός ή 100% πίσω. Αυτό φυσικά μεταφράζεται σε ακόμα καλύτερη κατευθυντικότητα όταν ο δρόμος γλιστράει. Το τιμόνι έχει μια ελαφρότατη ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας στον αυτοκινητόδρομο, αλλά μόλις αρχίζουν στροφές θυμίζει... BMW σε ακρίβεια και αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι κορυφαία και συμβάλλουν στην ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 20,4 εκατοστά, κάτι που σημαίνει ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου δεν είναι... θεωρητικές (εφόσον φυσικά φοράει και τα κατάλληλα λάστιχα!), σε συνδυασμό και με το καλό σύστημα τετρακίνησης, το σύστημα ελέγχου κατάβασης, τη ροπή του δυνατού ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο με το μεγάλο αριθμό σχέσεων μετάδοσης.
YΠEP
- Κινητήρας- επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Κιβώτιο
- Χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
KATA
- Περιορισμός ορατότητας προς τα πίσω λόγω σχήματος
- Τιμή για λίγους
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ευκολοδήγητη και πολύ ευχάριστη στην οδήγηση, η X4 έχει κορυφαία οδική συμπεριφορά για την κατηγορία
Συμπέρασμα
Ας μη γελιόμαστε, η προτίμηση κάποιου αγοραστή προς την X4 σε σχέση με την X3 βασίζεται κατά βάση σε συναισθηματικά κριτήρια, που έχουν σχέση με το ντιζάιν του αυτοκινήτου. Γιατί από εκεί και πέρα, προφανώς η X4 έχει όλα τα προτερήματα της X3, εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά στην άσφαλτο και την αντίστοιχη ενεργητική ασφάλεια, οδηγική ευχαρίστηση, άψογη ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό, μεγάλους χώρους για επιβάτες και πραγματικές δυνατότητες για κίνηση σε εδάφη εκτός ασφάλτου αν υπάρχουν τα κατάλληλα λάστιχα, αλλά έχει ελαφρά μικρότερο χώρο αποσκευών και -λόγω σχήματος- λιγότερο καλή ορατότητα προς τα πίσω για τον οδηγό, ενώ είναι και ακριβότερη. Είναι λοιπόν ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο για αυτούς που τους αρέσουν τα υπερυψωμένα SUV, αλλά απέναντι στην Χ3 το βασικό πλεονέκτημα της είναι η σχεδίαση του αμαξώματος. Κι αυτό για πολλούς είναι αρκετό, όπως δείχνουν οι πωλήσεις των SUV με αμάξωμα τύπου κουπέ...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP