ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Fiat New 500 - 118 HP

500 νέας εσοδείας         ..:: Σαββάτο, 12 Ιουνίου 2021 ::..

Το «νέο 500» είναι ένα πετυχημένο βήμα για τη συνέχιση της ιστορίας του πιο εμβληματικού ίσως μοντέλου της Fiat, η νέα γενιά του οποίου είναι πολύ καλά προσαρμοσμένη στην νέα εποχή που αρχίζει με τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, προσφέροντας ευχάριστη οδήγηση, προσεγμένο εσωτερικό, καλά οδικά χαρακτηριστικά και επαρκή αυτονομία για τις αστικές ανάγκες, σε μία τιμή που είναι αρκετά ανταγωνιστική για τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης

Η επιλογή της Fiat να παρουσιάσει το «νέο 500» αποκλειστικά ως ηλεκτρικό ήταν αναμενόμενη και αναπόφευκτη. Έχει γίνει πλέον ξεκάθαρο εδώ και αρκετό καιρό ότι τα μίνι αυτοκίνητα πόλης θα είναι η πρώτη κατηγορία στην οποία θα υπάρξει βαθμιαία πλήρης εξηλεκτρισμός. Πρώτον, γιατί η κατασκευή συμβατικών εκδόσεων που να καλύπτουν τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων δεν θα είναι πλέον συμφέρουσα, γιατί η τιμή τους θα έπρεπε να αυξηθεί στα επίπεδα της επόμενης κατηγορίας. Και δεύτερον, γιατί η συγκεκριμένη κατηγορία είναι αυτή που επηρεάζεται λιγότερο από την περιορισμένη αυτονομία που έχουν ακόμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού αφορά μετακινήσεις στην πόλη, για τις οποίες η αυτονομία που προσφέρεται μπορεί να είναι παραπάνω από επαρκής. Είναι λοιπόν μια ευκαιρία για την Fiat να περάσει το εμβληματικό μοντέλο της -που εξακολουθεί να συγκινεί το αγοραστικό κοινό με το ξεχωριστό στιλ του- στη νέα εποχή, να το συνδυάσει με τις νέες τεχνολογίες και να συνεχίσει να το προσφέρει στην αγορά με την ίδια επιτυχία. Το «νέο 500», που εξακολουθεί να είναι ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης (μήκος 3,632 μ.), είναι ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο και όχι απλώς μια εξηλεκτρισμένη έκδοση του παλιού και βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα.

Εσωτερικό
Με δεδομένη και την αυξημένη τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν υπάρχουν περιθώρια για προχειρότητες στην κατασκευή. Το εσωτερικό είναι προσεγμένο, με γεροδεμένη κατασκευή και τεχνολογικά σύγχρονο, με την απαραίτητη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι βεβαίως κάπως περιορισμένοι, είναι όμως υπαρκτοί λόγω και του σχεδόν επίπεδου δαπέδου. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 185 λίτρων, που βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας και επαρκεί για τα ψώνια της εβδομάδας. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι έχει κάπως μικρό άνοιγμα. Επαρκείς, χωρίς πάντως και να ξεχωρίζουν, είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, με τη ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος να είναι όμως κλιμακωτή και όχι συνεχής, ενώ το σχήμα του αμαξώματος, περιορίζει λίγο την ορατότητα προς τα πίσω. Ατού του αυτοκινήτου, είναι ότι προσφέρεται και σε έκδοση καμπριολέ με ηλεκτρική υφασμάτινη οροφή (αυτήν την έκδοση είχαμε για δοκιμή), χωρίς όμως να μειώνεται ο χώρος αποσκευών, αλλά και σε μία τρίτη έκδοση (3+1), με μια ακόμα μικρή πόρτα πίσω δεξιά για τη διευκόλυνση των πίσω επιβατών.

Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση ισχύος με τη μεγαλύτερη μπαταρία, όπως αυτή που δοκιμάσαμε, ξεκινάει από 27.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (23.745 με την επιδότηση) με το κλειστό αμάξωμα και από 30.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (25.992 με την επιδότηση) για το αμάξωμα καμπριολέ. Ο εξοπλισμός είναι καλός για μίνι αυτοκίνητο και περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι. Θα επισημάνουμε την έλλειψη ρεζέρβας, φαινόμενο γενικό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για λόγους που έχουν προφανώς σχέση με την τοποθέτηση της μπαταρίας, αλλά και την προσπάθεια για μείωση του βάρους για αύξηση της αυτονομίας. Για όσους επιδιώκουν τη χαμηλότερη δυνατή τιμή υπάρχει και μία έκδοση του ηλεκτρικού 500 με 24.290 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (19.970 με την επιδότηση), με μικρότερη ισχύ και μικρότερης χωρητικότητας μπαταρία.
Καλοφτιαγμένο και σύγχρονο είναι το εσωτερικό, ενώ στα ατού του αυτοκινήτου είναι τα 3 διαφορετικά αμαξώματα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το ηλεκτρικό 500 στην ισχυρότερη έκδοσή του κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 87 kW (118 ίππων) ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Όπως συνήθως συμβαίνει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της πολύ καλής ροπής των ηλεκτροκινητήρων και του γεγονότος ότι αυτή η ροπή είναι διαθέσιμη από μηδενικές στροφές, είναι απολύτως επαρκής για να κινήσει όχι απλώς αξιοπρεπώς, αλλά και αρκετά «σβέλτα» το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9''). Έχοντας, όπως όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μία μόνο σχέση μετάδοσης, το αυτοκίνητο δεν έχει παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων, γι' αυτό και έχει καταργηθεί ο παραδοσιακός μοχλός του επιλογέα και οι σχετικές επιλογές (εμπρός, όπισθεν, νεκρά, P) γίνονται με πλήκτρα στο ταμπλό. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ενέργειας, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας (με την «ισχυρότερη» επιλογή Range να έχει ως συνέπεια και «φρενάρισμα με τον κινητήρα» όταν αφήσει κάνεις το γκάζι), κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην πόλη, με τις συνεχείς επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Χρησιμοποιώντας την συγκεκριμένη επιλογή και με τον κλιματισμό σε λειτουργία, εύκολα μπορεί πετύχει κανείς αυτονομία που ξεπερνάει τα 250 χιλιόμετρα (εμείς είχαμε 260) και προφανώς καλύπτει πολύ άνετα τις καθημερινές ανάγκες στις αστικές μετακινήσεις.

Οδηγώντας
Ιταλικό αυτοκίνητο είναι και μάλιστα ηλεκτρικό (που σημαίνει και χαμηλό κέντρο βάρους) οπότε είναι αναμενόμενη η καλή οδική συμπεριφορά του, που θυμίζει σούπερ μίνι. Πολύ καλά στημένο, ισορροπημένο, με καλό κράτημα και καλή κατευθυντικότητα κατά την οδήγηση λίγο πιο έξω από την κίνηση της πόλης, δεν έχει σπουδαία αίσθηση στο ελαφρύ τιμόνι, αλλά αυτό είναι το τελευταίο που απασχολεί τον οδηγό ενός μίνι αυτοκινήτου πόλης. Τα επαρκή φρένα του ούτως ή άλλως λειτουργούν βοηθητικά στην επιλογή ανάκτησης ενέργειας Range, που επιβραδύνει άμεσα το αυτοκίνητο μόλις αφήσεις το γκάζι. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή για μίνι αυτοκίνητο και η άνεση ικανοποιητική από πλευράς αναρτήσεων. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε τις έξτρα ζάντες 17'' με λάστιχα χαμηλού προφίλ (45) που δεν το κολακεύουν στους κακούς αθηναϊκούς δρόμους, όπου οι απότομες ανωμαλίες, ιδιαίτερα οι εγκάρσιες, γίνονται αισθητές περισσότερο απ' ότι θα θέλαμε.
YΠEP
- Διαχρονικό στιλ
- Καλή αυτονομία για την πόλη
- Ευκολία οδήγησης
- Προσεγμένο και σύγχρονο εσωτερικό
- Διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις αμαξώματος
- Τιμή (για ηλεκτρικό)
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Περιορισμένοι χώροι πίσω
Ο κινητήρας των 118 ίππων κινεί πολύ άνετα το -καλά στημένο- αυτοκίνητο και η αυτονομία ξεπερνάει τα 250 χιλιόμετρα
Συμπέρασμα
Η Fiat πραγματοποίησε με επιτυχία το επόμενο βήμα για την εξέλιξη του 500, ώστε το εμβληματικό μοντέλο της, που ούτως ή άλλως εξακολουθεί να συναρπάζει με το ξεχωριστό στιλ του χιλιάδες αγοραστές, να προσαρμοστεί λειτουργικά και τεχνολογικά στη νέα εποχή που ξεκινάει για την αυτοκίνηση. Είναι προφανές ότι η ηλεκτροκίνηση θα αρχίσει να γίνεται μαζική κατ' αρχάς στα αυτοκίνητα πόλης και το συγκεκριμένο είναι ένα τεχνολογικά σύγχρονο και καλοφτιαγμένο ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο, που είναι ευχάριστο στην οδήγηση, λειτουργικό και οικονομικό στην χρήση. Προφανώς δεν είναι φτηνό, κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι, ακόμα και σ' αυτόν τον τομέα όμως η τιμή του είναι ανταγωνιστική με τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας σ' αυτήν την ισχυρότερη έκδοση και μια πολύ ικανοποιητική αυτονομία για τις αστικές μετακινήσεις.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.fiat.gr


  UP