ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW 4 Coupe - 420d

Όλα καλά και ωραία!         ..:: Σαββάτο, 29 Μαϊου 2021 ::..

Η νέα σειρά 4 κάνει τα κεφάλια να στρέφονται στο πέρασμά της με το αρμονικό στιλ της, προσφέρει οδηγική απόλαυση και ασφάλεια υψηλού επιπέδου, εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις με περιορισμένη κατανάλωση χάρη στο συνδυασμό του ντίζελ με ήπιο υβριδικό σύστημα και φυσικά την ποιότητα υψηλού επιπέδου που χαρακτηρίζει κάθε BMW

Το όνομα δεν πρέπει να ξεγελάει, η σειρά 4 είναι στην ουσία η έκδοση κουπέ (και καμπριολέ) της σειράς 3, όπως ακριβώς συνέβαινε και στο προηγούμενο μοντέλο. Έχει λοιπόν πολύ καλά διαπιστευτήρια, αφού έχει τόσα κοινά σημεία με ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο σαν τη σειρά 3. Το νέο μοντέλο έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο, με μήκος αυξημένο κατά 12,8 εκατοστά (συνολικά 4,768 μ.) και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 41 χιλιοστά (2.851 συνολικά).

Εσωτερικό
Όπως και η σειρά 3, το νέο μοντέλο είναι φυσικά πλήρως προσαρμοσμένο στην ψηφιακή εποχή μας, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό να δημιουργούν μια εικόνα high tech για το εσωτερικό. Με τις αυξημένες διαστάσεις οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες έχουν αυξηθεί, σίγουρα όμως πίσω δεν μπορεί κανείς να περιμένει αντίστοιχους χώρους με αυτούς της -πιο «οικογενειακής»- σειράς 3. Στη σειρά 4 κάθονται πίσω επιβάτες, σε ατομικά καθίσματα μάλιστα, αλλά λόγω του σχήματος του αμαξώματος είναι πιο περιορισμένοι σ' ένα κάπως πιο «κλειστοφοβικό» περιβάλλον, κάτι αναπόφευκτο στα «πραγματικά» 2θυρα κουπέ. Ο χώρος αποσκευών, πάντως, αν και λίγο μικρότερος από της σειράς 3, έχει χωρητικότητα 440 λίτρων, απολύτως επαρκή δηλαδή για τις αποσκευές μιας οικογένειας. Από πλευράς εργονομίας το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό, με μια πολύ καλή θέση οδήγησης, ευανάγνωστα όργανα και εύχρηστα χειριστήρια. Μόνο η ορατότητα προς τα πίσω και το πλάι περιορίζεται κάπως λόγω του σχήματος του αμαξώματος, που αναπόφευκτα αυξάνει και τη «νεκρή γωνία». Εξαιρετική είναι επίσης και η ποιότητα κατασκευής και υλικών που χαρακτηρίζει το εσωτερικό, θα θέλαμε όμως λίγο περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 56.300 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα εντοπισμού απώλειας προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους (αερόσακοι κεφαλής και για τους πίσω), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Με πιο περιορισμένους χώρους από τη σειρά 3 λόγω σχήματος του αμαξώματος, το εσωτερικό είναι εξίσου ποιοτικό και εργονομικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εποχής, η 420d κινείται από τον 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων με την προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος 48 V, το οποίο προσφέρει στιγμιαία 11 επιπλέον ίππους όταν απαιτείται. Αυτό βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ήδη πολύ καλή ελαστικότητα του δυνατού κινητήρα, που προσφέρει στο αυτοκίνητο επιδόσεις πολύ πέρα από τις απλές ανάγκες ενός ασφαλούς προσπεράσματος (0-100 χλμ./ώρα σε 7,1''). Δυνατός και ιδιαίτερα «γραμμικός» για ντίζελ, συνεργάζεται πολύ καλά με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW και δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί κανείς αν το θέλει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, επιδιώκοντας την οδηγική απόλαυση. Το σημαντικό είναι ότι αυτό γίνεται με πολύ λογική κατανάλωση, η οποία είναι χαμηλότερη από αυτή της 320d χωρίς το υβριδικό σύστημα που είχαμε οδηγήσει παλαιότερα και μπορεί να συγκρατηθεί στην πόλη στα 8 λίτρα/100 χλμ. και να πλησιάσει στο ταξίδι (με... φυσιολογικές ταχύτητες!) κοντά στα 6!

Οδηγώντας
Δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο από μία ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία κατά την οδήγηση της 420d, με δεδομένο το γεγονός ότι βασικό στοιχείο του χαρακτήρα κάθε αυτοκινήτου της BMW, είναι η «οδηγοκεντρική» προσέγγιση και η κορυφαία οδική συμπεριφορά. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ υψηλού επιπέδου και η οδική συμπεριφορά εξαιρετική, με πολύ καλό κράτημα και αντίστοιχου επιπέδου κατευθυντικότητα, κορυφαίο τιμόνι και πολύ καλά φρένα, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο την δύναμη του κινητήρα και προσφέροντας οδηγική απόλαυση σε όποιον την επιδιώκει. Είναι χαρακτηριστικό της πρόσφυσης που έχει το αυτοκίνητο και της αποτελεσματικής λειτουργίας των ηλεκτρονικών συστημάτων του, ότι ακόμα και σε διαδρομή που κάναμε κάτω από βροχή το πολύ καλό ESP έκανε ελάχιστα αισθητή την παρουσία του, κυρίως όταν το επιδιώξαμε, χωρίς το αυτοκίνητο να εμφανίσει οποιεσδήποτε απρόβλεπτες ή απότομες τάσεις... φυγής, παρά την πίσω κίνηση (πάντα βέβαια με οδήγηση μέσα στο πλαίσιο της λογικής και των νόμων της Φυσικής που επιβάλλει η οδήγηση στο βρεγμένο). Πρόκειται λοιπόν για ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευχάριστο και οδηγοκεντρικό, ενώ σε ό,τι αφορά την άνεση, λόγω της επιλογής της BMW για ένα πιο σπορ χαρακτήρα των αυτοκινήτων της με περισσότερο σφιχτές αναρτήσεις από τον ανταγωνισμό, δεν είναι μεν κορυφαία με τα υψηλά στάνταρ της κατηγορίας, αλλά και δεν προβληματίζει και δεν κάνει το αυτοκίνητο κουραστικό.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ασφάλεια συνολικά
- Κιβώτιο
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα
- Κάπως περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω σχήματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το υβριδικό σύστημα προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, που αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο από το εξαιρετικό πλαίσιο
Συμπέρασμα
Είναι προφανές ότι η σειρά 4 απευθύνεται κατ' αρχάς στο συναίσθημα, αφού σε λειτουργικότητα δεν μπορεί να φτάσει στα ίδια επίπεδα ενός πολύ καλού σεντάν σαν τη σειρά 3. Έχει όμως ένα στιλ που κάνει τα βλέμματα στρέφονται στο πέρασμα του αυτοκινήτου, όπως διαπιστώσαμε επανειλημμένως, και από εκεί και πέρα όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει μια BMW σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και την οδηγική απόλαυση. Η οποία μάλιστα εξακολουθεί να υπάρχει ακόμα και σ' αυτήν την πετρελαιοκίνητη έκδοση, που προσφέρει επιπλέον κι ένα πολύ λογικό κόστος χρήσης για τόσο μεγάλο, δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο, χάρη στην περιορισμένη κατανάλωση (και την αντίστοιχη συγκράτηση των τελών κυκλοφορίας) που εξασφαλίζει ο συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα με το ήπιο υβριδικό σύστημα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP