ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C4 C-Cross - 1.5 BlueHDi 130

Η Citroen στις καλές στιγμές της!         ..:: Σαββάτο, 22 Μαϊου 2021 ::..

Προσαρμοσμένη στη σύγχρονη εποχή, η νέα C4 συνδυάζει τις ιδιότητες των υπερυψωμένων, πρακτικών crossover που αυξάνονται και πληθύνονται στους δρόμους, με την ελκυστική αισθητική των «5θυρων κουπέ», είναι σύγχρονη τεχνολογικά, συνεπής στην παράδοση της Citroen με την κορυφαία άνεση που προσφέρει για την κατηγορία, ενώ στην ισχυρή έκδοση του μικρού ντίζελ προσφέρει καλές επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση

H Citroen ποτέ δεν είχε πρόβλημα να δοκιμάζει διαφορετικά σχήματα στα αυτοκίνητά της, συμβαδίζοντας με τις αλλαγές στις τάσεις της εποχής, ή ακόμα και προτείνοντας νέα σχήματα που κατά τη γνώμη της υπηρετούσαν καλύτερα τους στόχους που έβαζε για κάθε μοντέλο. Την εποχή της μεγάλης ανάπτυξης των πολυμορφικών π.χ. ξέφυγε από τα τυποποιημένα «τύπου βαν» σχήματα, παρουσιάζοντας το C4 Picasso, ένα από τα πιο κομψά πολυμορφικά που παρουσιάστηκαν ποτέ. Τώρα, βλέποντας τη γενικευμένη στροφή του ευρωπαϊκού κοινού προς τα κάθε είδους crossover και SUV, αποφάσισε να μην αντικαταστήσει το μικρομεσαίο μοντέλο της με ένα συμβατικό χάτσμπακ. Αλλά να συγκεράσει τις απαιτήσεις για ευρύχωρα και πρακτικά υπερυψωμένα αυτοκίνητα με την ελκυστικότητα που για μεγάλο μέρος του κοινού έχουν τα αμαξώματα τύπου «5θυρου κουπέ». «Συγχωνεύοντας» λοιπόν τα C4 και C4 Cactus, δημιούργησε τη νέα C4, ένα υπερυψωμένο 5θυρο μικρομεσαίο αυτοκίνητο μήκους 4,36 μ. με αισθητική κουπέ. Το αποτέλεσμα μάλλον τη δικαιώνει, αν κρίνουμε από τα βλέμματα που διαπιστώσαμε ότι τραβάει το αυτοκίνητο την εβδομάδα που το είχαμε στη διάθεσή μας.

Εσωτερικό
Η πρώτη διαπίστωση στο εσωτερικό είναι η ποιοτική αναβάθμιση σε σχέση με την προηγούμενη C4, αλλά και η συνολική πρακτικότητα. Κάποια σκληρά πλαστικά σε ορισμένα σημεία του ταμπλό δεν χαλάνε τη συνολικά καλή εικόνα, ενώ οι αρκετοί χώροι για μικροπράγματα και η σωστή κατανομή τους (π.χ. η ασύρματη φόρτιση κινητού γίνεται σε ξεχωριστό επίπεδο από τη «θήκη» στην κεντρική κονσόλα, επιτρέποντας να ακουμπήσεις εκεί το κινητό σου αν δεν θέλεις να φορτίζεται) ενισχύουν την καλή εικόνα. Πάνω από το μεγάλο ντουλαπάκι δεξιά υπάρχει ένα επιπλέον συρταράκι και γενικά οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολλοί, στοιχείο πολύ χρήσιμο σ' ένα «καθημερινό» οικογενειακό αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι επίσης καλή, με συνεχή ρύθμιση για την πλάτη του καθίσματος, ενώ τα αναπαυτικά πατενταρισμένα καθίσματα Advanced Comfort είναι ένα ακόμα ατού του αυτοκινήτου. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη προσφέρουν την απαραίτητη την εποχή μας εικόνα "hi tech". Μοναδική παρατήρηση είναι το κάπως ασυνήθιστο σχήμα στα προσκέφαλα, το επάνω μέρος των οποίων προεξέχει αρκετά προς τα εμπρός. Δεν μπορούμε να πούμε ότι μας ενόχλησαν σε προσωπικό επίπεδο, είναι ένα θέμα μάλλον προσωπικό για τον κάθε οδηγό, θα σταθούμε όμως περισσότερο στο ψηλό «κατώφλι» εισόδου των επιβατών στο αυτοκίνητο, γιατί -ανάλογα με το σωματότυπο του καθενός- μπορεί να μην αποφύγεις να το ακουμπήσεις μπαίνοντας (ή βγαίνοντας) και να λερώσεις το παντελόνι σου αν το αυτοκίνητο είναι σκονισμένο.

Οι χώροι για 4 άτομα είναι απολύτως ικανοποιητικοί για οικογενειακή χρήση, ενώ ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων βρίσκεται στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς να είναι από τους κορυφαίους. Έχει όμως διπλό δάπεδο, που ενισχύει την πρακτικότητά του. Η τιμή του αυτοκινήτου στην ισχυρή έκδοση ντίζελ ξεκινάει από 25.200 ευρώ, με πολύ καλό εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED με λειτουργία φωτισμού στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth και συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, 3 θύρες USB, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Προσεγμένο, ευρύχωρο και πρακτικό είναι το εσωτερικό, αλλά και αναβαθμισμένα ποιοτικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη από άλλα μοντέλα του γκρουπ PSA, όπως η Citroen C5 Aircross, ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.5 με τους 130 ίππους είναι κατά τη γνώμη μας ένας από τους καλύτερους μικρούς ντίζελ της αγοράς (δεν έχουν άλλωστε απομείνει και πολλοί, κάτι που επιβεβαιώνει την κορυφαία τεχνογνωσία των Γάλλων στα ντίζελ, που τους έχει επιτρέψει να προσφέρουν ακόμα μικρούς ντίζελ με υψηλή απόδοση που καλύπτουν τις πιο αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων). Εξασφαλίζει, λοιπόν, καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5''), που πέρα από την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια προσφέρουν ακόμα πιο ξεκούραστη και ευχάριστη οδήγηση, καθώς μάλιστα ο κινητήρας συνδυάζεται με το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γαλλικού γκρουπ. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι όλα αυτά επιτυγχάνονται με μία ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, που στην πόλη μπορεί να μην ξεπερνάει τα 7 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι μπορεί και πέσει και κοντά στα 5! Έτσι το αυτοκίνητο έχει και χαμηλές εκπομπές CO2, που επιτρέπουν την απαλλαγή του από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Και η νέα C4 χρησιμοποιεί το νέο σύστημα ανάρτησης της Citroen με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» που συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου, καθώς είναι δεδομένη η προτεραιότητα που παραδοσιακά δίνει η εταιρεία στην παροχή πολύ καλής άνεσης από τα αυτοκίνητα. Και πράγματι το αυτοκίνητο είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε άνεση, χωρίς να υστερεί σε οδική συμπεριφορά. Προφανώς δεν έχει σπορ χαρακτήρα και οι μαλάκες αναρτήσεις (και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 15,6 εκατοστά) επιτρέπουν κάπως μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με κάποια παραδοσιακά χάτσμπακ, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει την τροχιά και τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Το κράτημα είναι καλό, η υποστροφή έρχεται προοδευτικά στην πίεση και δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις στο γκάζι και γενικά το αυτοκίνητο δεν αιφνιδιάζει, δεν προβληματίζει και ελέγχεται εύκολα. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, αλλά με κάπως σπογγώδη αίσθηση, ενώ το τιμόνι είναι συνολικά ικανοποιητικό για ένα αυτοκίνητο με καθαρά «οικογενειακό» χαρακτήρα, έχοντας μέτρια αίσθηση σε χαμηλούς ρυθμούς, που βελτιώνεται όσο αυξάνει η ταχύτητα. Η ποιότητα κύλισης είναι γενικά καλή, κάποιες απότομες αντιδράσεις ανωμαλίες όμως γίνονται αισθητές (και με θορύβους από την ανάρτηση).
YΠEP
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Κορυφαία άνεση για την κατηγορία
- Πρακτικότητα
- Οικονομία
- Εξοπλισμός
- Στιλ που ξεχωρίζει
KATA
- Σχετικά ψηλό κατώφλι εισόδου επιβατών
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ευχάριστη στην οδήγηση, ασφαλής και πολύ οικονομική, προσφέρει την κορυφαία άνεση για την κατηγορία
Συμπέρασμα
Συνεπής με την παράδοση της Citroen, η νέα C4 είναι ένα αυτοκίνητο που δεν διεκπεραιώνει απλώς την αντικατάσταση μιας γενιάς με την επόμενη, αλλά κάνει ένα τολμηρό σχεδιαστικό βήμα που το προσαρμόζει στη σύγχρονη πραγματικότητα, είναι σύγχρονο τεχνολογικά και ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικά, αλλά και αρκετά πρακτικό, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει κορυφαία άνεση για την κατηγορία του, όπως περιμένει κανείς από ένα Citroen. Η συγκεκριμένη πετρελαιοκίνητη έκδοση δείχνει γιατί είναι άδικη η αρνητική εικόνα που δημιουργείται από πολλές πλευρές για τα ντίζελ, αφού προσφέρει καλές επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια, με πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και με αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές CO2, που υποτίθεται ότι είναι το πρόβλημα της εποχής μας λόγω της κλιματικής αλλαγής. Συνυπολογίζοντας τις όχι πολύ μεγάλες διαστάσεις του και τη χαμηλή φορολογική του επιβάρυνση, πιστεύουμε ότι είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση για μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο στην ελληνική πραγματικότητα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.citroen.gr


  UP