ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Crossland - 1.2 T AT6

Αισθητική (και όχι μόνο) ανανέωση         ..:: Σαββάτο, 15 Μαϊου 2021 ::..

Το ανανεωμένο Crossland εξακολουθεί να είναι ένα πρακτικό, ευκολοδήγητο, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο, με έμφαση στην «οικογενειακή» οδήγηση και όχι την οδηγική απόλαυση, έχει ελαφρά βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, αλλά και ισχυρότερο βενζινοκινητήρα 1.2, που προσφέρει καλύτερες επιδόσεις με λίγο πιο χαμηλή κατανάλωση

Η αφαίρεση του "Χ" από το όνομα του ανανεωμένου Crossland δεν είναι ένα παιχνίδι με το λογότυπο του μοντέλου, αλλά ξεκαθαρίζει και το χαρακτήρα που εξαρχής είχε ως ένα οικογενειακό μικρό crossover για μετακινήσεις στους δρόμους και όχι ως αυτοκίνητο για τους λάτρεις της εκτός δρόμου περιπέτειας. Τα αυτοκίνητα δεν χρειάζεται να προσπαθούν να παραστήσουν κάτι που δεν είναι, στην εποχή μας άλλωστε είναι δεδομένο ότι η μεγάλη πλειοψηφία αυτών που αγοράζουν SUV και crossover δεν έχουν την παραμικρή πρόθεση να κινηθούν εκτός δρόμου, αλλά προτιμούν αυτά τα αυτοκίνητα για την καλή εκμετάλλευση χώρων που προσφέρουν και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Αυτά τα προσφέρει και το Crossland, που ξεκαθαρίζει πλέον τη θέση του στην αγορά και εκσυγχρονίζεται σχεδιαστικά με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο εμπρός και το πίσω μέρος, ανανεώνοντας το αυτοκίνητο μαζί με τις προσθήκες στον εξοπλισμό και κάποιες επεμβάσεις που η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έγιναν στο πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης.

Εσωτερικό
Λειτουργικά τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για τους χώρους που προσφέρει, που είναι αντίστοιχοι με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ και φιλοξενούν άνετα 4 επιβάτες. Ακόμα καλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 410 λίτρα και καλύπτει με το παραπάνω τις οικογενειακές ανάγκες, ενώ το διπλό δάπεδό του είναι ένα ακόμα στοιχείο που διευρύνει τις δυνατότητες αξιοποίησης και την πρακτικότητά του. Η πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύεται από τους καλούς χώρους που υπάρχουν για μικροπράγματα. Αντίστοιχα καλή είναι και η εργονομία, με μια σωστή θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές δυνατότητες ρυθμίσεων και μπορεί να βολέψει κάθε οδηγό. Όπως σε όλα τα Opel της τελευταίας γενιάς, πολύ προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής και υλικών.

Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα ξεκινάει από 19.500 με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και από 21.500 ευρώ με το αυτόματο εξάρι που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start- stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και λειτουργικό, αλλά και προσεγμένο ποιοτικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Στο ανανεωμένο Crossland χρησιμοποιείται ο κινητήρας 1,2 τούμπο του γκρουπ PSA, που αποδίδει 130 ίππους και είναι ισχυρότερος από τον κινητήρα αντίστοιχου κυβισμού με τους 110 ίππους με τον οποίο είχαμε οδηγήσει το αυτοκίνητο πριν την ανανέωση, διαφορά που γίνεται αισθητή στο δρόμο. Ένας κινητήρας που δεν είναι μεν ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της κατηγορίας, αλλά είναι δυνατός, εύστροφος και αρκετά ελαστικός και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, κάτι που αντανακλάται και στη βελτίωση των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'' με το χειροκίνητο κιβώτιο και 10,2'' με αυτόματο, αντί για τα 10,6'' του παλιού 1.2 των 110 ίππων με το χειροκίνητο). Το εξάρι αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές και ανταποκρίνεται πολύ καλά στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παρά τη βελτίωση των επιδόσεων, η κατανάλωση δεν έχει αυξηθεί, είναι μάλιστα και λίγο χαμηλότερη στην πόλη, αφού στα χέρια μας ήταν κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Όπως είχαμε επισημάνει και μετά την πρώτη δοκιμή του Crossland X, η οδήγηση του μικρού crossover της δείχνει ότι η Opel έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση, παρά σε κάποιο σπορτίφ ή εν πάση περιπτώσει οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από μία υποστροφή στην πίεση, η οποία είναι μεν προοδευτική αλλά εμφανίζεται πιο γρήγορα απ' ό,τι π.χ. στο Mokka, ενώ αυξημένες είναι και οι κλίσεις στις στροφές, χωρίς πάντως άτσαλες μεταφορές βάρους και απρόβλεπτες αντιδράσεις που να δημιουργούν ένα αίσθημα ανασφάλειας. Οι επεμβάσεις στο πλαίσιο το ανανεωμένου μοντέλου βελτίωσαν όντως την ποιότητα κύλισης, με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται τώρα κάπως λιγότερο αισθητές (χωρίς πάντως να απομονώνονται απολύτως ικανοποιητικά). Η άνεση εξακολουθεί να είναι ικανοποιητική και ανταποκρίνεται στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συνολικά το Crossland δεν προσφέρεται για οδηγική ευχαρίστηση (παρά τη βελτίωση και του -κάπως αργού- τιμονιού, που είναι λιγότερο ασαφές κι έχει λίγο καλύτερη αίσθηση), αλλά εξακολουθεί να απευθύνεται περισσότερο στον οδηγό που επιθυμεί ένα ευκολοδήγητο και άνετο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του (υπάρχει άλλωστε και το Mοkka για το πιο νεανικό και πιο ενθουσιώδες κοινό). Τα αποτελεσματικά φρένα δεν θα προβληματίσουν σε καμία περίπτωση.
">
YΠEP
- Πρακτικότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Δυνατός κινητήρας μικρού κυβισμού
- Προσεγμένη ποιότητα
KATA
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ευκολοδήγητο και ασφαλές, έχει και τη δύναμη για να ανταποκριθεί στις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας
Συμπέρασμα
Προφανώς σε ένα "facelift" κανένα αυτοκίνητο δεν αλλάζει χαρακτήρα και το Crossland εξακολουθεί να είναι ένα μικρό crossover με οικογενειακό προσανατολισμό, διαθέτοντας τους χώρους, την ποιότητα, τον εξοπλισμό την άνεση και -στη συγκεκριμένη έκδοση- τη δύναμη για να ανταποκριθεί με σ' αυτήν την αποστολή. Η ανανέωση εκσυγχρόνισε το στιλ του (οι δίχρωμες εκδόσεις του εξακολουθούν να είναι ελκυστικές αισθητικά, κάτι που δεν αφήνει αδιάφορους αρκετούς αγοραστές), αλλά και βελτίωσε κάποιες αδυναμίες του στο δρόμο, χωρίς φυσικά να αλλάξει ριζικά τον χαρακτήρα του. Εξακολουθεί να απευθύνεται, λοιπόν, σ' αυτούς που δεν ενδιαφέρονται για κάποιον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, αλλά επιθυμούν ένα αυτοκίνητο-εργαλείο, σύγχρονο σχεδιαστικά και τεχνολογικά, πρακτικό και ευκολοδήγητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP